Medlem
Dator till BF 2042

Hej! Jag har börjat kolla efter en ny dator som är tänkt att spela BF 2042 på. Jag har kollat på den här datorn hittills: https://www.inet.se/produkt/1511041/taurus-gaming-rtx-3070-56...

Vad jag vet finns inga system reqs för spelet ute än men tror ni att man kan klara sig med ett 3060 eller är detta att föredra? Tänker spela på 1440p på en 27 tums. Vore kul att höra vad ni själva tänkte spela på.

Tack för input!

/Diddy

Medlem

3060 är ett mycket bra kort för dagens spel.
Som du säger finns inga systemkrav på 2042.
Jag hade personligen valt ett RTX3070.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Diddy:

Hej! Jag har börjat kolla efter en ny dator som är tänkt att spela BF 2042 på. Jag har kollat på den här datorn hittills: https://www.inet.se/produkt/1511041/taurus-gaming-rtx-3070-56...

Vad jag vet finns inga system reqs för spelet ute än men tror ni att man kan klara sig med ett 3060 eller är detta att föredra? Tänker spela på 1440p på en 27 tums. Vore kul att höra vad ni själva tänkte spela på.

Tack för input!

/Diddy

Tja!

Helt omöjligt att säga, invänta tester om du vill vara helt säker


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av magma:

Tja!

Helt omöjligt att säga, invänta tester om du vill vara helt säker

Nackdelen är väl att man nästan måste beställa nu under sommaren för att kunna hoppas på att få hem datorn till BF-releasen i Oktober. Det är omöjligt att veta vilka krav 2042 kommer ha men man kan ju lungt anta att de blir högre än BF:V.

Enligt Sweclockers tester (tillsammans med en 10900k) så orkar 3070 med BF:V i 144 fps i 1440p/Ultra medan 3060 presterar sämre än gamla 2080 och endast når 100 fps.

Finns garanterat fler jämförelser och tester att hitta men sitter mobilt just nu så det är lite bökigt för egen del. Skulle dock säga att 3070 (eller 3070 Ti) ser ut att bli bra alternativ om man vill vara säker på kunna spela BF:V. 3060 lär säkert räcka till det med även om det blir efter lite experimenterande med inställningarna.

..eller så gör Dice en Crytek och släpper en ospelbar teknisk röra. Nackdelen med att försöka anpassa sig till systemkrav som inte släppts ännu.

Medlem

Tack för inputs! Jag tror det blir en 3070, känns som att man klarar det mesta på höga inställningar ett tag framöver. Som någon skrev ovan tror jag att det är läge att beställa snart då man inte riktigt vet hur lång tid det tar 🤷‍♂️

Medlem
Skrivet av Diddy:

Tack för inputs! Jag tror det blir en 3070, känns som att man klarar det mesta på höga inställningar ett tag framöver. Som någon skrev ovan tror jag att det är läge att beställa snart då man inte riktigt vet hur lång tid det tar 🤷‍♂️

Det kommer du garanterat kunna köra BF2042 på... jag sitter på 2060 kort och har alldeles för många fps i battlefield 1 och V... Tror inte speccsen kommer skilja sig jättemycket mellan dessa och de nya battlefield.

1
Skriv svar