Tom Clancy-världar kolliderar i free-to-play-shootern Xdefiant

Medlem

Vilket jävla skämt…


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Tycker riktigt synd om de duktiga utvecklarna som gång efter annan måste följa kostymernas direktiv.

Ubi kommer aldrig bli ihågkommet som företaget med koll. Underliga val.


signatur

Jag ger mig icke förrän folk inser att fören endast är frampartiet på en båt.

Medlem

Så jävla bra var inte Tom Clancy's böcker heller. Hur troligt är det att president sonen åker runt och skjuter folk i Iran och Afghanistan.:)

Medlem
Medlem

Förstår inte hur man kan jobba i spelbranschen och fortfarande ha noll koll på spelbranschen.

Vem efterfrågade ett sånt här spel? Finns seriöst ett tusental identiska varav 997 av dom har en död spelarbas.

Detta är löjligt.

Medlem

Har inte läst en enda av böckerna, jag har sett filmerna om Jack Ryan och Red October. Men jag har däremot spelat nästan samtliga spel som han var med och skapade och de spelen har ett stort fokus på att vara så realistiska som det gick med teknkiken de hade tillgång till. Visst det ledde till en AI som fastnade i dörrar men för varje spel förbättrades detta. Tom Clancy var inte med och skapade Red Storm Entertainment för att Ubisoft sedan skulle ta hans IP´s och förvandla dem till vad de är idag. En sak är säker han hade aldrig skapat ett spel som Siege, Rainbow Six spelen tilllät dig aldrig att spela som terroist, det var ett spel som helt handlade om att spela som just Rainbow Six styrkan. Och de äldre Tom Clancy spelen är fortfarande bland de bästa taktiska shooters som gjorts, det finns egentligen bara en serie som kan konkurerra med de spelen och det är när SWAT blev ett första person spel iom SWAT 3.

Jag har kört Siege en hel del och visst är det ett underhållande spel men jag ser inte mycket av Tom Clancy i det, inte heller finner jag ett spel som The Division vara ett spel som direkt får mig att tänka på denne legendariska författare och spelutvecklare. Vad jag ser är en utgivare som inte har några som helst problem med att ta ett spel och sedan slänga dit namnet "Tom Clancy" för att få det att sälja bättre än det annars nog hade gjort.

Medlem

Gotham city impostors + Far Cry New Dawn + Dirty Bomb

Gillar inte riktningen dom tar Tom Clancy IP:n men samtidigt så förstår jag varför dom gör det.
Kommer skeptiskt hålla ögonen på detta men hoppas lite ändå.

Geeks Gaming

Ubisoft har inte bara dödat Tom Clancy spelen för mig. Utan allt som har med Ubisoft att göra. Massiv snarkfest på alla deras urvattnade spel. Till och med call of duty innovera mer varje år än vad Ubisoft gjort senaste 10 åren.

Medlem
Skrivet av DarkSvenn1002:

Så jävla bra var inte Tom Clancy's böcker heller. Hur troligt är det att president sonen åker runt och skjuter folk i Iran och Afghanistan.:)

Astråkiga, då och nu. Men de gamla spelen var så jävla sjyssta att spela på PC back in the days, sedan kom vegas och man kände på sig vad som komma skulle...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

The bitterhet knows no limits in this tråd. Ni låter som griniga gamla gubbar allihopa

Men jag tror inte vi här på fz (medelålder 30+?) är målgruppen (12+?) heller som någon skrev tidigare..

Medlem

Varför har man ens med Tom Clancy som namn i titlarna? (kanske man inte har?)
kidsen som tilltalas av sånt här vet endå inte vem han är, eller så tror dom det är nån kille på ubi med neongrönt hår.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Astråkiga, då och nu. Men de gamla spelen var så jävla sjyssta att spela på PC back in the days, sedan kom vegas och man kände på sig vad som komma skulle...

Jo tactical shooters växer inte på träd nu förtiden. Känns inte som något aaa studios vill hålla på med.

Medlem

Ser ut som en mix mellan Apex Legends och The Division. Antar att det är BR som är på tapeten eller bara TDM(+ övriga klassiska)? Känns rätt mättat på båda typerna.

Medlem

Allt jag vill ha är ett härligt, linjärt Splinter Cell-spel, men det kan man ju fortsätta drömma om...

Medlem
Skrivet av bulleboss:

The bitterhet knows no limits in this tråd. Ni låter som griniga gamla gubbar allihopa

Men jag tror inte vi här på fz (medelålder 30+?) är målgruppen (12+?) heller som någon skrev tidigare..

Då ska man inte ha Tom Clancys namn i titeln. Vilken tolvåring idag skulle kunna svara på frågan vem den herren var och vad han skrivit?

Nej, har man Toms namn i titeln så är detta helt befogat gubbgnäll!


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem
Meeeh

Ge oss istället ett spel med vapen som i Escape from Tarkov, uppdragsträd som i Wildlands gärna med inslag från dynamiska uppdrag som i Arma3, och taktik som i Warfighter istället för sån här misshandel av Clancys namn och karaktärer.

Medlem
Skrivet av smuts:

Då ska man inte ha Tom Clancys namn i titeln. Vilken tolvåring idag skulle kunna svara på frågan vem den herren var och vad han skrivit?

Nej, har man Toms namn i titeln så är detta helt befogat gubbgnäll!

Jag håller inte med. Vad som är tom clancy för oss är uppenbarligen inte vad tom clancy är för den yngre generationen (coola spel)

Medlem
Skrivet av bulleboss:

Jag håller inte med. Vad som är tom clancy för oss är uppenbarligen inte vad tom clancy är för den yngre generationen (coola spel)

Jag är nyfiken, har du faktiskt pratat med någon i den yngre generationen eller gör du ett antagande här? Är det någon som faktiskt sagt att Tom Clancy i namnet = "coola spel"?

För som jag skrev innan, namnet betyder så mycket mer än så.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Jag måste sticka ut hakan och säga att jag tycker att det ser helt okej ut. Kanske inte riktigt min genre, men man verkar ha en tydlig idé om vad man vill göra. Snabb first person action med bra gunplay med diverse specialförmågor. Om det finns en marknad för spelet jämte Valorant och Overwatch är en däremot en fråga.

Tycker också videon känns ganska sympatisk. Man försöker vara tydliga med vad det är för slags spel och man vill ha spelarnas feedback i ett tidigt stadium.

Sedan kan jag hålla med om att spelet är lika lite Tom Clancy som det är Selma Lagerlöf. Men det är inget jag går i taket över. Kända namn mjölkas. Förhoppningsvis går en slant till gubbens arvingar.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av Nomman:

Sedan kan jag hålla med om att spelet är lika lite Tom Clancy som det är Selma Lagerlöf. Men det är inget jag går i taket över. Kända namn mjölkas. Förhoppningsvis går en slant till gubbens arvingar.

Hade det varit "Selma Lagerlöf's XDefiant" tror jag ingen ingen klagat dock. Tvärt om. 😁

Medlem
Skrivet av Fletchett:

Hade det varit "Selma Lagerlöf's XDefiant" tror jag ingen ingen klagat dock. Tvärt om. 😁

Nu när du säger det hade det nog varit ett givet köp


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Skribent
Skrivet av jonis:

Jag förstår verkligen inte hur en så här banal idé ens lämnar idé-stadiet. Orkade inte ens kolla på trailern, det här är inte Clancy.

Idén är väl egentligen inte dålig, Ghost Recon vs R6 vs Sam Fishers. Men då skulle de ha gjort ett mer taktiskt multiplayer-spel av det. De olika styrkorna skulle ju kunna spelas helt olika så det blir asymmetriskt. Tänker mig en utveckling på Mercs Vs. Spies (som kanske är bästa multiplayer-låget någonsin enligt mig ) men med flera grupperingar involverade. Som det ser ut nu så ser det ju bara otroligt lamt ut.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Ser hemskt ut. Det började redan med Siege, men nu är det bortom all tvivel att Ubisoft inte bryr sig om vad Tom Clancy står för.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Känns som ett väldigt tvingat spel. Någon högre upp hos Ubisoft som tyckte "Vi bör också ha ett sådant där spel"
Och vi alla vet ju hur bra det går då!

Ja vi såg ju hur det gick för deras battleroyal, egentligen inte ett dåligt spel men en marknad som redan var full innan de 10 spelen innan Ubisofts version kom borde varit en varningklocka att detta skulle fallera. Tror inte på detta heller.

Medlem
Skrivet av bulleboss:

The bitterhet knows no limits in this tråd. Ni låter som griniga gamla gubbar allihopa

Men jag tror inte vi här på fz (medelålder 30+?) är målgruppen (12+?) heller som någon skrev tidigare..

Haha. Det är inte många communities som likt ett fint årgångsvin åldrats med sådan värdighet!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Idén är väl egentligen inte dålig, Ghost Recon vs R6 vs Sam Fishers. Men då skulle de ha gjort ett mer taktiskt multiplayer-spel av det. De olika styrkorna skulle ju kunna spelas helt olika så det blir asymmetriskt. Tänker mig en utveckling på Mercs Vs. Spies (som kanske är bästa multiplayer-låget någonsin enligt mig ) men med flera grupperingar involverade. Som det ser ut nu så ser det ju bara otroligt lamt ut.

Kaaanske. Jag tror dock många av oss mest blir lite buttra när ett namn vi associerar med fina spelminnen utnyttjas till vad som verkar ha en målgrupp på sockerchockade 10-åringar.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Skribent
Skrivet av jonis:

Kaaanske. Jag tror dock många av oss mest blir lite buttra när ett namn vi associerar med fina spelminnen utnyttjas till vad som verkar ha en målgrupp på sockerchockade 10-åringar.

Ja det är väl det som är problemet, iden att slå ihop spelserierna i ett spel funkar ju, men det måste göras på rätt sätt som respekterar orginalen. Detta gör det inte.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Ja det är väl det som är problemet, iden att slå ihop spelserierna i ett spel funkar ju, men det måste göras på rätt sätt som respekterar orginalen. Detta gör det inte.

Exakt!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

12
Skriv svar