Battlefield 2042

Inaktiv
Skrivet av anon_79617:

Fullt medveten.
Jag är ingen svartvit person som bara håller mig på ena sidan av spektrumet, även om jag vanligtvis trivs bäst där.

Det har jag inte sagt någonting om. Men då kan du förstå varför ord som "milsim" kan kännas ganska apart när man pratar om spel som Battlefield?

Inaktiv
Skrivet av anon_119148:

Det har jag inte sagt någonting om. Men då kan du förstå varför ord som "milsim" kan kännas ganska apart när man pratar om spel som Battlefield?

Jorå.
¯\_(ツ)_/¯

Medlem
Skrivet av jehuty:

Dice behöver bara skapa ett bra system så att man enkelt kan hitta högkvalitativa modes så att man slipper all skit som kommer komma.

Såg i en av de trailers de släppte igår att man kommer att kunna välja sökalternativ för vilken typ av upplevelse man vill ha. Så du kommer att kunna hitta det som passar just din spelstil

Edit: Det var i Jackfrags senaste video om 2042. Cirka 5:30 in pratar han om det.

https://youtu.be/QypWGkr7diY

Medlem
Skrivet av Dergo218:

En andra tanke som slår mig är: Hur fan ska Arica Harbor (troligen den bästa BF kartan ever) kunna stötta 128 spelare? Den var intensiv redan vid 32...

Med tanke på att kartan inte skall vara omgjord för 128 spelare så spelas den nog bäst på servrar som har en 32player cap. Dvs kör man denna på en 128player server så kommer det bli kaos.

Medlem
Skrivet av anon_79617:

Av vilken anledning?

Äh, det var ju lite raljerande, men BF och milsim går väl inte så bra ihop. Tänkte mest på att du tyckte "detta" var konstigt, som det verkade iaf, eller så missförstod jag.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv
Skrivet av Hipshot:

Äh, det var ju lite raljerande, men BF och milsim går väl inte så bra ihop. Tänkte mest på att du tyckte "detta" var konstigt, som det verkade iaf, eller så missförstod jag.

Menade bara att min milsim nerv protesterar lite när jag ser ww2 tyskar åka apache helikopter.
Men så mycket milsim OCD har jag inte så att jag kommer bli en såndär som blir sur om folk inte lyder sin commander eller har "fel factions" vapen och förstör för folk.

Det första jag kommer göra är dock att se om man kan skapa ett game mode som får bf att likna Squad. Det andra är att se om man kan göra coop vs ai horde modes!

Medlem
Skrivet av anon_79617:

Menade bara att min milsim nerv protesterar lite när jag ser ww2 tyskar åka apache helikopter.
Men så mycket milsim OCD har jag inte så att jag kommer bli en såndär som blir sur om folk inte lyder sin commander eller har "fel factions" vapen och förstör för folk.

Det första jag kommer göra är dock att se om man kan skapa ett game mode som får bf att likna Squad. Det andra är att se om man kan göra coop vs ai horde modes!

Du kan ju se det som att du reser tillbaka 100 år i tiden från 2042 till 1942 för att ändra utgången av El Alamein för att förhindra att kriget 2042 bryter ut

Medlem

finns 64v64 och 112vs112?

Medlem
Skrivet av Sille:

finns 64v64 och 112vs112?

64v64 finns, men inte 112v112. Max är 128spelare.

Avstängd
Skrivet av Gurg:

Med tanke på att kartan inte skall vara omgjord för 128 spelare så spelas den nog bäst på servrar som har en 32player cap. Dvs kör man denna på en 128player server så kommer det bli kaos.

Vilket iofs kan vara kul i sig

Medlem

Kul med Valparaiso och 1942 men det är ju 2142 man vill ha mest av allt.


signatur

||||||||||||
||||||||||||

123
Skriv svar