Playstation-topp: "Spelarna minns bara de bästa spelen, inte de som är okej"

Robot
Playstation-topp: "Spelarna minns bara de bästa spelen, inte de som är okej"

Jim Ryan förklarar och försvarar förseningar.

#jim-ryan, #playstation, #sony


Medlem

Valve kontrar: Detta dygn får ni ytterliggare 30st skitreleaser på steam...

Medlem

Vet inte om han tror att gemene spelare har alzheimers, men jag minns massvis av spel som bara var okej, och till och med dåliga. Minns till och med spel som jag inte ens har spelat själv.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Vet inte om han tror att gemene spelare har alzheimers, men jag minns massvis av spel som bara var okej, och till och med dåliga. Minns till och med spel som jag inte ens har spelat själv.

vet inte. jag satt och kollade igenom ett gäng gamla E3 presentationer för ett tag sedan, från 2000 och framåt typ, och förvånade mig själv ganska ordentligt med hur många spel det var som var skithypade en gång i tiden, men som man (jag) nu glömt bort helt. börjar väl bli gammal.

Medlem

Håller med rent generellt om att det är bättre att släppa ett spel när det faktiskt är färdigt snarare än att göra en Cyberpunk.

Håller dock inte med om att man bara minns "bra spel". Som liten tänker man inte så. Finns många som har tekniskt trasiga spel som favoriter.

Ett exempel för mig är Silent Bomber. Kommer aldrig att glömma det.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av quadratis:

vet inte. jag satt och kollade igenom ett gäng gamla E3 presentationer för ett tag sedan, från 2000 och framåt typ, och förvånade mig själv ganska ordentligt med hur många spel det var som var skithypade en gång i tiden, men som man (jag) nu glömt bort helt. börjar väl bli gammal.

Har du spelat de spelen?

Att se och läsa om ett spel är inte samma sak som att faktiskt uppleva det.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Kan jag väl inte påstå, jag minns alla spel som gjorts sedan 35 år tillbaka. Det är samma med filmer. Min hjärna minns fel saker.

Medlem

jag minns det gamla Rygar från 8 bitars fast jag på den tiden när jag första gången spelade de tyckte det var svårt och inte super super kul heller för den delen just då. NU så skulle jag lätt vilja spela det för nostalgi ^^

Medlem

Oj vad många medelmåttiga spel man plöjt genom åren som man har både goda och hemska minnen av. Vilket bullshit.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

Ni som har kommenterat har tagit citatet ut kontexten och helt missat poängen. Han menar givetvis inte att halvbra spel alltid glöms bort, utan att det är de riktigt bra spelen som skapar de där minnena som alltid sitter kvar, vars uppföljare skapar ett ha-begär.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem

Håller inte med alls med, finns många spel som ”bara” varit ok. Alltid kul med spel som vågar avvika från normen och testa nya idéer. Det är dom som driver utveckligen framåt. Kvalitet är viktigt men kvantitet ska inte underskattas heller i t ex ett konsol eko-system, alla gillar olika typer av spel.

Avstängd
Skrivet av lampis:

Ni som har kommenterat har tagit citatet ut kontexten och helt missat poängen. Han menar givetvis inte att halvbra spel alltid glöms bort, utan att det är de riktigt bra spelen som skapar de där minnena som alltid sitter kvar, vars uppföljare skapar ett ha-begär.

Exakt. Folk går igång på att misstolka nuförtiden.

Medlem

Spelar ingen roll vad vi tycker per se - for Sony (som för alla) är det $$$ som gäller. Och om statistiken säger att det är mera lönsamt med den datan till grunden, då är det bara så.
Tänk hur många gånger en liten skara spelare tyckter att spel X är bra, och trycker på att få #2. Men det räcker inte om det inte betalar notan för att denna mängd (betalande) personer är för liten.

Medlem

Tror nästan flopparna gör ett större avtryck.

Medlem

Lying Ryan.
Jag minns allt från Twinky goes hiking till Trailblazer.


signatur

Scandinavian XBOX Network Gamers

Medlem

Det finns inga dåliga spel, bara dåliga spelare.

Men han menar nog att man lägger positiva spel på minnet när man överväger sina framtida köp.
Mediåkra spel skapar inte förtroendet för en ny konsol eller att nästa spel från en studio alternativt ett varumärke/spelserie kommer att bli bra, man glömmer alltså spelen typ istället för att bidra till varma minnen.
Nintendo är nog ett bra exempel här med, många har varma minnen från deras spel sen man själv var ung, så nu är det föräldrarna som köper spelen.

Medlem

Finns många spel som andra kanske bara tycker är okej spel men som jag tycker är väldigt bra spel och tvärtom!

Medlem
Skrivet av lampis:

Ni som har kommenterat har tagit citatet ut kontexten och helt missat poängen. Han menar givetvis inte att halvbra spel alltid glöms bort, utan att det är de riktigt bra spelen som skapar de där minnena som alltid sitter kvar, vars uppföljare skapar ett ha-begär.

Skrivet av Sandpapper:

Exakt. Folk går igång på att misstolka nuförtiden.

Håller inte med.

Det är inte alls "det där riktigt bra spelen som skapar minnena som lever kvar". Några av min bästa spelminnen är kopplat till rent skräp. Exempelvis Dan Dolme.

För mig handlar det om subjektiva upplevelser, massor av personliga parametrar spelar in.

Ryan är ingen gamer vilket visas tydligt i han sätt att tänka. Han ser bara siffror och försöker att vara objektiv. Likt alla affärsmän.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Håller inte med.

Det är inte alls "det där riktigt bra spelen som skapar minnena som lever kvar". Några av min bästa spelminnen är kopplat till rent skräp. Exempelvis Dan Dolme.

För mig handlar det om subjektiva upplevelser, massor av personliga parametrar spelar in.

Ryan är ingen gamer vilket visas tydligt i han sätt att tänka. Han ser bara siffror och försöker att vara objektiv. Likt alla affärsmän.

Suktar du efter en uppföljare till Dan Dolme..?


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem
Skrivet av lampis:

Suktar du efter en uppföljare till Dan Dolme..?

Jag suktar efter en liknande upplevelse.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Avstängd
Skrivet av Freakon:

Håller med rent generellt om att det är bättre att släppa ett spel när det faktiskt är färdigt snarare än att göra en Cyberpunk.

Håller dock inte med om att man bara minns "bra spel". Som liten tänker man inte så. Finns många som har tekniskt trasiga spel som favoriter.

Ett exempel för mig är Silent Bomber. Kommer aldrig att glömma det.

Jag väntade med cyberpunk tills jag fick min ps5 och var bara med om ett fåtal buggar. Det var faktiskt mer buggar i AC valhalla när jag spelade igenom det än vad jag fick uppleva i cyberpunk.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Jag väntade med cyberpunk tills jag fick min ps5 och var bara med om ett fåtal buggar. Det var faktiskt mer buggar i AC valhalla när jag spelade igenom det än vad jag fick uppleva i cyberpunk.

Kul att höra.

Är sugen på att spela det men inväntar PS5 versionen.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Avstängd
Skrivet av Freakon:

Kul att höra.

Är sugen på att spela det men inväntar PS5 versionen.

Jag tycker det var nog snyggt nu men ska bli intressant att se hur snyggt det är när ps5 patchen kommer.


signatur

PS5 och inget annat.

1
Skriv svar