Vad provocerar dig?

Medlem

Folk som FORTFARANDE hävdar att vi inte haft någon överdödlighet och använder det som argument för att vara egoistisk och inte ta vaccin.

Folk som inte förstår att en mindre andel människor kommer att dö av narturliga olyckor samt av smittor jämfört med vanliga år NÄR FUCKING 50% AV LANDET JOBBAR HEMIFRÅN.

Folk som kör dåligt överlag. Folk som kör fort fort / för långsamt.
Borde finnas automatiskt hastighetsövervakning som drar kortet direkt, 24/7. Köra är ingen rättighet. Vill du köra fort? Väx upp och kör på bana isf.

Ingen vuxen människa borde köra för fort eftersom det är ett otroligt löjligt och barnsligt beteende...och sådant sysslar inte vuxna människor utan psykiska problem med right?

Folk som häller olja i avloppet / alt inte vet om att man inte ska..

Det är fasen er skyldighet som människor att just kolla upp sådant. Folk är så lata och bortskämda överlag.

Det finns INGEN ursäkt till att aldrig ha kollat upp korrekt återvinning av sådant.. och ändå verkar de flesta göra fel på den fronten. Vardagslathet är det värsta som finns i vissa fall.

De två värsta sakerna i världen är ju dock:
Folk som inte tolererar andras kulturer, och Holländare.

Medlem

När man diskuterar något med en person via internet och som svar får man en youtubevideo från en arg vloggare, konspirationsteorist eller wannabe kultledare.

Nej. du och jag har en diskussion. Inte du, jag och din favoritkanal på youtube. Det är inte rimligt att jag ska gå igenom en 10min+ video där någon glappkäft spyr galla non-stop och sedan svara på varenda punkt i den.

Finns det några guldkorn i videon kan du gott pränta ned dem.

Kontot avslutas

Folk som slår sönder glas utomhus är väldigt provocerande. Vet inte om de inte tänker på det eller inte bryr sig att människor eller andra djur faktiskt kan råka trampa i det.


signatur

ゼルダの城

Medlem

Folk som gråter över sportförluster när dom bara är åskådare.

Medlem

Hundägare som inte har pli på sina hundar, bara skrattar när hunden dampaktigt hoppar upp mot ansiktet, skäller och dunkar upp nosen i skrevet på en när man står och försöker tala med ägaren...

Men det är väl mig det är fel på...... (<<< EDIT, observera ironiska skämtet.)

Medlem

Sjws. Är själv ganska super vänster. MEN JAG HATAR när folk liksom ska styrkta om vem som är godast och snällast. Äcklar mig gör dom. Typ Miljöpartiet. Som när Per Bolund står med sin dumma jävla cykelhjälm o ser duktig ut fyfan

jag vet att kanske inte alla håller med... men det är så jag tycker


signatur

Allätare

Medlem
Skrivet av Razken:

Hundägare som inte har pli på sina hundar, bara skrattar när hunden dampaktigt hoppar upp mot ansiktet, skäller och dunkar upp nosen i skrevet på en när man står och försöker tala med ägaren...

Men det är väl mig det är fel på......

Nej det är inte du, som hundägare med just detta problem själv så håller jag helhjärtat med. Men jag står inte o skrattar iaf, gör mitt bästa för att lära hunden att den ska sitta lugnt vid min sida men har inte lyckats dit ännu :/

På samma ämne, en annan grupp personer som bör lämnas blödande i månskenet är de som tror de får gå fram o rufsa om min hund utan vidare, frågar inte om lov och sträcker fram händerna mot hunden och pratar till den med uppeggande babyröst….inte konstigt han blir uppjagad.

Lägger till hundägare som inte tar upp hundskiten, eller som gör så och sen slänger påsen i buskarna…ska inte ha hund överhuvudtaget.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Haha en sak som jag stör mig alldeles för mycket på här på internet är ju fenomenet " är det bara jag eller..osv"

NEJ, DET ÄR INTE BARA DU FÖR HELVETE!

Medlem

Falska människor. Såna som håller med en i allt vi diskuterar för att sedan tycka helt tvärt om och snacka skit bakom ryggen på en. Kameleonter kallar jag dessa människor.

Fluktande människor. Såna som smyger runt tysta runt en för att snoka. Såna som vill kartlägga ens liv.

Avundsjuka människor. Som inte kan glädjas åt någon annan. Som alltid ska ha det bäst och finast.

Skvallerbyttor. Händer det något utöver det vanliga ska det spridas till varje pris, till jobb, släkt, vänner och grannar osv.

Alla dessa egenskaper har en granne till mig. Något som jag får lära mig att leva med. Jag håller låg profil, provocerar inte på något sätt. Försöker vara vänlig, säger ifrån när jag tycker det går över gränsen. Försöker hålla god grannsämja.

Det är en svårt sport, det sociala spelet. Få som bemästrar det, färre som försöker.

Medlem

Människor som är allergiska mot eget ansvar. Sådana finns det gott om. Exempel från pandemin är exempelvis "FMH säger att detta är okej, så då är det okej." men personen funderar inte själv på eventuella följder av sitt beteende utan delegerar allt ansvar till en myndighet för att intala sig själv att man har ryggen fri. Vet inte om jag provoceras mer av hur ansvarslöst det beteendet är, eller av att jag är avundsjuk på förmågan att helt kunna stänga av på det viset. Dyker upp en del i barnuppfostran också där vissa duckar allt ansvar och klagar på att skolan inte gör sitt jobb.

Folk som definierar sig själva som ateister som avskyr religion och som tror sig stå över troende människor. Jag är själv inte theist men det är ibland väldigt ironiskt att observera dessa människor då de ofta ersätter tron med något annat, ibland med en nästan dogmatisk ateism, ibland en politisk ideologi, eller något helt annat.

Intellektuell ohederlighet. Detta har vi tusentals exempel på från politiken från alla sidor och flera svenska politiker hade nog kunnat nå höga placeringar om detta var en OS-gren.

Modern Monetary Theory och hur skuld betraktats och hanterats sedan Finanskrisen. Denna punkt är inte helt frånskiljd från första punkten i min lista, då mycket av nuvarande problematik med höga tillgångspriser härstammar från "kick the can down the road"-mentalitet. Övertygad om att detta är en stark drivkraft för polariseringen vi ser i samhället då detta eroderar framtidstro hos unga (hus är exempelvis en helt avlägsen tanke för många under 30 år idag) samtidigt som det ökar klassklyftor genom artificiella medel. Ingen demokratiskt vald ledare vill rycka skuldplåstret. Observera att jag själv har bolån och gynnas av nuvarande politik, varför min kritik mot denna förhoppningsvis väger något tyngre.

Medlem

Lök i carbonaran


signatur

Övning ger träning.

Medlem

Människor som vägrar låta sin åsikt ändras när vetenskapliga bevis finns som styrker det man säger.

Folk som inte är villiga att tänka utanför lådan och är fast i sin egen världsuppfattning.

Personer som kräver att andra ska göra som dem vill för att dem själva inte ska känna sig kränkta.

Politiker som stänger ned kärnkraftverk när det är bland den mest koldioxidfria elproduktion vi har.

Bli behandlad, av staten, som om man vore ett litet barn som inte kan ta ansvar för sitt eget liv.

Beskattas för allt man gör (mer eller mindre).

Games as a service där det inte alls passar.

Manipulation av barn och ungdomar för att få dem att köpa micro transactions.

Kan fortsätta länge men ger mig här 😁

Folk som använder visselpipor i annat än livsfara för dem eller andra. Det spelar ingen roll om dem är barn, det är så in i bomben provocerande.

Folk som bränner om i ytterfil när alla vi andra kör lugnt i bilkön när det är stop längre fram. För att sen tränga sig in så långt fram det går.

La mig ofta i mitten när jag körde lite större bil


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av Seybsnilksz:

Lök i carbonaran

grädde i carbonaran.

Medlem

Folk som INTE har vitlök och grädde i carbonaran

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Folk som bränner om i ytterfil när alla vi andra kör lugnt i bilkön när det är stop längre fram. För att sen tränga sig in så långt fram det går.

La mig ofta i mitten när jag körde lite större bil

Hamnade i ett sånt läge för någon månad sen. En lastbil blockade dem fram tills där olyckan var. Sen släpptes de inte in i kön igen. Så de fick stå och vänta ett tag tills det kom någon som inte hade sett dem bränna förbi

Medlem

Folk Som Skriver Så Här.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av matte76:

Folk som INTE har vitlök och grädde i carbonaran

Nu blev jag provocerad.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Nu blev jag provocerad.

Ja vem fan har INTE vitlök i carbonaran? Grädde däremot, urk.

Avstängd

* Moderatorer som missbrukar sin makt där man känner behov av att lägga sig i vuxna människors diskussioner, "rensat bland kommentarer" och "höj nivån" är en direkt attack på yttrandefriheten.

* Genusvetenskap och verklighetsfrånvända floskler som "allas lika värde".

* Religion i allmänhet, islam i synnerhet.

* Mångkultur, men framförallt förespråkare för mångkultur som inte överhuvudtaget ens kan tänka tanken att någon skulle vara mot mångkultur.

* Mediadrev och folkdomstolar

* När personer gömmer sina politiska värderingar bakom "självklara mänskliga rättigheter" och "det borde inte ens diskuteras".

* Att 51% kan styra över 49%. Ännu värre att 4% kan styra över 96%.

* Att vi inte har direktdemokrati

* Att svenska damlandslaget knäböjer

* Att feta ska pracka på andra att det är hälsosamt att vara fet.

* Game as Service

* Kolhydrater.

* George Floyd

Rannsakade mig själv fullkomligt och kan inte komma på något mer, ovanstånde är det som provocerar mig mest.

Medlem

Inget.

Det är alltid mitt eget val att bli provocerad oavsett vad det handlar om.


signatur

Ordo Ab Chao

Testpilot

Det skrämmande är att ju äldre jag blir desto mer inser man hur många idioter det finns.

Finns säkert orsaker till att folk skräpar ner , kör som miffon , röstar på rasistpartier eller är allmänt Intelligensbefriade.

Men iallafall jag och sambon har 2 saker vi irriterar oss oftast över.

* Idioter i trafiken.
* Människor som lyckas åka hela vägen till återvinningsstationen men misslyckas att kasta sitt skräp iallafall & grisar ner så man får kryssa mellan skräpet för sitt ärende.

Det borde delas ut dumstrutar på plats och de som skräpar ner borde bindas fast ett par timmar vid återvinningen så folk får kasta skräp på dem som de sen får sortera rätt efteråt.

Moderator | Testpilot

När folk tror man får skriva vad som helst i ett privatägt forum och sedan säger att man trampar på deras yttrandefrihet när man rensar bland kommentarerna.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Att tiden rinner iväg alldeles för fort.

Att folk tror att Sveriges yttrandefrihet är att man kan skriva/säga precis vad och var man vill när som helst


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Svenska politiker. Pajkastning och utspel på twitter är det enda dom ägnar sig åt istället för att faktiskt ta tag i dom enorma problemen som vi har i Sverige idag.

Medlem
Skrivet av ScorchPipe:

Folk Som Skriver Så Här.

folk som skriver så här .


signatur

Övning ger träning.

Medlem

Det är många saker, men just när det kommer till spel.

Hyckleriet och den illa behandligen utav kvinnor i spel som är konventionellt attraktiva och feminina och inte täcker sig helt.
Även irl också, men jag anser att hur man talar om och behandlar fiktionella kvinnor också säger en del om ens värderingar, det blir ganska så uppenbart också när man lyssnar på ordvalen och hur folk snackar.
Och självklart behandlas andra illa också ( se hur folk snacka om Abby från TLOU2 ), men anledningen till att det andra stör mig lite mer är därför att det inte är randos som gör det utan folk inom industrin.

Det är ofta också även en del utav marknadsföringen, t ex med Lara Croft hur att de minskade hennes bröst och att hon inte längre bar skjorts användes som någon '' progressiv '' marknadsförings grej.
Meanwhile köptes originalet utav en majoritet kvinnor och de mest hardcore långvariga fans brukar va kvinnor och de som snackar skit om Classic Lara har väldigt uppenbarligen aldrig ens spelat de gamla spelen.
När det enda man har att säga om en karaktär är att hon har '' för stora boobs '' och bär skjorts så kanske man borde fråga sig om det inte säger mer om ens egna värderingar när det är den enda '' kritiken '' man har och det man dömer en karaktär på.

Det är samma med censur, hur i vissa fall så kan en milimeter utav synlig urringning eller mage bli censurerad medans män i samma spel kan springa runt och visa hur mycket de vill rätt ner till speedos.
Om man poängterar ut detta och har problem med det så förlöjligas man och folk verkar på allvar inte fatta hur fucked up och problematiskt det faktiskt är.
I mobile butikerna är det sjukt strikt också, de har någon robot som hittar det och det är total ban på att ha det i någon marknadsföring alls ( och ibland även ingame ), meanwhile kan du ha hur mycket manlig hud du vill.

Folk säger bara att de vill ha mer alternativ också när man ifrågasätter det men då undrar man ju varför all energi läggs på att snacka skit istället.
Du kan liksom fråga efter andra alternativ utan att kalla kvinnor för horor och att behandla bröst som djävulen själv.
Förövrigt så ifrågasätter jag hur vanligt det ens är, speciellt idag i västvärlden känns att de bara gjort en total 180.

Det är samma också med att '' oh, men jag vill bara att det ska va samma för kvinnor och män ''.
Varför läggs då all energi på att snacka skit om hur kvinnorna klär sig, istället för att fråga efter fler alternativ för männen????
I verkligheten så är kvinnliga kläder fem hundra gånger mer mångfaldig, men det manlig används alltid som default som det kvinnliga ska '' rätta sig '' efter.
Och folk bryr sig inte ett piss om hur '' verkligt '' något är när det är män, men när det är kvinnor tar folk fram mikroskop och är helt plötsligt experter på allt.

Blir sjukt irriterad på det också om du går till ett forum eller Subreddit t ex, och du läser kommentarsfältet.
Det är alltid fullt utav folk som slänger ur sig skällsord mot de kvinnliga karaktärerna och i andra andetaget låtsas vara progressiva o det har alltid sjukt mycket upvotes. Och moderatorerna gör inte ett piss.

Fattar inte varför det ska va så svårt, folk på båda sidorna verkar ha en total intolerans och talar på ett oerhört misogynt sätt.
Och folk har olika '' power fantasies '', själv så tycker jag att mer konventionellt feminina karaktärer är mycket coolare än en muskel man/ kvinna.
Jag har inget emot annat också, det jag har problem med är hur folk uttrycker sig och intoleransen..

/Rant.

Långt men jag har bara blivit så jävla trött på det här på senaste och hur one-sided det hela är.
Jag tror att många känner av det också att det mer feminina spektrumet demoniseras och behandlas som objektifierat.
Det är liksom väldigt stereotypiskt '' grabbigt '' och begränsande.

Medlem

Kanske inte direkt provocerar, men känns överlag som att denna tråden allt mer börja spåra ur till den grad att den snart kan kallas "Flashback forum"-light


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Slår kanske in en öppen dörr här nu och vill inte skriva någon på näsan, men har inte sett det skrivas helt ännu så here goes

  • rasism

  • sexism

  • nazism

  • antisemitism

  • fascism

  • elitism

  • homofobi

  • funkofobi

  • transfobi

  • gatekeeping i ren allmänhet

Med så mycket tillgänglig kunskap om vår historia och vårt samhälle i stort idag känns det som att något måste ha gått riktigt snett för de som upplever att det är deras plikt att på ett eller annat sätt upprätthålla, försvara eller ens tänka tanken på att instifta något av ovanstående i sitt liv.

Tycker också det finns mycket annat i tråden som jag kan förstå frustrationen kring.

Härligt och se god ton so far i alla fall! <3


signatur

Var mot andra så som de vill att du ska vara mot dem.
Podcast, Twitch, Twitter

Skriv svar