Damfotboll till Football Manager, ska integreras i grundspelet

Ambassadör
Xbox
Skrivet av breahl:

Jag har alltid funderat på varför det aldrig släpps på konsol? Jag brukade spela fm förr men det sista jag spelade var nog typ fm17 kanske. Men nu spelar jag bara på konsol så saknar det lite. Nu får man köra FIFA i stället men det är ju långt ifrån lika realistiskt även fast karriärläget blir bättre och bättre.

Fm 2021 finns på Xbox! Ingår även i Xbox Game Pass så det är bara att testa på.


signatur

Jump in.

Avstängd
Skrivet av Mortaigne:

Fm 2021 finns på Xbox! Ingår även i Xbox Game Pass så det är bara att testa på.

Ok köper du en Xbox-x åt mig då först?


signatur

PS5 och inget annat.

Skrivet av Mortaigne:

Fm 2021 finns på Xbox! Ingår även i Xbox Game Pass så det är bara att testa på.

Hade missat att det fanns på Game Pass, måste jag ta tag i direkt. Brukar även köra Touch-versionen på Switch en hel del. Okej version det också.

Avstängd
Skrivet av Thane:

Vet inte hur man kan få jämnlikhet mellan alla oavsett kön, sexuell läggning, etnisk bakgrund eller hudfärg till politik. Det borde vara en självklarhet. Men eftersom det finns vissa partier och länder som är emot det så blir det politik.

De använder sin plattform för att visa på ett missnöje kring rasism. Det är ett personligt beslut oavsett om de står i svenska kläder eller klubben kläder.

Min åsikter och det jag röstar anser såklart jag vara en självklarhet för mig, men jag är införstådd med att alla i mitt land inte tycker som mig. Om jag representerade Sverige på världsscenen hade jag aldrig fått för mig att med en politisk aktion framhäva att transsexuella män inte ska få tävla mot kvinnor i kvinnoklassen eller mot Kinas censur och brott mot mänskliga rättigheter. Helt uppenbara självklarheter som jag står för, men som jag vet att alla i Sverige inte delar.

Ska vi kunna enas som land och inte öka polariseringen kan vi inte ha företrädare som pissar på 30% av Sverige befolkning.

Medlem

25%, 30%....siffrorna viner och ökar för varje ny post.

Avstängd
Skrivet av waeress:

25%, 30%....siffrorna viner och ökar för varje ny post.

Siffran är en ren uppskattning där jag inkluderar SD/M och partier till höger om SD. 25-30? Säkert fler. Men om det skulle vara 5% så är min poäng fortfarande legitim, inte det som spelar roll.

Medlem

Ja, för personer som driver en konservativ-vit identitetspolitik så är det självklart ett problem.

Medlem
Skrivet av Sandpapper:

Min åsikter och det jag röstar anser såklart jag vara en självklarhet för mig, men jag är införstådd med att alla i mitt land inte tycker som mig. Om jag representerade Sverige på världsscenen hade jag aldrig fått för mig att med en politisk aktion framhäva att transsexuella män inte ska få tävla mot kvinnor i kvinnoklassen eller mot Kinas censur och brott mot mänskliga rättigheter. Helt uppenbara självklarheter som jag står för, men som jag vet att alla i Sverige inte delar.

Ska vi kunna enas som land och inte öka polariseringen kan vi inte ha företrädare som pissar på 30% av Sverige befolkning.

Men om du vet inte alla delar det borde du kunna acceptera att de går ner på knä innan en match även om du inte håller med eller tycker det ska ske?

Ooooch hade något parti fått 51% av rösterna hade de som företrätt pissat på 49% av Sveriges befolkning. Så det funkar.

Men vi kan avsluta här och gå efter det du skrev först. Politiker sköter politiken, fotbollsspelare spelar fotboll, Ica-handlare sköter sina butiker, bönder tar hand om bondgårdarna och FZ-besökare besöker FZ. Alla låter alla sköta sina uppgifter och lägger sig inte i någons annan uppgift. Sen en gång vart fjärde år går vi och röster men däremellan är det bara att vara tyst

Alltid intressant att se hur det urartar sig i kommentarsdelen här på FZ. Förstår inte riktigt varför allting måste jämföras och politiseras, kan vi inte bara vara glada över nyheten att damfotboll ska göra entré i FM?

Avstängd

Så länge vi får DLC där man kan knäböja för BLM-terrorism innan matchstart och ha regnbågsfärgade armbindlar för lagkaptener så är jag nöjd! 🤡🤡🤡

Skrivet av Sandpapper:

Min åsikter och det jag röstar anser såklart jag vara en självklarhet för mig, men jag är införstådd med att alla i mitt land inte tycker som mig. Om jag representerade Sverige på världsscenen hade jag aldrig fått för mig att med en politisk aktion framhäva att transsexuella män inte ska få tävla mot kvinnor i kvinnoklassen eller mot Kinas censur och brott mot mänskliga rättigheter. Helt uppenbara självklarheter som jag står för, men som jag vet att alla i Sverige inte delar.

Ska vi kunna enas som land och inte öka polariseringen kan vi inte ha företrädare som pissar på 30% av Sverige befolkning.

Det var ju ändå du som i den första kommentaren du skrev snackade om politik det absolut första du gjorde. Helt opåkallat. För det enda utvecklarna sagt är att de ville ge män och kvinnor samma spelrum, vilket är jämlikhet, vilket är en mänsklig rättighet utan bas i någon politisk ideologi. Så om du verkligen vill lämna politiken borta från planen kanske du skulle föregå med gott exempel här.

Avstängd
Skrivet av ValleyCountryFlash:

Det var ju ändå du som i den första kommentaren du skrev snackade om politik det absolut första du gjorde. Helt opåkallat. För det enda utvecklarna sagt är att de ville ge män och kvinnor samma spelrum, vilket är jämlikhet, vilket är en mänsklig rättighet utan bas i någon politisk ideologi. Så om du verkligen vill lämna politiken borta från planen kanske du skulle föregå med gott exempel här.

Fast nu är det ju inte mig vi diskuterar utan damlandslaget i fotboll och deras politiska aktioner, även om det förvisso är offtopic kan du kan inte bara hoppa in och dra saker ur sin kontext bara för att leka "gotcha" med mig.

Jag representerar bara mig själv på nätet och inte en hel nation, det är skillnaden mellan mig och svenska damlandslaget.

Medlem

Vad är det som gör att minsta lilla sak som görs för att världen ska bli mer inkluderande gör vissa personer så extremt upprörda?

Damfotboll kommer till Football Manager och en del börjar tjata om "BLM-terrorism", transpersoner, att folk blir "pissade på", vänsterpolitik med mera. Sanslöst.

Medlem
Skrivet av Freddan:

Ja varför inte. Spel förändras över tid. Så länge det inte tar extra resurser och påverkar utvecklingen sv databasen på herrsidan så förstår jag inte hur detta kan uppröra någon.

Det kommer ta stora resurser då de skriver att detta kommer kosta tiotals miljoner. Med tanke på hur lite spelet utvecklas normalt mellan årgångarna så känns det som att det kanske inte är aktuellt att köpa framtida versioner, när de nu lägger fokus på dylika saker.

Avstängd

Gillar man att poliser skjuter och dödar oskyldiga svarta människor i USA så förstår jag att man ogillar att folk går ner på knä i protest mot polisen. Alla lag gör det i premier League t.ex före varje match för att protestera mot rasism och orättvisor.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Uppstår en del intressanta frågor rörande ny detta:
1. Är det bara ett simpelt skin-change? Ganska simpel sak att göra. Frågan är varför det i så fall kommer först nu?
2. Kommer det vara annorlunda stats? Kommer sprint, bollkontroll, läktar-närvaro och ersättningar spegla verkligheten? Hur kommer det i så fall bemötas?
3. Finns det möjlighet att modifiera spelet som användare? ...rule34.

Medlem
Skrivet av UntouchableFart:

Alltid intressant att se hur det urartar sig i kommentarsdelen här på FZ. Förstår inte riktigt varför allting måste jämföras och politiseras, kan vi inte bara vara glada över nyheten att damfotboll ska göra entré i FM?

Det är tyvärr ofta folk med vänsteråsikter som vill att spel ska politiseras med klassiska vänster-frågor som HBTQGGWP-rättigheter med mera.
Fragzone hade inte skrivit om World of Tanks, ett online-spel jag lirar, på hur länge som helst. De slog upp en nyhet om att man nu kunde få Chuck Norris som befälhavare i spelet. Bland de första kommentarerna på forumet var att Chuck Norris hatar homosexuella.

Går du tillbaka i tråden här så ser du någon skriver att det är bra att spel äntligen blir politiska. Med politik menar man då påfallande ofta endast vänsterliberala agenda.

Medlem
Skrivet av breahl:

Gillar man att poliser skjuter och dödar oskyldiga svarta människor i USA så förstår jag att man ogillar att folk går ner på knä i protest mot polisen. Alla lag gör det i premier League t.ex före varje match för att protestera mot rasism och orättvisor.

Alltså du menar lite som när BLM förstörde butiker och det offentliga platser Göteborg för att vi har så många vita poliser som skjuter svarta i Sverige. Nä, du BLM och Antifa är terror-organisationer som eldar upp och plundrar städer. Till och med många svarta börjar tröttna på deras retorik.

Medlem
Skrivet av Weeks_death:

Uppstår en del intressanta frågor rörande ny detta:
1. Är det bara ett simpelt skin-change? Ganska simpel sak att göra. Frågan är varför det i så fall kommer först nu?
2. Kommer det vara annorlunda stats? Kommer sprint, bollkontroll, läktar-närvaro och ersättningar spegla verkligheten? Hur kommer det i så fall bemötas?
3. Finns det möjlighet att modifiera spelet som användare? ...rule34.

Det fanns ett inlägg tidigare i tråden som svarar på din fråga #2, där utvecklarna har besvarat en del av dem frågorna.

#1, så som jag har förstått det, så var det en fråga om intresse, då det är licenskostnad. Kostnaden måste ju vara värt det för att man ska köpa och lägga till det i spelet. Om ingen skulle spela den biten av spelet så är det slöseri med pengar.

#3 Vet jag personligen inte, har aldrig tittat in på moddning utav FM spel när jag spelade FM. Tror någon annan får ta och svara på den

Medlem
Skrivet av StarscreamSWE:

Det är tyvärr ofta folk med vänsteråsikter som vill att spel ska politiseras med klassiska vänster-frågor som HBTQGGWP-rättigheter med mera.
Fragzone hade inte skrivit om World of Tanks, ett online-spel jag lirar, på hur länge som helst. De slog upp en nyhet om att man nu kunde få Chuck Norris som befälhavare i spelet. Bland de första kommentarerna på forumet var att Chuck Norris hatar homosexuella.

Går du tillbaka i tråden här så ser du någon skriver att det är bra att spel äntligen blir politiska. Med politik menar man då påfallande ofta endast vänsterliberala agenda.

Men hur kan ”kvinnor i spel” bli en politisk sak? Om jag kollar tillbaka i tråden ser jag flera som är positiva att det finns en möjlighet att spela som damer i FM (inget tar upp politik). Men det finns också en väldigt högljudd minoritet som är alltid negativa när kvinnor ska ha en roll i spel och det är dem som påstår att det är en politisk sak.

Skrivet av StarscreamSWE:

Alltså du menar lite som när BLM förstörde butiker och det offentliga platser Göteborg för att vi har så många vita poliser som skjuter svarta i Sverige. Nä, du BLM och Antifa är terror-organisationer som eldar upp och plundrar städer. Till och med många svarta börjar tröttna på deras retorik.

De går ner på ett knä för att göra ett statement mot orättvisor och rasism. Sen varför du blandar in BLM och Antifa i det är lite konstigt. Eller måste man automatiskt hålla med de grupperna bara för att man går ner på knä?

Medlem
Skrivet av StarscreamSWE:

Intresset för damfotboll är ytterst svalt och enda anledningen till att det visas på tv är pga politiska påtryckningar.
Alla med ögon kan se att damfotboll är av ytterst låg kvalité.

Ja alltså, fotboll överlag är av ganska låg kvalité, men folk får väl tycka om vad dom tycker om? Damfotboll drar ändå in pengar och går med vinst, vilket är den troliga anledningen till detta beslut.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem

Undrar lite hur utvecklarna löser detta?
https://babylonbee.com/news/inspiring-us-womens-soccer-team-t...

Känns spontant väldigt konstigt att ha med ett lag som inte kommer att göra några mål tills rasism i USA är borta. Kan väl tycka att man kan dra det längre om man ändå börjar, varför bara i USA?

Man kanske från utvecklarnas sida hoppas att problemet är löst innan man släpper spelet.

EDIT:
Såg att dem börjat göra mål igen i matchen mot Nya Zeeland häromdagen. Vann med 6-1 vilket är imponerande.

Men vad som är mer imponerande och något vi alla kan fira är att rasism inte längre existerar i USA.
Enorma framsteg på andra sidan Atlanten. Vi får hoppas fler tar efter.

EDIT 2:
Jag har valt att stryka informationen då den inte var sann.
Tack till hannes.theorell som berättade att informationen i artikeln är skitsnack.

Jag tyckte att det var konstigt att fotbollsspelare skulle använda politiska budskap och påverka sporten negativt. Nästa gång ska jag vara mer källkritisk.

Skrivet av jeppe109:

Undrar lite hur utvecklarna löser detta?
https://babylonbee.com/news/inspiring-us-womens-soccer-team-t...

Känns spontant väldigt konstigt att ha med ett lag som inte kommer att göra några mål tills rasism i USA är borta. Kan väl tycka att man kan dra det längre om man ändå börjar, varför bara i USA?

Man kanske från utvecklarnas sida hoppas att problemet är löst innan man släpper spelet.

Du är väl införstådd med att artikeln bara är skitsnack, va? Annars finns det problem att åtgärda innan du släpps ut.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Du är väl införstådd med att artikeln bara är skitsnack, va? Annars finns det problem att åtgärda innan du släpps ut.

Om informationen är fabricerad är det så klart en annan historia.
Jag uppdaterar inlägget med information om tvivelaktig källa.

Det är så svårt idag att veta vad som är sanning eller inte. När jag läste informationen tyckte jag att det lät lite konstigt men jag har läst liknande som visat sig vara sant.
Mitt fel att jag inte granskade källan mer noggrant.

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Om informationen är fabricerad är det så klart en annan historia.
Jag uppdaterar inlägget med information om tvivelaktig källa.

Det är så svårt idag att veta vad som är sanning eller inte. När jag läste informationen tyckte jag att det lät lite konstigt men jag har läst liknande som visat sig vara sant.
Mitt fel att jag inte granskade källan mer noggrant.

webbplatsen du citerar skriver enbart påhittade satiriska artiklar (https://en.wikipedia.org/wiki/The_Babylon_Bee)

Räcker att kolla in ett par andra artiklar från samma sida, exempelvis "Report: FBI Helped Thanos Get Six Infinity Stones In Attempt To Bust Him On Plot To Kill Half The Universe"


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem
Skrivet av matt76:

webbplatsen du citerar skriver enbart påhittade satiriska artiklar (https://en.wikipedia.org/wiki/The_Babylon_Bee)

Räcker att kolla in ett par andra artiklar från samma sida, exempelvis "Report: FBI Helped Thanos Get Six Infinity Stones In Attempt To Bust Him On Plot To Kill Half The Universe"

Yes, jag har uppdaterat inlägget.
Tack för hjälpen. Jag tänkte inte på möjligheten att det var en satirisk artikel. Det lät otroligt men inte omöjligt.

Skrivet av jeppe109:

Om informationen är fabricerad är det så klart en annan historia.
Jag uppdaterar inlägget med information om tvivelaktig källa.

Det är så svårt idag att veta vad som är sanning eller inte. När jag läste informationen tyckte jag att det lät lite konstigt men jag har läst liknande som visat sig vara sant.
Mitt fel att jag inte granskade källan mer noggrant.

I vilken sport har deltagaren/deltagarna åkt till ett av de största mästerskapen i världen och bestämt sig för att förlora om inte rasismen avslutas? Med tanke på att du läst om liknande situationer.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

I vilken sport har deltagaren/deltagarna åkt till ett av de största mästerskapen i världen och bestämt sig för att förlora om inte rasismen avslutas? Med tanke på att du läst om liknande situationer.

Nej nej, inte liknande i den bemärkelsen. Liknande i att det är svårt att tro men det är sant.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Weeks_death:

Uppstår en del intressanta frågor rörande ny detta:
1. Är det bara ett simpelt skin-change? Ganska simpel sak att göra. Frågan är varför det i så fall kommer först nu?
2. Kommer det vara annorlunda stats? Kommer sprint, bollkontroll, läktar-närvaro och ersättningar spegla verkligheten? Hur kommer det i så fall bemötas?
3. Finns det möjlighet att modifiera spelet som användare? ...rule34.

1) Nej, det krävs bland mycket annat att man gör om all motion capture till matchmotorn med kvinnliga skådespelare, licensierar alla aktuella ligor, tävlingar och klubbar samt skapar en helt ny databas med tusentals spelare & personal. Det är ett stort och kostsamt tillägg att lägga till damfotbollen, och att det inte sker förrän nu är nog inte konstigare än att man inte har kunnat motivera det ekonomiskt sett till kostnad kontra intresse.

2) Hur menar du? Självklart kommer allt detta spegla verkligheten, precis som på herrsidan? När du nämner spelarattribut så antar jag dock att du menar att damerna skulle ha sämre egenskaper relativt sett till herrarna. Det kommer såklart inte vara fallet - damspelare kan ju inte spela i herrklubbar och vice versa, så det finns ingen anledning att sätta attributerna i förhållande till varann. Damer jämförs med damer och herrar med herrar.

3) Ja det går att modda spelet, men inte på det sättet du tänker...

Medlem
Skrivet av Sisyr:

men inte på det sättet du tänker...

Fram med högafflarna!


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Skriv svar