Playstation 5 bantar – japanska återförsäljare visar en lättare version

Robot
Playstation 5 bantar – japanska återförsäljare visar en lättare version
Medlem

Intressant. Känns väldigt givet att det kommer en slim variant så småningom.

It's not a lake, it's an ocean

Ja, det kommer förstås en slim. Men antagligen dröjer det något år. För min del får den gärna komma i morgon. Jag såg PS5 irl för första gången i går, och jäklar vad ful och stor den är... Vad tänkte ni, Sony?


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Den är helt klart i behov att på sikt bli både mindre och snyggare för att tilltala allt fler samt att de kan få ned produktionkostnaden.
Problemet är väl hur man skall kunna göra det och få till ljudnivån. Får bli ordentligt strömsnålare komponenter först. Alla som vill få tag i den första utgåvan har ju inte ens fått tag i en ännu. Lär dröja 2 år innan slim kommer.


signatur

| Ryzen 5 3600, 16gb DDR4, GTX 1070, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Windows 10 Pro | Nintendo Switch| Wii U| PS4 | Xbox Series X | PSvita OLED |New 3DS XL |+Diverse retrokonsoler|

Redaktör
Ponny
Skrivet av Ruffles:

Ja, det kommer förstås en slim. Men antagligen dröjer det något år. För min del får den gärna komma i morgon. Jag såg PS5 irl för första gången i går, och jäklar vad ful och stor den är... Vad tänkte ni, Sony?

Jag håller inte med. Tycker den har personlighet i all sin UFO-vräkighet. Den passar perfekt i tv-bänken.

(Däremot är det synd och skam att min Series X måste ligga ner för att få plats. )


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Fortfarande ingen svart modell 😐

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Ja, det kommer förstås en slim. Men antagligen dröjer det något år. För min del får den gärna komma i morgon. Jag såg PS5 irl för första gången i går, och jäklar vad ful och stor den är... Vad tänkte ni, Sony?

Ja jag håller med, jag har svårt att gömma den med den tv-bänk jag har så den får stå bredvid bänken, det känns sådär.

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Ja, det kommer förstås en slim. Men antagligen dröjer det något år. För min del får den gärna komma i morgon. Jag såg PS5 irl för första gången i går, och jäklar vad ful och stor den är... Vad tänkte ni, Sony?

Jag älskar designen, men samtidigt har jag en TV-bänk där det känns att den passar in. Som med allt så finns det de som gillar och de som ogillar. Ps5 är definitivt snyggare i design än t.ex. Phat Ps3. Ps4 är nog svår att slå i "sleek" design.

Jag tror nog idén med Ps5ans design var att den ska vara extremt unik, på så sätt locka till sig uppmärksamhet, vilket de isf har lyckats med. Många pratar om Ps5ans design, väldigt få pratar om XSX-designen

Och om vi ska jämföra med Ps5 och XSX så gillar jag Ps5an mer.

Men men, alla gillar olika, oavsett vilken generation vi pratar om

Skribent

Designen är verkligen en som du antigen hatar eller gillar. Jag tycker PS5:an är alldeles för utstickande. Om jag hade ett tv-rum eller ett rum dedikerat för spel hade jag gillat att den ser flashig ut, men i nuläget försöker jag ju gömma undan mina konsoler då allt är i vardagsrummet. Series X passade mig utmärkt i sin rätt subtila form, detta handlar dock mer om hemmet och hur jag vill ha det möblerat här hemma. Sen är designen lite cool, det håller jag med om, dessvärre så brukar coola designs också åldras rätt dåligt. Gillade den feta PS3:an inledningsvis, men tröttnade på den efter något år och uppskattade så slim-versionen som kom mycket mer.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Sony hade väl en krympt krets på gång, så jag antar att man har kunnat banta ner den stora kylflänsen en aning?

Medlem

Var hos ett par bekanta härom veckan som hade varianten med skivläsare och den kändes väldigt klumpig i jämförelse med den digitala som vi har i hemmet. Har inte stört mig på storleken en enda gång faktiskt.

Minns när jag packade upp tjockis-ps3an som vägde 5 kg ^^.

Konsoler ska ha lite tyngd tycker jag.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Sony hade väl en krympt krets på gång, så jag antar att man har kunnat banta ner den stora kylflänsen en aning?

Gör de en krympning i tillverkningsteknik kan det även medföra att den blir svårare att kyla om du inte får ner energiförbrukningen tillräckligt. Eftersom kretsen fysiskt är mindre så får du ju inte lika stor kontaktyta för kylaren att suga upp värmen.

Men de kan ju banta ner kylflänsen ändå och göra så att konsolen är billigare att tillverka men med en högre ljudnivå. PS3 kändes enligt mig sämre för varje ny version. PS4 har jag ingen koll på.

@gorbatjov inget fan av PS2 slim då antar jag?

Medlem

Jag stör mig mest på handkontrollens styrspakar.. får ha plåster på tummen för att det ska kännas mer "normalt".. vad tänkte dom på när dom gjorde dessa kratrar?

Att ha konsolen liggandes var heller inget för mig.. den gör sig bäst stående på bänken bakom tvn.

Skribent
Skrivet av JareD82:

Jag stör mig mest på handkontrollens styrspakar.. får ha plåster på tummen för att det ska kännas mer "normalt".. vad tänkte dom på när dom gjorde dessa kratrar?

Att ha konsolen liggandes var heller inget för mig.. den gör sig bäst stående på bänken bakom tvn.

Tillbaka till NES 8-bits-handkontrollerna, de hade konkava knappar, därav man fick "tvspelstumme".


signatur

"Writer and Fighter"

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Shamanfox:

Jag älskar designen, men samtidigt har jag en TV-bänk där det känns att den passar in. Som med allt så finns det de som gillar och de som ogillar. Ps5 är definitivt snyggare i design än t.ex. Phat Ps3. Ps4 är nog svår att slå i "sleek" design.

Jag tror nog idén med Ps5ans design var att den ska vara extremt unik, på så sätt locka till sig uppmärksamhet, vilket de isf har lyckats med. Många pratar om Ps5ans design, väldigt få pratar om XSX-designen

Och om vi ska jämföra med Ps5 och XSX så gillar jag Ps5an mer.

Men men, alla gillar olika, oavsett vilken generation vi pratar om

Ja, smak är smak. Jag är nog en av få som verkligen gillade designen på den feta PS3. Älskar hur kraftfull den ser ut (mindre förtjust i allt annat runt den, dock). Tycker att slimmodellerna ofta brukar tappa "något". När det gäller PS5 får den gärna tappa mycket i både vikt och storlek!


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Jag är nog en av få som verkligen gillade designen på den feta PS3. Älskar hur kraftfull den ser ut (mindre förtjust i allt annat runt den, dock). Tycker att slimmodellerna ofta brukar tappa "något". När det gäller PS5 får den gärna tappa mycket i både vikt och storlek!

Då är vi iaf två då^^ Gillade den väldigt mycket jag med. Kändes premium när den kom. Aldrig gillat slimmodellerna från Sony heller och värst var nog ps3 superslim eller vad den hette, den man fick slajda skivläsarlocket för hand. Kändes extremt billig i mitt tycke.

På ps5an gillar jag även att den är betydligt mindre djup än ps4 pro. Nåt som väldigt sällan nämns.

Avstängd

Jag har inga problem att få plats med min PS5 i tv-bänken liggandes. Jag har den på hyllan under där TVn står och det är ganska långt upp till den hyllan så att säga då jag la dit mitt PS.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Mitt enda problemet med ps5an är att jag inte tog med den på semestern... I 5 dagar = en evighet...

1
Skriv svar