World of Warcraft-spelare demonstrerar mot Blizzard

Medlem
Skrivet av kebbe:

Nej, det är inte ”ganska uppenbart”. När du skriver ”Enligt stämningen har färgade missgynnats vid lönepåslag och befodringar” sitter du och hittar på saker som inte nämns i stämningen - Alls.

Läs gärna om det några gånger så ser du nog. Tips, det står i fet stil på sidan 11

Medlem

Alltså.. det är typ 1 av 10000000000000000000000000000000000000000000000 kvinnor som fejkar våldtäkt. Tycker det är äckligt att ni ens drar upp och jämför dessa saker.

Förstår inte varför ni ser det som ett problem att dem skänker cash till något som har med " getting black girls into coding" att göra och att ni ser ner på grund av detta.

Avstängd
Skrivet av Arkaith:

Alltså.. det är typ 1 av 10000000000000000000000000000000000000000000000 kvinnor som fejkar våldtäkt. Tycker det är äckligt att ni ens drar upp och jämför dessa saker.

Förstår inte varför ni ser det som ett problem att dem skänker cash till något som har med " getting black girls into coding" att göra och att ni ser ner på grund av detta.

Hänvisa gärna till den statistisk du använt när du menar att "
det är typ 1 av 10000000000000000000000000000000000000". Men det kan du troligast inte eftersom det du skriver bara är skitsnack.

Medlem
Skrivet av Chrille_H:

Hänvisa gärna till den statistisk du använt när du menar att "
det är typ 1 av 10000000000000000000000000000000000000". Men det kan du troligast inte eftersom det du skriver bara är skitsnack.

För de flesta är det är ganska underförstått att när någon skriver på det sättet handlar det om en medveten överdrift gjord för att belysa att något är vanligt förekommande eller att personen ifråga anser att det är det. Typ som när någon skriver "Det är i princip ingen som efterfrågat detta spel.".

Vad vi vet statistiskt sett är att män är överrepresenterade som förövare i sexualbrott, både privat och i arbetslivet, exempelvis https://www.bra.se/statistik/statistik-utifran-brottstyper/va... och https://www.scb.se/hitta-statistik/statistik-efter-amne/levna... .


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem
Skrivet av kebbe:

Läste precis den 28 sidor långa stämningen och du får gärna peka ut vad jag missat, för den enda referensen till "Women of color" är i paragraf 40, sida 13:

Women of color were particularly vulnerable targets of the Defendants discriminatory practices. An African American employee noted that it took her two years to be made into a permanent employee while men hired after her were made permanent employees. She also was micromanaged such that her male coworkers were known to be playing video games without any intervention by her supervisor, but her supervisor would call and check on her if she took a break to go on a walk.

Another African American employee, who worked on information technology, was similarly micromanaged by her manager unlike the men on her team. When she requested time off work, her manager made her write a one-page summary of how she would spend that time off of work when no one else had to do any write-up. The male supervisor also criticized her body language despite male counterparts slouching in meetings and she was scolded for asking for assistance while others would get help on similar tasks without the same criticism. These experiences led female employees to leave their employment with Defendants.

Vilket beskriver diskriminering baserat på kön snarare än hudfärg, sexism snarare än rasism, även reflekterat av att "Department of Fair Employment and Housing" inte inkluderar diskriminering baserat på hudfärg i anklagelserna, se sida 8-9:

"After more than two-years of investigation, DFEH issued a cause finding on June 24, 2021. In the course of DFEH's investigation, DFEH found evidence that Defendats discriminated against female employees in terms and conditions of employment, including compensation, assignment, promotion, termination, constructive discharge, and retaliation. DFEH's investigation also found that female employees were subject to sexual harassment. "

Vad sägs om att man pressar Activision Blizzard att lösa sina problem med sexism snarare än att man skiftar fokus helt som Fence Macabre gör när de skriver "We stand with the victims and survivors of Blizzard's racism and abuse".

Fast I ett land där ekonomiska skillnader är extrema och speciellt bland etniska grupper samt där utbildningsnivån styrs till stor del av vilka ekonomiska förutsättningar du har i livet. Så tycker jag personligen att kampanjen är rätt riktad. Och det är ju bevisat att kvinnor har det betydligt svårare att få del av kakan fast de besitter samma kompetens och värre är det för speciellt afro armikaner och det gäller inte bara på blizzard utan generellt i arbetslivet, och vi ska inte slå oss på bröstet här i Sverige, vi har dessvärre samma problem också.
Och det står ju i det du länkar till att färgade kvinnor var extra utsatta.

Medlem
Skrivet av Chrille_H:

Hänvisa gärna till den statistisk du använt när du menar att "
det är typ 1 av 10000000000000000000000000000000000000". Men det kan du troligast inte eftersom det du skriver bara är skitsnack.

Bara för att spela lite på båda sidorna och underhålla ämnet lite. Siffran är självklart tagen ur röven. Men det finns definitivt ett mörkertal när det kommer till falska anklagelser. Med socialmedier, rörelser som Metoo och förändrad definition om vad våldtäkt är. Så skulle jag nog våga säga att det är väldigt troligt att falska anklagelser är mer vanligt än vad vi tror.


signatur

Idono. That's me!

Medlem
Skrivet av Idono:

Bara för att spela lite på båda sidorna och underhålla ämnet lite. Siffran är självklart tagen ur röven. Men det finns definitivt ett mörkertal när det kommer till falska anklagelser. Med socialmedier, rörelser som Metoo och förändrad definition om vad våldtäkt är. Så skulle jag nog våga säga att det är väldigt troligt att falska anklagelser är mer vanligt än vad vi tror.

Kan hända, men det är även högst sannolikt att det finns ett mycket stort mörkertal på ej anmälda sexualbrott och trakasserier mot kvinnor, särskilt då mot de som är yngre än 18 år. Särskilt nu när användning av sociala medier sprider sig allt längre ner i åldrarna. Anmälda brott är ju bara toppen på isberget så att säga, då många troligen inte vågar anmäla för rädsla av repressalier.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem
Skrivet av Idono:

Bara för att spela lite på båda sidorna och underhålla ämnet lite. Siffran är självklart tagen ur röven. Men det finns definitivt ett mörkertal när det kommer till falska anklagelser. Med socialmedier, rörelser som Metoo och förändrad definition om vad våldtäkt är. Så skulle jag nog våga säga att det är väldigt troligt att falska anklagelser är mer vanligt än vad vi tror.

Varför behöver vi någon som spelar devils advocate? Wtf.

Så sjukt att ni ska hålla på och försvara män bara för att försvara män, helt utan anledning.

Nej, det finns inte ett "mörkertal". Sluta.

Medlem
Skrivet av matt76:

Kan hända, men det är även högst sannolikt att det finns ett mycket stort mörkertal på ej anmälda sexualbrott och trakasserier mot kvinnor, särskilt då mot de som är yngre än 18 år. Särskilt nu när användning av sociala medier sprider sig allt längre ner i åldrarna. Anmälda brott är ju bara toppen på isberget så att säga, då många troligen inte vågar anmäla för rädsla av repressalier.

Självklart. Skulle nog säga att all form av oacceptabelt beteende har ökat i takt med att socialmedia har blivit centrum i mångas liv. I båda riktningarna och inte enbart mot kvinnor. Sen är det nog mer blandat än bara rädsla som styr ifall folk vill anmäla.

Skrivet av Arkaith:

Varför behöver vi någon som spelar devils advocate? Wtf.

Så sjukt att ni ska hålla på och försvara män bara för att försvara män, helt utan anledning.

Nej, det finns inte ett "mörkertal". Sluta.

Det är nyttigt att hålla diskussion och analysera båda vinklarna då det bygger en bättre verklighetsbild. Det är rakt av naivt o tro att det inte förekommer falska anklagelser, speciellt under och efter Metoo. Problematiken som uppstår när man blint tror på anklagelser är att personers liv står på spel. Det har förekommit falska anklagelser och det finns falska anklagelser som inte har framkommit.

Alla är oskyldiga fram till att motsatsen har bevisats. Det är principen som gör att vårt och andras rättssystem fungerar. Att förneka/bortse vissa obekväma frågeställningar och diskussioner är aldrig ett alternativ när det gäller så pass grova anklagelser.


signatur

Idono. That's me!

Medlem
Skrivet av Idono:

Självklart. Skulle nog säga att all form av oacceptabelt beteende har ökat i takt med att socialmedia har blivit centrum i mångas liv. I båda riktningarna och inte enbart mot kvinnor. Sen är det nog mer blandat än bara rädsla som styr ifall folk vill anmäla.

Det är nyttigt att hålla diskussion och analysera båda vinklarna då det bygger en bättre verklighetsbild. Det är rakt av naivt o tro att det inte förekommer falska anklagelser, speciellt under och efter Metoo. Problematiken som uppstår när man blint tror på anklagelser är att personers liv står på spel. Det har förekommit falska anklagelser och det finns falska anklagelser som inte har framkommit.

Alla är oskyldiga fram till att motsatsen har bevisats. Det är principen som gör att vårt och andras rättssystem fungerar. Att förneka/bortse vissa obekväma frågeställningar och diskussioner är aldrig ett alternativ när det gäller så pass grova anklagelser.

Men det är solklart för alla att det händer, men att sitta och försöka få fram att det är någon sorts stor siffra, och att det mörkläggs på grund av #metoo, osv är ju bara sorgligt.

"NÅGON MÅSTE JU FÖRSVARA våldtäcktsmän och andra äckel genom att vara devils advocate" komedin är ju dock väldigt intressant.

Medlem
Skrivet av Arkaith:

Men det är solklart för alla att det händer, men att sitta och försöka få fram att det är någon sorts stor siffra, och att det mörkläggs på grund av #metoo, osv är ju bara sorgligt.

"NÅGON MÅSTE JU FÖRSVARA våldtäcktsmän och andra äckel genom att vara devils advocate" komedin är ju dock väldigt intressant.

Vart exakt skriver någon att de försvarar våldtäcktsmän? Eller är det överdrivning på G igen?

Sen vill jag också påpeka att "mörkertal" är inte samma sak som "mörklägga". Det är två helt olika saker. Det blir nog lättare och diskutera om man håller sig till samma termer så att man inte vrider på argumenten eller förvirrar andra.

Ingen i tråden försvarar en förövare. Det mesta jag har sett är att vissa säger att de inväntar på andra sidan av myntet, se vad Blizzard kommer fram med för argument och bevis från deras sida. Eller anser du att man ska tro blint på alla stämningsansökan som görs på förväg?

Jag tror mycket som har lagts fram av Kaliforniens stat stämmer, men jag tror inte allt gör det. Men det vore dumt att säga att något är så eller inte innan vi faktiskt vet vad för fakta och bevis som de kan presentera. Tyvärr tror jag mycket kommer vara ord mot ord, och då blir det svårt.

Medlem
Skrivet av Shamanfox:

Vart exakt skriver någon att de försvarar våldtäcktsmän? Eller är det överdrivning på G igen?

Sen vill jag också påpeka att "mörkertal" är inte samma sak som "mörklägga". Det är två helt olika saker. Det blir nog lättare och diskutera om man håller sig till samma termer så att man inte vrider på argumenten eller förvirrar andra.

Ingen i tråden försvarar en förövare. Det mesta jag har sett är att vissa säger att de inväntar på andra sidan av myntet, se vad Blizzard kommer fram med för argument och bevis från deras sida. Eller anser du att man ska tro blint på alla stämningsansökan som görs på förväg?

Jag tror mycket som har lagts fram av Kaliforniens stat stämmer, men jag tror inte allt gör det. Men det vore dumt att säga att något är så eller inte innan vi faktiskt vet vad för fakta och bevis som de kan presentera. Tyvärr tror jag mycket kommer vara ord mot ord, och då blir det svårt.

Yikes. Vem har sagt att dem tror 100% på allt vad nu har lagts fram? Såklart att det kommer vara ord mot ord?

Men såna här saker händer i enorma siffror, och ni beter er som att det inte gör det. Och flera av er försöker whiteknighta utan någon anledning annan än att det är någon av kvinnligt kön som har anklagat(staten via kvinnorna).

Medlem
Skrivet av Shamanfox:

Vart exakt skriver någon att de försvarar våldtäcktsmän? Eller är det överdrivning på G igen?

Sen vill jag också påpeka att "mörkertal" är inte samma sak som "mörklägga". Det är två helt olika saker. Det blir nog lättare och diskutera om man håller sig till samma termer så att man inte vrider på argumenten eller förvirrar andra.

Ingen i tråden försvarar en förövare. Det mesta jag har sett är att vissa säger att de inväntar på andra sidan av myntet, se vad Blizzard kommer fram med för argument och bevis från deras sida. Eller anser du att man ska tro blint på alla stämningsansökan som görs på förväg?

Jag tror mycket som har lagts fram av Kaliforniens stat stämmer, men jag tror inte allt gör det. Men det vore dumt att säga att något är så eller inte innan vi faktiskt vet vad för fakta och bevis som de kan presentera. Tyvärr tror jag mycket kommer vara ord mot ord, och då blir det svårt.

Vad han sa XD


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Vilken jävla popcorn-tråd det här har blivit. LOL!


signatur

Åsikter är åsikter, fakta är fakta. Fakta bryr sig inte om dina känslor.

Medlem
Skrivet av Arkaith:

Yikes. Vem har sagt att dem tror 100% på allt vad nu har lagts fram? Såklart att det kommer vara ord mot ord?

Men såna här saker händer i enorma siffror, och ni beter er som att det inte gör det. Och flera av er försöker whiteknighta utan någon anledning annan än att det är någon av kvinnligt kön som har anklagat(staten via kvinnorna).

Yikes? Jag har aldrig påstått att någon tror 100% på allt som har lagts fram. Jag sa bara vad jag tror, jag som en enskild person. Jag kan inte svara för vad någon annan tror stämmer.

När du skriver "Ni beter er som att det inte gör det" så antar jag att du inkluderar mig? Du får gärna visa vart jag beter mig som att det inte gör det. Samma sak gällande white knightea. Återigen så har jag inte sett någon försvara Blizzard mer än att säga att de vill invänta med domstolsprocessen för att se vad som kan bevisas eller motbevisas. Om något så är det väl en bra inställning att utgå ifrån, eller? Eller anser du att man ska ha högafflarna framme fastän man inte vet vad som faktiskt stämmer (nu menar jag generellt vid anklagelser och stämningsansökan)?

Exempel; ska man tro blint på stämningsansökan som görs mot Blizzard? Skulle man tro blint på stämningsansökan som gjordes mot Johnny Depp t.ex.? Vi har sett vad som händer när man gör det. Så varför fortsätta? Varför inte vänta tills vi vet hur det egentligen ligger till, och sen när vi vet hur illa det faktiskt är på Blizzard, så kan man ta fram högafflarna?

Avstängd
Skrivet av matt76:

För de flesta är det är ganska underförstått att när någon skriver på det sättet handlar det om en medveten överdrift gjord för att belysa att något är vanligt förekommande eller att personen ifråga anser att det är det. Typ som när någon skriver "Det är i princip ingen som efterfrågat detta spel.".

Vad vi vet statistiskt sett är att män är överrepresenterade som förövare i sexualbrott, både privat och i arbetslivet, exempelvis https://www.bra.se/statistik/statistik-utifran-brottstyper/va... och https://www.scb.se/hitta-statistik/statistik-efter-amne/levna... .

Absolut och hade våra politiker haft lite jävla stake hade de lagt ut på remiss att utreda vilken typ av män som begår vilken typ av brott.

Medlem
Skrivet av matt76:

Backa gärna upp dina påståenden med statistiska underlag, annars blir det som sagt enbart en subjektiv åsikt. Hade varit intressant att veta vart du hittat följande information:

- Att afro-amerikaner får förtur gentemot asiater på universitet
- Att det procentuellt sett finns fler vita fattiga gentemot övriga minoriteter (Bör jämföras gentemot varje grupp, ex X per miljon Y är fattiga, särskilt då vita är 5x fler, 2019 var det 38 miljoner afro-amerikaner mot 220 miljoner vita)
- att hudfärg inte har någon påverkan för en persons framgång i samhället (det finns alltså ingen rasism?)
- att klass och släkt spelar stor roll
- att usa är det mest jämställda landet i världen, kulturellt sett
- skjutningar (bör även här jämföras inom varje grupp, d.v.s. X per miljon Y blir skjutna av polis, dvs https://www.statista.com/statistics/1123070/police-shootings-... )

Bör vara statistiskt korrekt insamlad information (typ från myndighet) och inte något inhämtat från youtube eller privatpersoner.

Tack för att du tog dig tid att förklara detta.
Kunde inte förklara det bättre själv ❤️

Medlem
Skrivet av Arkaith:

Alltså.. det är typ 1 av 10000000000000000000000000000000000000000000000 kvinnor som fejkar våldtäkt. Tycker det är äckligt att ni ens drar upp och jämför dessa saker.

Iom att jag känner till ett fall där en kvinna, med sina vänner, anklagade sitt blivande ex för våldtäkt, så är "1 av 10000000000000000000000000000000000000000000000" långt ifrån sant. Jag förstår att det är ett överdrivet yttrande, men i en seriös tråd så blir sådan kommentar något som borde modas bor. Det är "miss-information".
Det känns som du har en väldigt sexistisk syn och fått för dig att kvinnor är någon typ av ängla-varelse, utan fel och utan illvilja. Kvinnor är människor precis som män, och kan däför bete sig precis som människor gör (våldtar, mördar, bedrar etc). Detta kan vara en jobbig realisation, men det kan vara dags att vakna.

Det som är tveäggat med vårat system är att om du drar tillbaka en anklagelse om våldtäkt så är det väldigt svårt att få några påföljder för anklaglserna. Detta för att skydda kvinnor/män som faktsikt blivit utsatta, och som sedan blir rädda eller får kalla fötter. Det innebär, som med så många andra system, att ett fåtal missnyttjar det.

Skrivet av Idono:

Bara för att spela lite på båda sidorna och underhålla ämnet lite. Siffran är självklart tagen ur röven. Men det finns definitivt ett mörkertal när det kommer till falska anklagelser. Med socialmedier, rörelser som Metoo och förändrad definition om vad våldtäkt är. Så skulle jag nog våga säga att det är väldigt troligt att falska anklagelser är mer vanligt än vad vi tror.

Man behöver inte spela på båda sidorna, men låt processen ha sin gång innan vi som privatpersoner ger någon en stämpel. Låt domen komma först. Sedan kan man tycka att det är lite spännande (om det är som du säger) att sociala medier, mm, skulle diktera vad som är våldtäkt. Höjer eller sänker det mörkertalet; det som klassas som våldtäkt idag, var kanske inte det igår, och det blev inte anmält då?

Skrivet av Arkaith:

Varför behöver vi någon som spelar devils advocate? Wtf.

Så sjukt att ni ska hålla på och försvara män bara för att försvara män, helt utan anledning.

Nej, det finns inte ett "mörkertal". Sluta.

Jo, det finns mörkertal överallt. Varierar i storlek. Lika mycket som någon anklagar en person, har andra rätt att försvara sagd person.
Och rättsligt har alla rätt till en advokat, och man är oskyldig tills man är bevisad skyldig.

Medlem
Skrivet av Weeks_death:

Iom att jag känner till ett fall där en kvinna, med sina vänner, anklagade sitt blivande ex för våldtäkt, så är "1 av 10000000000000000000000000000000000000000000000" långt ifrån sant. Jag förstår att det är ett överdrivet yttrande, men i en seriös tråd så blir sådan kommentar något som borde modas bor. Det är "miss-information".
Det känns som du har en väldigt sexistisk syn och fått för dig att kvinnor är någon typ av ängla-varelse, utan fel och utan illvilja. Kvinnor är människor precis som män, och kan däför bete sig precis som människor gör (våldtar, mördar, bedrar etc). Detta kan vara en jobbig realisation, men det kan vara dags att vakna.

Det som är tveäggat med vårat system är att om du drar tillbaka en anklagelse om våldtäkt så är det väldigt svårt att få några påföljder för anklaglserna. Detta för att skydda kvinnor/män som faktsikt blivit utsatta, och som sedan blir rädda eller får kalla fötter. Det innebär, som med så många andra system, att ett fåtal missnyttjar det.

Man behöver inte spela på båda sidorna, men låt processen ha sin gång innan vi som privatpersoner ger någon en stämpel. Låt domen komma först. Sedan kan man tycka att det är lite spännande (om det är som du säger) att sociala medier, mm, skulle diktera vad som är våldtäkt. Höjer eller sänker det mörkertalet; det som klassas som våldtäkt idag, var kanske inte det igår, och det blev inte anmält då?

Jo, det finns mörkertal överallt. Varierar i storlek. Lika mycket som någon anklagar en person, har andra rätt att försvara sagd person.
Och rättsligt har alla rätt till en advokat, och man är oskyldig tills man är bevisad skyldig.

Yikes. En till som ska white knighta sleazebags och ge dem en chans! Hah.

Har absolut ingen sådan barnslig syn på kvinnor. Är en realist, och att du ens försöker jämföra mäns våld mot kvinnor osv är rätt skrämmande. Men, så klart vi ska se ifrån statistik och fakta, för att du har en bekant som upplevde detta.

Skaffa lite läsförståelse innan du försöker med detta.

Medlem
Skrivet av Arkaith:

Yikes. En till som ska white knighta sleazebags och ge dem en chans! Hah.

Har absolut ingen sådan barnslig syn på kvinnor. Är en realist, och att du ens försöker jämföra mäns våld mot kvinnor osv är rätt skrämmande. Men, så klart vi ska se ifrån statistik och fakta, för att du har en bekant som upplevde detta.

Skaffa lite läsförståelse innan du försöker med detta.

Jag försöker läsförstå ditt inlägg med mina svenskakunskaper (vilka kanske inte är bäst; inte mitt bästa ämne när jag gick i skolan) och förstår inte vad du skriver.

Jag försöker inte white-knighta något: Menar du att folk skall inte vara oskyldiga tills motsasten bevisats?

"Är en realist, och att du ens försöker jämföra mäns våld mot kvinnor osv är rätt skrämmande", Jämföra mot vad? (Är inte dessutom "jag är realist" det uttryck som rasister använde för några år sedan för att rättfärdiga sina åsikter: "jag är inte rasist, bara realist!")
Mitt exempel på fallet med falsk våldtäcksanklagelse, var ett inlägg för att visa att din statistik på "1 av 10000000000000000000000000000000000000000000000" är fel. Jag behöver inte ens kolla upp det mer noga iom att det är orimliga siffror.

Slutligen, "Skaffa lite läsförståelse innan du försöker med 'detta'". Vad syftar "detta" på i den meningen?

Medlem
Skrivet av Arkaith:

Yikes. En till som ska white knighta sleazebags och ge dem en chans! Hah.

Har absolut ingen sådan barnslig syn på kvinnor. Är en realist, och att du ens försöker jämföra mäns våld mot kvinnor osv är rätt skrämmande. Men, så klart vi ska se ifrån statistik och fakta, för att du har en bekant som upplevde detta.

Skaffa lite läsförståelse innan du försöker med detta.

"Skaffa lite läsförståelse innan du försöker med detta." Det var väl ändå rätt onödig kommentar att skriva? Du har ju själv läst fel flertalet gånger enbart i denna tråd och gjort misstolkningar. Så varför känner du att du har behovet att prata ner på andra ifall de skulle ha tolkat något fel?
Ironin med den kommentaren är ju att du verkar inte ha läst ordentligt kommentaren du svarar på.

Exempel:

* "En till som ska white knighta sleazebags och ge dem en chans!"
Om du läser om citatet, så märker du att han försöker inte alls white knighta någon. Det han säger är 100% korrekt i rättsväsendet; man är oskyldig tills man är bevisad motsatsen. Det är inte att white knighta någon, det är så världen fungerar (i de flesta ställen), och med goda skäl.
Googla t.ex. hur många som har blivit falskt anklagade, och titta på hur deras liv har blivit förstörda av personer som tänker i samma banor, där man tar fram högaffeln med attityden "Kvinnor är aldrig onda! Männen är djävulska varelser som måste bort!"
Det visar ju uppenbarligen att världen än idag inte kan vänta med på att få reda på all fakta innan man förstör en annan individ som kan vara oskyldig (oavsett om det är en man eller kvinna då det har hänt flertal gånger för bägge parter).

* "Är en realist, och att du ens försöker jämföra mäns våld mot kvinnor osv är rätt skrämmande."
Om du läser om texten, så märker du att han försöker inte jämföra. Han säger att kvinnor är människor dem med, och kan bete sig som män. Så om du är realist, så borde du förstå att det stämmer. Finns flera gånger där kvinnor har begått lika brutala brott som män. De är inte direkt immuna till sådana beteenden. Och bara för att tydliggöra, ingen här har påstått att det finns lika många kvinnor som begår dessa brott som män. Säger det så att det inte blir fler misstolkningar.

Medlem
Skrivet av Shamanfox:

"Skaffa lite läsförståelse innan du försöker med detta." Det var väl ändå rätt onödig kommentar att skriva? Du har ju själv läst fel flertalet gånger enbart i denna tråd och gjort misstolkningar. Så varför känner du att du har behovet att prata ner på andra ifall de skulle ha tolkat något fel?
Ironin med den kommentaren är ju att du verkar inte ha läst ordentligt kommentaren du svarar på.

Exempel:

* "En till som ska white knighta sleazebags och ge dem en chans!"
Om du läser om citatet, så märker du att han försöker inte alls white knighta någon. Det han säger är 100% korrekt i rättsväsendet; man är oskyldig tills man är bevisad motsatsen. Det är inte att white knighta någon, det är så världen fungerar (i de flesta ställen), och med goda skäl.
Googla t.ex. hur många som har blivit falskt anklagade, och titta på hur deras liv har blivit förstörda av personer som tänker i samma banor, där man tar fram högaffeln med attityden "Kvinnor är aldrig onda! Männen är djävulska varelser som måste bort!"
Det visar ju uppenbarligen att världen än idag inte kan vänta med på att få reda på all fakta innan man förstör en annan individ som kan vara oskyldig (oavsett om det är en man eller kvinna då det har hänt flertal gånger för bägge parter).

* "Är en realist, och att du ens försöker jämföra mäns våld mot kvinnor osv är rätt skrämmande."
Om du läser om texten, så märker du att han försöker inte jämföra. Han säger att kvinnor är människor dem med, och kan bete sig som män. Så om du är realist, så borde du förstå att det stämmer. Finns flera gånger där kvinnor har begått lika brutala brott som män. De är inte direkt immuna till sådana beteenden. Och bara för att tydliggöra, ingen här har påstått att det finns lika många kvinnor som begår dessa brott som män. Säger det så att det inte blir fler misstolkningar.

Samma sak till dig. Läsförståelse 101.Har inte gjort en enda misstolkning av något. Om du inte gillar mina kommentarer så är det ju bara att rapportera dem.

Det är som att du inte kan förstå deras åsikter från vad dem skriver.

Medlem
Skrivet av Arkaith:

Samma sak till dig. Läsförståelse 101.Har inte gjort en enda misstolkning av något. Om du inte gillar mina kommentarer så är det ju bara att rapportera dem.

Det är som att du inte kan förstå deras åsikter från vad dem skriver.

Okej. Förklara då gärna för mig:

Vart i hans kommentar white knightear han för sleazebags?
Vart i hans kommentar försöker han jämföra mäns våld mot kvinnor?

Istället för att säga åt folk att de inte kan läsa, så blir det en trevligare diskussion om du utvecklar din tankebana eller tolkning.

Skriv svar