Skull & Bones "för stort för att misslyckas", ska ha kostat Ubisoft 1 miljard

Robot
Skull & Bones "för stort för att misslyckas", ska ha kostat Ubisoft 1 miljard
Medlem

Nu kommer det ju att misslyckas pga att ni skriver det? Gamers är som barn och ska göra allt tvärtemot. De kommer hitta något. T.ex att det är en sötvattensfisk i saltvatten.

Medlem

Spelutvecklare borde ta inspiration av Stephen King och hur han skrev böcker. Var det inte klart på en rimlig och utsatt tid så åkte manuset i papperskorgen.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Ja vad bra att dom visade en trailer då för x antal år sedan. Luktar cp2077 hype. Dock hoppas jag det blir bra om det kommer. Black flag är ju fortfarande ett om inte det bästa AC.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Spelutvecklare borde ta inspiration av Stephen King och hur han skrev böcker. Var det inte klart på en rimlig och utsatt tid så åkte manuset i papperskorgen.

Lite annan typ av budget och personer inblandade kanske...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av robbis:

Ja vad bra att dom visade en trailer då för x antal år sedan. Luktar cp2077 hype. Dock hoppas jag det blir bra om det kommer. Black flag är ju fortfarande ett om inte det bästa AC.

Hype? LOL på samma nivå som CP2077? Vilken värld lever du i

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Lite annan typ av budget och personer inblandade kanske...

Spelar ingen roll. Det handlar om att kunna hantverket samt planering.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Hade varit intressant om detta var ett single-player spel eller åtminstone hade en en-spelar komponent med story vid sidan av multiplayer.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Hype? LOL på samma nivå som CP2077? Vilken värld lever du i

Menade att man blir ju sugen när dom släpper en trailer. Men sen har det gått typ 8 år. Samma med cp2077 och vad händer när det väl kommer? Släpp inte trailers förren max 6 månader innan release

Medlem

Floppeli flopp flopp

Skribent
Skrivet av robbis:

Menade att man blir ju sugen när dom släpper en trailer. Men sen har det gått typ 8 år. Samma med cp2077 och vad händer när det väl kommer? Släpp inte trailers förren max 6 månader innan release

Fast det var ju egentligen väldigt få som blev sugen av den trailern. Jag gissar det är på grund av det dåliga mottagandet som de säkert har börjat om på spelet x antal gånger och anledningen till att det är så försenat som det är. De visade upp ett spel som ingen var direkt intresserade av och nu vet de inte riktigt vad de ska göra av det. Pressen att det inte får floppa på grund av alla pengar de skjutit in lär ju inte göra saker enklare heller...


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Kollade nån trailer från 2018. Slutade kolla, när dom sköt raketer från sjörövarskeppet. Varför ska det tramsas till på det viset. Nån realism kan det väl vara?


signatur

Ingen konsoll, men lurar på en PS5, eller nya Xbox.

Medlem

Då kommer vi se enormt mycket P2W och microtransaktioner för att få tillbaka sin investering. kul.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Spelar ingen roll. Det handlar om att kunna hantverket samt planering.

FAAAAAST om Steven King nu kastade massa saker så är han ju inte så bra på någotdera?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Geeks Gaming

Ytterligare ett av dom spelen som blivit utannonserat allt för tidigt så hypen är borta. Plus är ubisoft så de enda jag kan förvänta mig att funka 100% i spelet är ingame shoppen.

Medlem

Tills vidare har vi Sea of thieves. Kan vara ett plåster.


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Ytterligare ett av dom spelen som blivit utannonserat allt för tidigt så hypen är borta.

Har inte ens något minne av att jag sett något av det här spelet förut, så dom kan nog annonsera ut det igen

Geeks Gaming
Skrivet av m4gnify:

Har inte ens något minne av att jag sett något av det här spelet förut, så dom kan nog annonsera ut det igen

Riktig utannonsering va redan E3 2018. Men va från början tänkt en Multiplayer expansion till Assassins Creed Black flag.

Medlem

Jag önskar Ubisoft all lycka,skulle vara kul med en riktig piratrökare för det var länge sedan vi såg en sådan.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Luktar flopp


signatur

i7 4790k | 16GB DDR3 | GTX 1070

Gnällkuk
Skrivet av c0rleone:

Floppeli flopp flopp

Skrivet av totalwarplayer:

Luktar flopp

Tunga analytiker. Åtta år senare och efter denna artikel. Dra inga förhastade slutsatser!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Kommer bli Bull and Skones

Medlem

De kan ju göra ett Sid Meier's Pirates fast döpa om det till Tom Clancy's :P-irates?


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av floke:

De kan ju göra ett Sid Meier's Pirates fast döpa om det till Tom Clancy's :P-irates?

Ja, varför inte. Uppenbarligen är Ubisoft villiga att klistra dit Tom Clancys namn på mer eller mindre vad som helst.

Medlem

Förr i tiden, i IT-projekt, kallades det här för death march. Undrar om den här studion skulle må bättre av lite mer Agil utveckling?

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Fast det var ju egentligen väldigt få som blev sugen av den trailern. Jag gissar det är på grund av det dåliga mottagandet som de säkert har börjat om på spelet x antal gånger och anledningen till att det är så försenat som det är. De visade upp ett spel som ingen var direkt intresserade av och nu vet de inte riktigt vad de ska göra av det. Pressen att det inte får floppa på grund av alla pengar de skjutit in lär ju inte göra saker enklare heller...

Jag blev iaf nyfiken när jag såg det för första gången. Men det kanske är för jag gillar att leka pirat.

Inaktiv

Tyckte det såg skoj ut när det utannonserades.
Men man får väl se vad som kommer ut sen om några år.

Medlem

Black Flag är glömt vid det här laget, tror man missade det perfekta fönstret att släppa detta. Kanske hade varit bättre att bara ta piratandet från Black Flag och bygga en mindre upplevelse på utan att hymla med att man återanvände spelmekaniken istället för att skapa något mastodontprojekt som kanske blir klart 15 år senare.

Medlem

Covid & Bones är annars ett passande modernt namn.


signatur

Skitfiske

Medlem

Oj visste inte att det var så illa. Bara att döda projektet, det här kommer högst troligt inte sluta bra, om det redan kostat de summorna och utan marknadsföring, vad kommer då slutnotan hamna på, spelet kommer behöva sälja massor och/eller innehålla mikrotransaktioner, frågan är om mottagandet blir så bra att tillräckligt många handlar. Självklart surt men kill your darlings.

12
Skriv svar