Härmed proklamerar jag 2021 som backloggens år!

Backloggens befriare

Ja, här går det raskt framåt, eller, ja, åt vilket håll det nu gick i Braid. Men spelet är struket. Finns inte en chans att jag kommer att spela igenom det. Plattformsspel alltså, vad är det för självplågande människor som gillar sådant?

Antal avklarade spel 2021: 14
Antal avklarade spel från backloggen: 10
Antal avklarade omspelningar: 3
Antal avklarade nyspel: 1
Antal köpta spel: 1
Värde: 0
Antal strukna spel: 4


signatur

Ad hoc addendum

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av keffkebab:

Plattformsspel alltså, vad är det för självplågande människor som gillar sådant?

Love'em! Inte just Braid, nödvändigtvis. Spelar fortfarande Kaze and the Wild Masks av och till, och det är snudd på briljant.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Dohman:

Avklarade 2021: 13
Skippade 2021: 3
Bockade ur backloggen: 10
Köpta spel: 4
Värde: -2 (5:1 ratio)

Avklarade spel sedan dess:

  1. Mario Golf: Super Rush (min medlemrecension)

  2. Portal Reloaded (sjukt bra, gratis om du äger Portal 2)

  3. Walking Dead Season 2 (vansinnigt bra, men jag är ganska led på filmiska spel, tar nog ett annat spel innan trean)

De två första ej ur backloggen.

Avklarade 2021: 14
Skippade 2021: 6
Bockade ur backloggen: 14
Köpta spel: 4
Värde: -2 (5:1 ratio)

Avklarade spel sedan dess:

  1. The Walking Dead Season 3 (inte alls lika bra som de två första, men helt okej att spela genom)

Skippade spel sedan dess:

  1. Civilization 3 (alldeles för föråldrat )

  2. Samorost 3 (vackert men för mycket ologiskt trial and error)

  3. Assassin's Creed IV: Black Flag (har egentligen aldrig gillat AC, men gav en riktig chans nu, och mycket riktigt var det inget för mig)

Just nu spelar jag Beyond Good & Evil som paus från filmiska spel (The Walking Dead) och det är otroligt kul, förstår verkligen varför det är en sådan klassisker. Sen tittar jag faktiskt på en Let's Play av Subnautica, jag hade själv spelat det förut men tappade intresse typ mitt i nånstans och jag orkar inte grinda igen, dock sjukt kul att kolla på Let's Play (Gab Smolders som spelare) så det känns finemang. Jag ser det lite som ett effektivare sätt att få bocka spelet ur backloggen.


signatur

I'm like you, I have no name.

Medlem
Skrivet av Dohman:

Avklarade 2021: 14
Skippade 2021: 6
Bockade ur backloggen: 14
Köpta spel: 4
Värde: -2 (5:1 ratio)

Avklarade spel sedan dess:

  1. The Walking Dead Season 3 (inte alls lika bra som de två första, men helt okej att spela genom)

Skippade spel sedan dess:

  1. Civilization 3 (alldeles för föråldrat )

  2. Samorost 3 (vackert men för mycket ologiskt trial and error)

  3. Assassin's Creed IV: Black Flag (har egentligen aldrig gillat AC, men gav en riktig chans nu, och mycket riktigt var det inget för mig)

Just nu spelar jag Beyond Good & Evil som paus från filmiska spel (The Walking Dead) och det är otroligt kul, förstår verkligen varför det är en sådan klassisker. Sen tittar jag faktiskt på en Let's Play av Subnautica, jag hade själv spelat det förut men tappade intresse typ mitt i nånstans och jag orkar inte grinda igen, dock sjukt kul att kolla på Let's Play (Gab Smolders som spelare) så det känns finemang. Jag ser det lite som ett effektivare sätt att få bocka spelet ur backloggen.

Alla är ute och lapar sol minsann?

Avklarade 2021: 15
Skippade 2021: 6
Bockade ur backloggen: 15
Köpta spel: 4
Värde: -1 (5:1 ratio)

Kändes skitbra att förbättra på värdet. Var nära att belöna mig med ett spel, men hejdade mig. +/- 0 är målet.

Klarade alltså av Beyond Good & Evil idag, bra spel men tyvärr med några frustrerande buggar och hemsk kamera. Men bra spel ändå! Tittar fortfarande på Gab Smolders genomspelning av Subnautica. Sen har jag laddat ner Alien Isolation och moddat det i enlighet med denna guide.

Det är alltså andra chansen jag ger Alien Isolation. Modden Unpredictable Alien kommer förhoppningsvis att hålla mig kvar hela vägen denna gång. Tyckte att monstret var alldeles för påfluget och irriterande förra gången. Blir också läckert att trycka det i 4K (förhoppningsvis 120 FPS) på min LG 65" C9.

Min backlogg, om någon är nyfiken.


signatur

I'm like you, I have no name.

Medlem

Klarade ut sex spel den här månaden i samband med Summer Challenge här på FZ:

Grim Legends: The Forsaken Bride – Hidden Object-spel som överraskade med sin variation, även om storyn var rätt kass.
The Eigengrau Menagerie – Ett kort p&c-spel med intressant mekanik. Nyskapande.
Thronebreaker: The Witcher Tales – En stor skalp för mig, har nu spelat alla spel jag ville spela i Witcher-serien. Höll hög kvalité överlag.
A Story About My Uncle – Hyfsat plattformspel i förstaperson, med ett fokus på att svinga sig runt med en futuristisk änterhake.
Spiritfarer – Höjdpunkten på mitt år, riktigt bra management-spel som berör på djupet.
Kathy Rain – Solitt p&c-spel som lyckas hålla sig ifrån genrens "moon logic". Gör allt som man kan förvänta sig och lite till.

Avklarade spel 2021: 22
Avklarade spel från backloggen: 22
Antal köpta spel 2021: 1

Gen
Medlem

Pga olika skäl fick jag ta en liten paus från spelandet men har nu kommit igång igen. Körde precis klart The Ascent och innan det Final Fantasy 7 Remake (lagom till Community Challenge).

Pågående:
Ratchet & Clank : Rift Apart (PS5)
Control (PC)
Crash Bandicoot 2 (PC)

Näst på tur:

Avklarade:
The Ascent (PC)
Final Fantasy VII Remake (PS5)
The Outer Worlds (PC)
Grim Dawn : Forgotten Gods (PC)
Metro Exodus Enchanced Edition (PC)
Metro Exodus Enchanced Edition : The Two Colonels (PC)
Metro Exodus Enchanced Edition : Sam's Story (PC)
Uncharted 4 : A Thieves' End (PS5)
Uncharted 3 : Drake's Deception (PS5)
Diablo 3 (PS5)
Uncharted 2 : Among Thieves (PS5)
Uncharted: Drakes Fortune (PS5)
Astro's Playroom (PS5)
Minecraft Dungeons (PS5)
Killzone : Shadow Fall (PS5)
Last of Us Remastered (PS5)
Crash Bandicoot 4 (PS5)
inFamous : Dying Light (PS5)
inFamous : Second Son (PS5)
Ratchet & Clank 2016 (PS5)
Axiom Verge (PC)
Max Payne 3 (PC)
CoD: BOCW Campaign (PC)
Ryze : Son of Rome (PC)
A Plague Tale : Innocence (PC)
Resident Evil 3 Remake (PC)
DOOM64 (PC)
Cyberpunk 2077 (PC)

Avklarade spel 2021: 28
Avklarade spel från backloggen: 21
Antal köpta spel 2021: 7

Backloggens befriare
Skrivet av Gen:

Pga olika skäl fick jag ta en liten paus från spelandet men har nu kommit igång igen. Körde precis klart The Ascent och innan det Final Fantasy 7 Remake (lagom till Community Challenge).

Pågående:
Ratchet & Clank : Rift Apart (PS5)
Control (PC)
Crash Bandicoot 2 (PC)

Näst på tur:

Avklarade:
The Ascent (PC)
Final Fantasy VII Remake (PS5)
The Outer Worlds (PC)
Grim Dawn : Forgotten Gods (PC)
Metro Exodus Enchanced Edition (PC)
Metro Exodus Enchanced Edition : The Two Colonels (PC)
Metro Exodus Enchanced Edition : Sam's Story (PC)
Uncharted 4 : A Thieves' End (PS5)
Uncharted 3 : Drake's Deception (PS5)
Diablo 3 (PS5)
Uncharted 2 : Among Thieves (PS5)
Uncharted: Drakes Fortune (PS5)
Astro's Playroom (PS5)
Minecraft Dungeons (PS5)
Killzone : Shadow Fall (PS5)
Last of Us Remastered (PS5)
Crash Bandicoot 4 (PS5)
inFamous : Dying Light (PS5)
inFamous : Second Son (PS5)
Ratchet & Clank 2016 (PS5)
Axiom Verge (PC)
Max Payne 3 (PC)
CoD: BOCW Campaign (PC)
Ryze : Son of Rome (PC)
A Plague Tale : Innocence (PC)
Resident Evil 3 Remake (PC)
DOOM64 (PC)
Cyberpunk 2077 (PC)

Avklarade spel 2021: 28
Avklarade spel från backloggen: 21
Antal köpta spel 2021: 7

Vad tyckte du om The Ascent?


signatur

Ad hoc addendum

It's not a lake, it's an ocean

Så var andra rundan av Resident Evil 2 (remake) avklarad. Även om jag spelat dem på olika konsoler. Detta är verkligen ett riktigt bra spel, jag är fortfarande imponerad av vilken strålande remake Capcom skapade.

Avklarade spel 2021: 12
Antal avklarade spel från backloggen: 11
Antal avklarade nyspel: 1
Antal köpta spel: 10
Värde: +1


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Gen
Medlem
Skrivet av keffkebab:

Vad tyckte du om The Ascent?

Tittar man på det stora hela så tycket jag det var ett bra spel. Framförallt blev jag så otroligt imponerad av grafiken och världen de byggt upp som ackompanjeras av fantastisk musik, bra ljud och dugligt röstskådespeleri. Sen märks det tydligt (som med Biomutant) att det är gjort av ett litet team då det finns ett gäng olika skavanker här och där. Slutligen förklaras inte alla mekaniker speciellt bra men när man har koll på allt inklusive fast travel så blev det njutbart. Men ja, andra negativa aspekter är dålig fiendevariation, att man lätt kan bli överväldigad av fiender, vissa underligt svåra bossfighter samt tekniska buggar som DX12 prestanda och co-op.

Det är ett 10h spel om man bara kör story och kanske 15h om man gör side quests, dock finns inget endgame. Jag rekommenderar det då det påminner om Bladerunner till viss del.

Gen
Medlem

Gött att vara igång igen Nu blev det att köra klart Ratchet & Clank och wow, vilket spel! Det får 4,5/5 i betyg där det enda negativa var något enkel svårighetsnivå samt dålig variation på bossar. Resten är verkligen toppklass! Sen Crash Bandicoot 2 som givetvis är frustrerande med en riktigt dum bossfight och allmänt hög svårighetsgrad så det var en fin kontrast till Ratchet. Nu är frågan om man ska köra Ghost of Tsuishima eller Days Gone på PS5 först. Uppgraderingen till Ghost of Tsushima kommer ju om en vecka.

Pågående:
Control (PC)
Crash Bandicoot 3 (PC)

Näst på tur:
Days Gone (PS5)
Ghost of Tsushima (PS5)

Avklarade:
Crash Bandicoot 2 (PC)
Ratchet & Clank : Rift Apart (PS5)
The Ascent (PC)
Final Fantasy VII Remake (PS5)
The Outer Worlds (PC)
Grim Dawn : Forgotten Gods (PC)
Metro Exodus Enchanced Edition (PC)
Metro Exodus Enchanced Edition : The Two Colonels (PC)
Metro Exodus Enchanced Edition : Sam's Story (PC)
Uncharted 4 : A Thieves' End (PS5)
Uncharted 3 : Drake's Deception (PS5)
Diablo 3 (PS5)
Uncharted 2 : Among Thieves (PS5)
Uncharted: Drakes Fortune (PS5)
Astro's Playroom (PS5)
Minecraft Dungeons (PS5)
Killzone : Shadow Fall (PS5)
Last of Us Remastered (PS5)
Crash Bandicoot 4 (PS5)
inFamous : Dying Light (PS5)
inFamous : Second Son (PS5)
Ratchet & Clank 2016 (PS5)
Axiom Verge (PC)
Max Payne 3 (PC)
CoD: BOCW Campaign (PC)
Ryze : Son of Rome (PC)
A Plague Tale : Innocence (PC)
Resident Evil 3 Remake (PC)
DOOM64 (PC)
Cyberpunk 2077 (PC)

Avklarade spel 2021: 30
Avklarade spel från backloggen: 22
Antal köpta spel 2021: 8

Backloggens befriare

Klarade här om dagen Divinity: Original Sin II på svåraste i honour mode, det var rätt skönt att bli klar med det, även om det blev lite väl enkelt på slutet. Vet man bara hur man ska bygga sina gubbar och hantera saker och ting blir det tramsigt enkelt.
Hittade i den här genomspelningen också vad jag tror blir kanon-slutet. Åtminstone finns det mycket i spelet som pekar på det. Skulle man vara intresserad av att veta mer, får man fråga, vill inte riskera att avslöja några detaljer för någon i onödan.

Antal avklarade spel 2021: 15
Antal avklarade spel från backloggen: 10
Antal avklarade omspelningar: 4
Antal avklarade nyspel: 1
Antal köpta spel: 1
Värde: 0
Antal strukna spel: 4


signatur

Ad hoc addendum

Medlem
Skrivet av Gen:

Nu är frågan om man ska köra Ghost of Tsuishima eller Days Gone på PS5 först. Uppgraderingen till Ghost of Tsushima kommer ju om en vecka.

Två bra spel. Om du kommer köra uppgraderingen utav ghost direkt så tror jag dom rekommenderar att man spelat igenom det först.
Beroende på hur mycket tid du har samt om du ska skaffa platinum så blir nog ghost bäst att spela.
Days gone är nog iaf 40+ timmar och tar en stund innan man kommer igång ordentligt.

Backloggens befriare
Skrivet av Gen:

Nu är frågan om man ska köra Ghost of Tsuishima eller Days Gone på PS5 först. Uppgraderingen till Ghost of Tsushima kommer ju om en vecka.

Hade jag varit du, hade jag avslutat Control och sedan kört Ghost of Tsushima när uppdateringen är ute!


signatur

Ad hoc addendum

Backloggens befriare

Hmm, måste ju också erkänna, jag har faktiskt köpt ett spel... Senaste expansionen till AoEII, Lords of the West, som kommer att pulas på lite här och där de kommande veckorna!

Antal avklarade spel 2021: 15
Antal avklarade spel från backloggen: 10
Antal avklarade omspelningar: 4
Antal avklarade nyspel: 1
Antal köpta spel: 2
Värde: -10
Antal strukna spel: 4


signatur

Ad hoc addendum

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av keffkebab:

Hmm, måste ju också erkänna, jag har faktiskt köpt ett spel... Senaste expansionen till AoEII, Lords of the West, som kommer att pulas på lite här och där de kommande veckorna!

Antal avklarade spel 2021: 15
Antal avklarade spel från backloggen: 10
Antal avklarade omspelningar: 4
Antal avklarade nyspel: 1
Antal köpta spel: 2
Värde: -10
Antal strukna spel: 4

Du är benhård mot dig själv. Ett nytt inköpt spel: värde -10!

Själv beställde jag just Super Monkey Ball Banana Mania. Men det och Sonic Colours Ultimate blir nog de enda nya spelen jag köper under resten av året. Resten finns på Game Pass.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Gen
Medlem
Skrivet av Neverwild:

Två bra spel. Om du kommer köra uppgraderingen utav ghost direkt så tror jag dom rekommenderar att man spelat igenom det först.
Beroende på hur mycket tid du har samt om du ska skaffa platinum så blir nog ghost bäst att spela.
Days gone är nog iaf 40+ timmar och tar en stund innan man kommer igång ordentligt.

Ja jag tänkte köpa den stora uppgraderingen (PS5 versionen) den 20e då det bara går att förboka den lilla (PS4 versionen). Men nu förstår jag inte - trodde uppgraderingen bara var DLC och det väntar man väl till slutet med? Kollade precis platinum och svårighetsgraden verkar låg men att det tar ca 50h vilket är mycket.

Edit - Aha, du menar om jag borde köra main story först och sen besluta mig om jag ens vill köra vidare spelet dvs DLC? Eller om jag blivit mättad och då slängt pengarna i sjön på DLC (om jag hade köpt den först)? Synd att man isf inte kan köpa PS5 upgrade separat. Iofs är laddtiderna på 20 sek kanske okej trots allt? 4K/60fps får man ju ändå. Det man inte får är haptic feedback samt 3D Audio om jag förstår det hela rätt.

Skrivet av keffkebab:

Hade jag varit du, hade jag avslutat Control och sedan kört Ghost of Tsushima när uppdateringen är ute!

Jag har ju en vecka att klara Control så det borde nog gå. Har delvis lirat det tidigare så det går rätt fort att spela.

Backloggens befriare
Skrivet av Ruffles:

Du är benhård mot dig själv. Ett nytt inköpt spel: värde -10!

Själv beställde jag just Super Monkey Ball Banana Mania. Men det och Sonic Colours Ultimate blir nog de enda nya spelen jag köper under resten av året. Resten finns på Game Pass.

Man får försöka vara som Fantomen, hård mot de hårda!


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Får väl uppdatera min lista med sommarens resultat.

Pågående
Unavowed
Partisans 1941

Nya avklarade 2021 under sommaren
Broken Sword 5
Whispers of a Machine
Outer Wilds
Ion Fury
Mafia Remaster
Red Dead Redemption 2
Red Dead Redemption 1
Orcs Must Die 3
Strange Brigade

Gamla avklarade 2021
Blitzkrieg 3
Call to Arms
Control
Danganronpa 1
Danganronpa 2
Detective Kobayashi
Iron Harvest
Metro Exodus
Nostradamus the Last Prophecy
Paradigm
Rage 2
Rain of Reflections
Resident Evil 8
Star Wars fallen order
Strangeland
Stranglehold (första gången jag körde klart den, alltid blivit bortskrämd av den kassa båtbanan i början)
Syberia
Syberia 2
The Medium
Zero Escape the nonary games

Anser mig inte ha någon backlog värd namnet utöver detta men har några äldre spel i pipen som jag kanske ska ge en till chans, sedan så aktiverade jag psnow för att spela red dead 1 så jag funderar på att testa på några spel där också. Men det känns skönt att än en gång vara en fri man

Ambassadör
Xbox

Uppdateringsdags igen! Har spenderat det mesta av speltiden de senaste veckorna med att köra igenom Far Cry 5 och alla dess DLC: Hours of Darkness, Lost on Mars och Dead Living Zombies. Riktigt trevligt faktiskt och man får ju verkligen "skjuta av sig" lite som kan vara terapeutiskt ibland
Huvudspelet var en stabil 4/5 med mycket stuff att göra som sig bör i ett Ubisoft-spel, gillar man det så är det ju najs. DLC-erna var distinkta upplevelser med 80-talsfilmkänsla: Vietnamkriget, sci-fi och zombies. Mycket sjuk humor och störda karaktärer i de två sistnämnda vilket gjorde dem till en trevlig stunds underhållning. Hours of Darkness var dock bäst med riktig Plutonen-FMJ-Rambo feeling, Lost on Mars var matigast med mycket innehåll och Dead Living Zombies var mer av en splittrad upplevelse med väldigt mycket zombieslakt dock som var skojsefriskt.

Efter allt skjutande så varvade jag ned med She Sees Red, en interaktiv filmspelupplevelse av tveksam kvalitet. Ändå intressant att spela igenom några gånger för att se de olika valen och sluten dock.

Har också införskaffat ett spel, Shadow of the Tomb Raider, så nu är det snart dags att dra igenom hela trilogin. Första inköpet för i år!

Avklarade spel 2021: 21
Från backloggen: 12
Från Xbox Game Pass: 9
Antal köpta spel: 1


signatur

Jump in.

Gen
Medlem

Nya tag, ny uppdatering! Känns som att det flyter på fint just nu. Crash Bandicoot 3 avklarat, som tur var lättare än 2an och spec 1an. Även Control main story är avklarat och tänkte köra igenom DLC också innan jag återgår till PS5an. Slänger dock in något PC spel så jag kan variera lite, får se vad det blir.

Pågående:
Control: Foundation (PC)
Control: AWE (PC)

Näst på tur:
Ghost of Tsushima (PS5)

Avklarade:
Control (PC)
Crash Bandicoot 3 (PC)
Crash Bandicoot 2 (PC)
Ratchet & Clank : Rift Apart (PS5)
The Ascent (PC)
Final Fantasy VII Remake (PS5)
The Outer Worlds (PC)
Grim Dawn : Forgotten Gods (PC)
Metro Exodus Enchanced Edition (PC)
Metro Exodus Enchanced Edition : The Two Colonels (PC)
Metro Exodus Enchanced Edition : Sam's Story (PC)
Uncharted 4 : A Thieves' End (PS5)
Uncharted 3 : Drake's Deception (PS5)
Diablo 3 (PS5)
Uncharted 2 : Among Thieves (PS5)
Uncharted: Drakes Fortune (PS5)
Astro's Playroom (PS5)
Minecraft Dungeons (PS5)
Killzone : Shadow Fall (PS5)
Last of Us Remastered (PS5)
Crash Bandicoot 4 (PS5)
inFamous : Dying Light (PS5)
inFamous : Second Son (PS5)
Ratchet & Clank 2016 (PS5)
Axiom Verge (PC)
Max Payne 3 (PC)
CoD: BOCW Campaign (PC)
Ryze : Son of Rome (PC)
A Plague Tale : Innocence (PC)
Resident Evil 3 Remake (PC)
DOOM64 (PC)
Cyberpunk 2077 (PC)

Avklarade spel 2021: 32
Avklarade spel från backloggen: 24
Antal köpta spel 2021: 8

Gen
Medlem

Control är helt och hållet klart, vilket spel! Får lägga till RDR2 i listan som jag trots allt kört till och från under en längre tid.

Pågående:
Ghost of Tsushima (PS5)
Red Dead Redemption 2 (PC)

Näst på tur:
Kena: Brige of Spirits (PS5)

Avklarade:
Control: AWE (PC)
Control: Foundation (PC)
Control (PC)
Crash Bandicoot 3 (PC)
Crash Bandicoot 2 (PC)
Ratchet & Clank : Rift Apart (PS5)
The Ascent (PC)
Final Fantasy VII Remake (PS5)
The Outer Worlds (PC)
Grim Dawn : Forgotten Gods (PC)
Metro Exodus Enchanced Edition (PC)
Metro Exodus Enchanced Edition : The Two Colonels (PC)
Metro Exodus Enchanced Edition : Sam's Story (PC)
Uncharted 4 : A Thieves' End (PS5)
Uncharted 3 : Drake's Deception (PS5)
Diablo 3 (PS5)
Uncharted 2 : Among Thieves (PS5)
Uncharted: Drakes Fortune (PS5)
Astro's Playroom (PS5)
Minecraft Dungeons (PS5)
Killzone : Shadow Fall (PS5)
Last of Us Remastered (PS5)
Crash Bandicoot 4 (PS5)
inFamous : Dying Light (PS5)
inFamous : Second Son (PS5)
Ratchet & Clank 2016 (PS5)
Axiom Verge (PC)
Max Payne 3 (PC)
CoD: BOCW Campaign (PC)
Ryze : Son of Rome (PC)
A Plague Tale : Innocence (PC)
Resident Evil 3 Remake (PC)
DOOM64 (PC)
Cyberpunk 2077 (PC)

Avklarade spel 2021: 34
Avklarade spel från backloggen: 26
Antal köpta spel 2021: 8

It's not a lake, it's an ocean

Så var det blygsamma målet på ett avklarat spel i månaden (vilket är ungefär vad jag mäktar med med två småttingar här hemma) nått genom att jag lägger Resident Evil 3 bland de avklarade spelen. Jag vet inte hur många fler det blir i år, snart väntar nya storspel på Game Pass som kommer ta min uppmärksamhet. Men allra närmast väntar Uncharted: The Lost Legacy, som jag vill bocka av.

Avklarade spel 2021: 13
Antal avklarade spel från backloggen: 12
Antal avklarade nyspel: 1
Antal köpta spel: 10
Värde: +2


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Dohman:

Alla är ute och lapar sol minsann?

Avklarade 2021: 15
Skippade 2021: 6
Bockade ur backloggen: 15
Köpta spel: 4
Värde: -1 (5:1 ratio)

Kändes skitbra att förbättra på värdet. Var nära att belöna mig med ett spel, men hejdade mig. +/- 0 är målet.

Klarade alltså av Beyond Good & Evil idag, bra spel men tyvärr med några frustrerande buggar och hemsk kamera. Men bra spel ändå! Tittar fortfarande på Gab Smolders genomspelning av Subnautica. Sen har jag laddat ner Alien Isolation och moddat det i enlighet med denna guide.

Det är alltså andra chansen jag ger Alien Isolation. Modden Unpredictable Alien kommer förhoppningsvis att hålla mig kvar hela vägen denna gång. Tyckte att monstret var alldeles för påfluget och irriterande förra gången. Blir också läckert att trycka det i 4K (förhoppningsvis 120 FPS) på min LG 65" C9.

Min backlogg, om någon är nyfiken.

Avklarade 2021: 16
Skippade 2021: 6
Bockade ur backloggen: 16
Köpta spel: 4
Värde: -4 (5:1 ratio)

Klarade av Alien Isolation, jävlar vad stolt jag är. Gav det en andra chans och genomförde det. Bra spel.
Satte igång med Walking Dead The Final Season, är 50% in och fan vad bra det är. Lätt näst bäst efter första säsongen.

Jag kör också TIS-100 under tiden, men vet inte om jag någonsin kommer att klara av det. Det är fruktansvärt svårt.

Skrivet av Gen:

Avklarade spel 2021: 34
Avklarade spel från backloggen: 26
Antal köpta spel 2021: 8

Det där är ju ca 4,25 spel i månaden. Hatten av!

Skrivet av Ruffles:

Så var det blygsamma målet på ett avklarat spel i månaden (vilket är ungefär vad jag mäktar med med två småttingar här hemma) nått genom att jag lägger Resident Evil 3 bland de avklarade spelen. Jag vet inte hur många fler det blir i år, snart väntar nya storspel på Game Pass som kommer ta min uppmärksamhet. Men allra närmast väntar Uncharted: The Lost Legacy, som jag vill bocka av.

Avklarade spel 2021: 13
Antal avklarade spel från backloggen: 12
Antal avklarade nyspel: 1
Antal köpta spel: 10
Värde: +2

Var det bra då? Jag älskade tvåan, men vettefan om trean är värt det?


signatur

I'm like you, I have no name.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Dohman:

Var det bra då? Jag älskade tvåan, men vettefan om trean är värt det?

Det är inte alls i nivå med tvåan, men ett helt OK spel. Känns lite framstressat. Mer actionorienterat, mindre skräck.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Gen
Medlem
Skrivet av Dohman:

Det där är ju ca 4,25 spel i månaden. Hatten av!

Tackar Dock blir det ju så med spel som tar 10-15 timmar. Har flera open world spel som jag måste ta mig igenom och de tar ju 50-100 timmar styck och då lär jag inte kunna hålla samma tempo. Ghosts of Tsushima sägs ta 50h om man ska ta platinum för grundspelet.

Medlem

Blev bara två spel i augusti för mig, Nexomon och Echo Lake. De var sådär (Echo Lake släpptes aldrig och kan inte köpas längre) och resten av min tid har ätits upp av Dragon Age: Origins – 50 timmar in och jag kanske är halvvägs igenom? Klart mer njutbart spel dock!

Avklarade spel 2021: 24
Avklarade spel från backloggen: 24
Antal köpta spel 2021: 1

FM-guru
F.d. Sisyr

Riktigt uselt år för mig vad gäller backloggen i jämförelse med fjolåret. Hittills, i alla fall. Har å andra sidan inte köpt en massa spel heller - blott en titel - så det avverkas i alla fall fler spel än det köps in. Istället har jag mest spelat mina gamla favoriter.

Avklarade spel, med betyg:
4/6 - ATOM RPG
4/6 - Slay the Spire
5/6 - Gunpoint
3/6 - Green Hell
2/6 - Wayhaven Chronicles: Book One
4/6 - Pillars of Eternity 2
5/6 - Resident Evil 2 (remake)
3/6 - Resident Evil 7
2/6 - Blackguards

Inköpta spel:
Pathfinder: Wrath of the Righteous

9 avklarade och 1 inköpta, +8.

Backloggens befriare

Tagit en paus på obestämd tid från DOS2 nu, eller ja, jag kommer nog spela lite då och då när andan faller på, men efter nästan tre raka genomspelningar känns det som hög tid för något annat.
Hoppade in lite i Tumblestone som jag hållt på med i många år, men nu räcker det. Har kommit 86% igenom spelet, men orkar inte med det mer. Tack och hej.
Startat upp Earth Defence Forces 2025 precis. Vilket totalknäppt spel. Får se hur länge det håller.

Antal avklarade spel 2021: 15
Antal avklarade spel från backloggen: 10
Antal avklarade omspelningar: 4
Antal avklarade nyspel: 1
Antal köpta spel: 2
Värde: -10
Antal strukna spel: 5


signatur

Ad hoc addendum

It's not a lake, it's an ocean

Är på sluttampen av Uncharted: The Lost Legacy nu. Det är så snyggt och välregisserat, men faktiskt inte särskilt kul att spela. Känslan av att ha sett allt förut är påtaglig, Uncharted-formulan är förbukad. Skönt att snart kunna lägga spelet i högen "avklarade".

Detta backloggår har varit fantastiskt för mig. Trots enormt lite tid p.g.a. småbarnslivets begränsningar har jag snart klarat ut 13 spel ur backloggen. Det är mycket för mig, jag klarar sällan ut spel (mer än det fåtal storydrivna stortitlar som släpps då och då) så det är skönt att faktiskt se eftertexterna i fler spel.

Jag kommer inte köra lika strikt nästa år, då tänker jag exkludera retrospel bland inköpen. I övrigt är det fortsatt klokt att klara ut fler spel än jag köper.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av keffkebab:

Startat upp Earth Defence Forces 2025 precis. Vilket totalknäppt spel.

Kollade upp detta på YouTube och hade svårt att hålla mig för skratt. Det var ju ungefär som du beskrev det, totalknäppt


signatur

I'm like you, I have no name.

Skriv svar