Xbox Game Pass - Juli 2021 - Part 2

Ambassadör
Xbox
Xbox Game Pass - Juli 2021 - Part 2

Andra halvan av juli månads spelskörd till Xbox Game Pass dundrar in med besked! Releaserna av nya spel haglar och det är en synnerligen stabil uppsättning spel vi nu får tillgång till. Microsoft Flight Simulator tar klivet över till konsol med Series X|S-release och det ser makalöst ut. Cris Tales, ett indie JRPG från Colombia(!), har release idag. Vi får hett emotsedda ARPG:t The Ascent från svenska Neon Giant, indie-spelen Omno och Last stop släpps också direkt på releasedagen. Battlefield V trillar in på molnet idag för de av oss som kör XGP Ultimate och det är ju inte dumt om man vill lira lite i hängmattan.

Ett par OG Xbox-klassiker läggs också till, nämligen Crimson Skies och Blinx.

Ytterligare 14 spel från katalogen får stöd för touchkontroller via molnet: Cities: Skylines, Darkest Dungeon, Fable Anniversary, Fable II, Fable III, Fuzion Frenzy, Gonner2, Joy Ride Turbo, Outlast 2, Steep, The Bard’s Tale ARPG, The Bard’s Tale IV, The Bard’s Tale Trilogy och The Wild at Heart.

Vill ni kolla in vad som kommit tidigare under juli månad så hittar ni den tråden här: Xbox Game Pass - juli - Part 1

Nya titlar:

Cris Tales (Ute nu, konsol+PC+cloud)

Atomicrops (22 juli, konsol+PC+cloud)

Raji: An Ancient Epic (22 juli, konsol+PC+cloud)

Last Stop (22 juli, konsol+PC+cloud)

Blinx: The Time Sweeper (26 juli, konsol+cloud)

Crimson Skies: High Road to Revenge (26 juli, konsol+cloud)

Microsoft Flight Simulator (27 juli, Series X|S)

Lethal League Blaze (29 juli, konsol+PC+cloud)

Omno (29 juli, konsol+PC+cloud)

Project Wingman (29 juli, PC)

The Ascent (29 juli, konsol+PC+cloud)

Som vanligt så lämnar några spel tjänsten, för den här gången. Den 31 juli: It Lurks Below, The Touryst, Undermine.

Xbox Game Pass

#xbox-game-pass #xbox #pc #cloud #nyhetstips


signatur

Jump in.

Medlem

Kommer spela The Ascent på Xbox när det kommer, skicka ett pm om ni vill vara med! (Du är helst född runt 80-talet du med)


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Ambassadör
Xbox
Skrivet av DKvarn:

Kommer spela The Ascent på Xbox när det kommer, skicka ett pm om ni vill vara med! (Du är helst född runt 80-talet du med)

Count me in! Det ser för jäkla bra ut.


signatur

Jump in.

Medlem

Det blir The Ascent och Omno för mig den här månaden. Omno ser riktigt mysigt ut.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Bennii:

Det blir The Ascent och Omno för mig den här månaden. Omno ser riktigt mysigt ut.

Japp, Omno verkar tokmysigt.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av DKvarn:

Kommer spela The Ascent på Xbox när det kommer, skicka ett pm om ni vill vara med! (Du är helst född runt 80-talet du med)

Attans. Får samla ihop 90-talisterna i ett annat hörn då.

Medlem

Kommer absolut att spela The Ascent och Crisom Skies. Har viljat testa det sistnämnda sen mitten av 2000-talet.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Lirilesh:

Attans. Får samla ihop 90-talisterna i ett annat hörn då.

90 är runt 80!


signatur

Jump in.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Lauchen:

Kommer absolut att spela The Ascent och Crisom Skies. Har viljat testa det sistnämnda sen mitten av 2000-talet.

Samma här, Crimson Skies var något som alltid såg fränt ut men som jag aldrig spelade.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Lauchen:

Kommer absolut att spela The Ascent och Crisom Skies. Har viljat testa det sistnämnda sen mitten av 2000-talet.

Crimson Skies skall vara en av orginal boxens bästa spel enligt många. Har inte själv spelat det. Men kommer göra det nu.

Medlem
Skrivet av Lirilesh:

Attans. Får samla ihop 90-talisterna i ett annat hörn då.

90-talisterna ingår i runt 80-talet


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Gnällkuk
Skrivet av DKvarn:

Kommer spela The Ascent på Xbox när det kommer, skicka ett pm om ni vill vara med! (Du är helst född runt 80-talet du med)

Jag e på!

EDIT: är det crossplay (har ingen krysslåda)?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Hoppas Project Wingman kommer med VR-stöd även på game pass!

Medlem

Blink framförallt, ingick demot med orginal xboxen eller var det med i en upplaga XBM (engelska "officiella" tidningen)
Har bara spelat demot på orginal boxen, mediokert till skitspel men nostalgi.

Skribent
Skrivet av maq777:

Crimson Skies skall vara en av orginal boxens bästa spel enligt många. Har inte själv spelat det. Men kommer göra det nu.

Är det samma Crimson Skies som på PC? För det spelet var så sjukt jäkla bra.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Jag e på!

EDIT: är det crossplay (har ingen krysslåda)?

Kul du vill vara med! Bara åka å fixa en krysslåda?! Med tanke på hur billiga å bra de är så är det ju ett måste att ha en!

”According to the developers, you will be able to have cross-pay in The Ascent with Xbox One, Xbox Series X, and the PC version from the Microsoft store.”


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Är det samma Crimson Skies som på PC? För det spelet var så sjukt jäkla bra.

Behövde själv googla. Nope. Detta verkar vara en direkt uppföljare. Denna är exklusive för orginallådan. Men nu blev jag ännu mer pepp. Om föregångaren dessutom var "sjukt jävla bra"!!!

Medlem

Har ni inte testat Flight Simulator så rekommenderar jag det varmt, även för er som inte vanligtvis spelar simulatorer!

Skribent
Skrivet av maq777:

Behövde själv googla. Nope. Detta verkar vara en direkt uppföljare. Denna är exklusive för orginallådan. Men nu blev jag ännu mer pepp. Om föregångaren dessutom var "sjukt jävla bra"!!!

Uppföljare, men OMG!


signatur

"Writer and Fighter"

Avstängd

Hej Alla!
Jag har varit på Playstation hela tiden men nu tänkte jag köpa mig en XBox Series S eftersom den är enkel att ta med på resor. Och orsaken är Flight Simulator! Har väntat…

Kan någon tipsa om nån bra guide för vad Game Pass innebär och vad man behöver när man köper en Xbox etc.

Tack på förhand för alla tips.

Puss!

Medlem
Skrivet av Calez:

Hej Alla!
Jag har varit på Playstation hela tiden men nu tänkte jag köpa mig en XBox Series S eftersom den är enkel att ta med på resor. Och orsaken är Flight Simulator! Har väntat…

Kan någon tipsa om nån bra guide för vad Game Pass innebär och vad man behöver när man köper en Xbox etc.

Tack på förhand för alla tips.

Puss!

Kör du på gamepass ultimate får du gamepass utbudet på både PC och konsol. Du får även tillgång till EA play spel.
Xbox live guld ingår. Vilket innebär att du "får" 3 spel i månaden även där med games with gold de senaste åren har det tyvärr mest varit utfyllnads spel.

Om du inte vill köpa massa AA batterier kan jag rekommendera att du skaffar antingen uppladdningsbara AA batterier eller om du inte vill hålla på att hantera batterier alls köp då ett uppladdningsbart batteripack då laddar du kontrollen via USB c.

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5748551 Tror även original kitet för Xbox one kontroller ska fungera ifall du hittar det i lager för man använder kontrollens original lucka.

Kan även rekommendera microsofts egna trådlösa headset det är bra ljud för pengarna.
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5718551

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Calez:

Hej Alla!
Jag har varit på Playstation hela tiden men nu tänkte jag köpa mig en XBox Series S eftersom den är enkel att ta med på resor. Och orsaken är Flight Simulator! Har väntat…

Kan någon tipsa om nån bra guide för vad Game Pass innebär och vad man behöver när man köper en Xbox etc.

Tack på förhand för alla tips.

Puss!

Mycket bra tips redan från @Lilagröt och här är länken där du kan läsa allt om Xbox Game Pass:

Allt om Xbox Game Pass

Xbox Live Gold motsvarar PS+ och ingår i XGP Ultimate som dessutom ger EA Play, bonus-perks till olika spel, Game Pass PC+konsol och tillgång till att streama Xbox Game Pass-spel via molnet till mobil, platta, PC. Ultimate är sjukt värde för pengarna.

På resande fot är ett Play & Charge-kit perfekt, hemma kör jag med uppladdningsbara AA. Kan också skriva under på att det officiella headsetet är grymt bra!

I övrigt är det väldigt smidigt att komma igång, har du fler frågor så är det bara att hojta till!


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Kör du på gamepass ultimate får du gamepass utbudet på både PC och konsol. Du får även tillgång till EA play spel.
Xbox live guld ingår. Vilket innebär att du "får" 3 spel i månaden även där med games with gold de senaste åren har det tyvärr mest varit utfyllnads spel.

Om du inte vill köpa massa AA batterier kan jag rekommendera att du skaffar antingen uppladdningsbara AA batterier eller om du inte vill hålla på att hantera batterier alls köp då ett uppladdningsbart batteripack då laddar du kontrollen via USB c.

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5748551 Tror även original kitet för Xbox one kontroller ska fungera ifall du hittar det i lager för man använder kontrollens original lucka.

Kan även rekommendera microsofts egna trådlösa headset det är bra ljud för pengarna.
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5718551

Skrivet av Mortaigne:

Mycket bra tips redan från @Lilagröt och här är länken där du kan läsa allt om Xbox Game Pass:

Allt om Xbox Game Pass

Xbox Live Gold motsvarar PS+ och ingår i XGP Ultimate som dessutom ger EA Play, bonus-perks till olika spel, Game Pass PC+konsol och tillgång till att streama Xbox Game Pass-spel via molnet till mobil, platta, PC. Ultimate är sjukt värde för pengarna.

På resande fot är ett Play & Charge-kit perfekt, hemma kör jag med uppladdningsbara AA. Kan också skriva under på att det officiella headsetet är grymt bra!

I övrigt är det väldigt smidigt att komma igång, har du fler frågor så är det bara att hojta till!

EA Play ingår med vanliga gamepass, du måste inte köpa ultimate.

Förövrigt hur hittar ni gamepass spel för konsol på PC? Sökte tex på outriders men hittade inte det.

It's not a lake, it's an ocean

En galet bra månad på Game Pass. Kommer återbesöka Blinx för minnenas skull samt sätta tänderna i Crimson Skies och lalla runt lite i Flight Sim. Till att börja med.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Avstängd

Ok, grymt! Tack för alla bra svar.

Lite chockerande att man måste ha batterier i handkontrollen men det är som det är. Jag ska ta mig an den nya konsolen med glädje!

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Förövrigt hur hittar ni gamepass spel för konsol på PC? Sökte tex på outriders men hittade inte det.

På hemsidan kan du sortera efter konsolspel eller datorspel. Ett spel som bara finns på konsolgamepass kommer du inte kunna installera på din PC via PC gamepass.
Vissa spel finns med i gamepass på båda plattformar andra bara på ena.
https://www.xbox.com/sv-SE/xbox-game-pass/games

@Calez ja det är lite b men man får i alla fall möjlighet att välja, sen är det ju smidigare när batteriet är gammalt och slitet då behöver man inte skruva isär handkontrollen för att byta batteriet. Förhoppningsvis räddar det några kontroller från att slängas i onödan.

Ja tack till "Raji"


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Äntligen flightsim resten skit som på psnow


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Rakoon:

EA Play ingår med vanliga gamepass, du måste inte köpa ultimate.

Inte på konsolpasset, och det var väl det som var aktuellt i det här fallet.


signatur

Jump in.

Medlem

Verkar gå att förinstallera microsoft flightsim nu. Storleken på filen är 97 gig.

12
Skriv svar