Snabbkollen – kommer vi att få en Switch Pro?

Robot
Snabbkollen – kommer vi att få en Switch Pro?

Kanske ska vi inte räkna ut Switch Pro, trots allt. Eller...?

#nintendo-switch, #snabbkollen


Medlem

Det blir en Switch U istället.
: P

Inaktiv

Nintendo brukar stå för sitt ord bara att de inte säger rakt ut vad de pratar om.

Jag tror mycket väl att de arbetar med en 4K konsol som så många vill ha men det kommer nog inte vara en uppgradering till Switch utan det rör sig nog mer om uppföljaren till Switch.

Inaktiv

Nintendo har i princip tagit patent på att ljuga fansen rakt i ansiktet för att tjäna pengar så förvånar mig inte alls om en pro kommer om ett tag.

Medlem

Så klart att det kommer en Switch Pro. Switch OLED är bara ett sätt att dra in lite extra slantar samt stilla hungern hos fans, i väntan på att Nvidia färdigställt Tegra Orin. Switch OLED lånar mest troligt en hel del från Pro-modellen, som bättre högtalare, större display, OLED och bättre stöd på baksidan.

It's not a lake, it's an ocean

I detta sena skede, fyra och ett halvt år in, ser jag inte riktigt poängen ur Nintendos perspektiv att släppa en Switch Pro. Osvuret är bäst, men just nu lutar jag åt att Nintendo går direkt på en uppföljare i stället.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Fulci:

Det blir en Switch U istället.
: P

In Soviet Russia console switch you!

Medlem

En Switch för cirka 6000Kr alltså? Näe, jag tror inte Nintendo släpper produkter i den prisklassen.
Kommer säkert ta lång tid innan Switch Oled sjunker i pris också.

Men det finns ju tidigare versioner av bärbara Nintendo enheter som fick starkare hårdvara, dock så får man tänka på att grundpriset för konsolerna var lägre då och att detta inte hänt någon gång med stationära konsoler.

Nintendo köper sällan heller in färska kretsar, så jag skulle inte räkna med att de får något nytt från Nvidia.

Medlem

En switch 2 eller pro där dom gamla switch spelen även funkar skulle ju vara trevligt 👍


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Dom kommer få konkurrens nu med Steams kommande handhållna vad den nu hette. Frågan är om dom vill ta upp kampen, eller köra vidare på sin egen linje. Jag gissar att de kommer försöka möta upp detta med en upphottad Switch framöver.

Medlem

Nej.

Uppföljaren till Switch kommer självfallet heta:

Därför att Bi = 2


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

1
Skriv svar