Borde Nintendo återuppliva Virtual Console?

Inaktiv
Borde Nintendo återuppliva Virtual Console?

Jag läste en undersökning som en Youtuber i USA hade gjort där han frågade sina tittare om de tycker Nintendo skulle återuppliva Virtual Console på Nintendo Switch.
90 % av dessa tyckte att Virtual Console skulle komma tillbaka men ändå hörde man ju under Wii U tiden hur mycket fansen klagade över Virtual Console och att man var tvungen att betala för spel som man redan hade köpt.

När NES Classic Mini och SNES Classic Mini släpptes så läste jag också att det fanns många som klagade att det inte fanns Virtual Console på dessa mini konsoler. De tyckte inte att man skulle vara begränsad till de spel som Nintendo hade valt ut på konsolen utan ville själv kunna köpa de spel som de ville ha. Läste till och med att det var en person som tyckte att Nintendo skulle göra en Virtual Console mini konsol.

Så det känns ändå som att många vill ha tillbaka Virtual Console trots att Nintendo Switch Online finns och erbjuder både NES och SNES spel.
Det kanske ändå vore smart av Nintendo att ta tillbaka Virtual Console på något sätt?! Eller vad tycker ni?

Medlem

Att alla spel inom Nintendos EGNA varumärken som tidigare fanns på Virtual Console, som Earthbound och Super Mario RPG, fortfarande, efter fyra år, inte finns på Nintendo Switch Online är ju under all kritik verkligen. För övrigt ser jag inte varför det ena tvunget skulle utesluta det andra. Behåll NSO-tjänsten som den är men ha Virtual Console på Switch utöver det. Så att de som nöjer sig med att via prenumerationstjänsten få tillgång till spel som Donkey Kong Country får det. Och de som utöver det faktiskt vore villiga att betala extra för att få köpa loss just det spelet till Switch får möjlighet till det också.

Medlem

Jag skulle gärna se en Virtual Console och kunna köpa spelen, ogillar att ha spelen låsta bakom en månadskostnad.

Flakmonkey

Det tycker jag och är väldigt konstigt att det inte finns med tanke på att Nintendo är överlägsna på att ta betalt för samma spel flera gånger om. Sen så skulle det inte förvåna mig om de erbjöd samma sak, men med ett annat namn så att det ska bli lättare att avfärda de av oss som tycker att de titlar som man köpte till "gamla" virtual console borde följa med till den nya, om den nu kommer. Sen så kanske det kostar mer än vad det smakar att få med andra konsoler än sina egna men å andra sidan så borde de ju kunna få med GC-titlar nu. Det hade varit riktigt trevligt.

Inaktiv

När Virtual Console kom till Wii U så kände jag att de spel som man hade köpt i Wii borde man ha fått ladda ner gratis men gillade ändå att man fick rabatt på de spelen.

När NES och SNES spel kom till 3DS så förstod jag ännu mindre varför man skulle behöva betala för dessa spelen igen eftersom man ändå kunde koppla samma konto till 3DS som man hade på Wii U.
Sen hade jag faktiskt haft PSP och Sony lät ju sina användare ladda ner gratis de PSX spel som man hade köpt på sin Playstation 3.

Så när det har varit att ladda ner samma spel till flera konsoler så har Nintendo varit skit dåliga på det.

Medlem

Ja.

Jag ogillar att man måste prenumerera på en tjänst för att få tillgång till spel.

Vad händer i framtiden när tjänsten lägger ner? Man kanske vill ta fram sin Switch längre fram och nostalgispela lite, men det går ju inte när tjänsten lägger ner.

Jag ogillar hur osäkrade nya konsoler är för framtiden. Jag plockade fram mitt GBC och spelade lite på under semestern. Både GB och GBC-spel.

Äldsta spelet jag spelade utan problem var Talespin, ett 30 år gammalt spel.

1
Skriv svar