Netflix bekräftar satsning på "primärt" mobilspel (till att börja med)

Robot
Netflix bekräftar satsning på "primärt" mobilspel (till att börja med)

Inkluderas utan extra kostnad. Blir reklamfria.

#netflix


Medlem

Jag finner inga ord längre

Medlem

Alltså streama mobilspel? Har jag förstått rätt? Låter ju väldigt konstigt..


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Jag tycker det låter intressant.

Mobilspel behöver en ordentlig förändring.

Om spel för mobiler börjar skapas med målet att vara bra och roliga istället för att få spelaren att spendera så mycket pengar som möjligt så kanske fler bra spel skapas?

Ska bli intressant att se vad detta leder till.

Inaktiv

Varför är folk ens det minsta förvånade som om detta inte är den mest naturliga utvecklingen för hur vi kommer att spela om 10 år?

Medlem

I och med det stora företagsintresset i mobilspel så finns det helt klart enorma pengar att hämta där.. har dock aldrig stött på eller ens sett någon i verkligheten som spelar dem. Eller ja, bortsett från barn under 8 år då.

Medlem

Känns väl rimligt att dom börjar smått. Hoppas det fungerar bra så dom kan erbjuda större titlar i framtiden.

Medlem
Skrivet av Kyrre:

Jag finner inga ord längre

Ingen fara...

...allt är som vanligt.

eld
Medlem
Skrivet av anon_119148:

Varför är folk ens det minsta förvånade som om detta inte är den mest naturliga utvecklingen för hur vi kommer att spela om 10 år?

Som man sa för 10 år sen, att mobilspel skulle ta över och konsolspel inte skulle finnas kvar.

Jag tror det har mer att göra med att de inte riktigt har en bra plattform att pusha igenom sin egna service genom.

dvs: betala på ett ställe och sedan spela dessa på din Playstation utan att Sony får sina 30%

Medlem

Jao, kanske kan vara en bra idé.
Betala några kronor extra för att även inkludera attraktiva mobilspel(till att börja med?) kanske skulle vara ok.

Jag spelar nästan aldrig på mobil, men ingår relativt bra spel i Netflix abonnemanget så kanske jag kan prova i alla fall.
Stranger Things spelen ser ju rätt ok ut, men har inte haft något sug att lägga några pengar på dessa.
Ifall de är typ gratis(lite åt gamepass hållet) så kommer jag nog testa.
Netflix har ju rätt många varumärken och är ganska bra på att sattsa på nya så ur det perspektivet så är det också intressant.

Gnällkuk

Känns väldigt rimligt om du frågar mig. Det blir alltså ett direkt svar mot Apple Arcade, mindre pengar för utveckling och dylikt. Börja smått istället för att göra en Amazon. Streaming av spel för PC är inte där teknikmässigt och det är få länder som har tillräckligt bra uppkoppling för att det ska ha en rimlig chans att slå på bred front idag.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
KoP
Medlem

Och där kan dom hålla sig.

Medlem

Fred-to-play utan reklam?

”in-game” micro-transactions hopp-falle-ra och ”in-game” micro-transactions hopp-falle-rej…

Medlem

Är det gratis är det Du och Din information som är produkten

Medlem
Skrivet av Jonator:

Är det gratis är det Du och Din information som är produkten

Fast Netflix är ju inte gratis?

Medlem

Mera free to play skräp med microtrancations så det smäller om det. Nej tack.

Medlem
Skrivet av TheJudge:

Mera free to play skräp med microtrancations så det smäller om det. Nej tack.

Läste du ens artikeln?

"We don't have to think about ads, we don't have to think about in-game purchases, or other monetization, we don't have to think about title purchase... we can just be laser focused on creating the most entertaining game experiences that we can."

Och deras Stranger Things spel har ju inte heller varit free to play.

1
Skriv svar