Assassin's Creed Valhalla får nivåskalning för fiender och enhandssvärd

Robot
Assassin's Creed Valhalla får nivåskalning för fiender och enhandssvärd

Lyckligtvis kan nivåskalningen stängas av.

#Assassins-creed-valhalla, #Ubisoft


Medlem

På tiden att vi får svärd!:D

Avstängd

Jag skulle vilja ha new game+ med men man kan inte få allt. Man tycker ju att dom bör lägga till det någon gång. Men kanske blir då alla expansioner släppts eller kanske redan efter Paris? För nästa expansion kommer väl inte förrän 2022 någon gång.


signatur

PS5 och inget annat.

Redaktör
Ponny

Ser för övrigt mest fram emot den här uppdateringen i och med att Situation Silver™ ska lösa sig. För många (jag bland andra) blev det stört omöjligt att få supplies efter förra stora patchen, och därmed omöjligt att bygga hela bosättningen. Dessutom buggar ett world event, och det kanske också fixas...?

Buggar är bläh...


signatur

En Bamseponny av folket

Avstängd
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Ser för övrigt mest fram emot den här uppdateringen i och med att Situation Silver™ ska lösa sig. För många (jag bland andra) blev det stört omöjligt att få supplies efter förra stora patchen, och därmed omöjligt att bygga hela bosättningen. Dessutom buggar ett world event, och det kanske också fixas...?

Buggar är bläh...

Ja jag har samma problem. Kan inte heller bygga hela bosättningen. Ska det fixas nu eller?


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Ja jag har samma problem. Kan inte heller bygga hela bosättningen. Ska det fixas nu eller?

Vilket problem har du med det? Saknar du resurser? Om du inte redan känner till det så måste du även öppna en hel del små kistor. De brukar innehålla 100 supplies så det tar en stund. Jag har sista uppgraderingen på ank-farmen kvar och springer runt och letar kistor...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Avstängd
Skrivet av Propy:

Vilket problem har du med det? Saknar du resurser? Om du inte redan känner till det så måste du även öppna en hel del små kistor. De brukar innehålla 100 supplies så det tar en stund. Jag har sista uppgraderingen på ank-farmen kvar och springer runt och letar kistor...

Ja men saken är den att jag inte hittar några kistor med supplies i. Det är bara ingots, runor och järn.


signatur

PS5 och inget annat.

Inaktiv
Skrivet av breahl:

Ja men saken är den att jag inte hittar några kistor med supplies i. Det är bara ingots, runor och järn.

Hjälper ju inte dig men jag började spela igen för någon dag sedan och får 100 supplies i ungefär varannan kista.

Konstigt att det kan skilja sig så mycket.

Avstängd
Skrivet av anon_326114:

Hjälper ju inte dig men jag började spela igen för någon dag sedan och får 100 supplies i ungefär varannan kista.

Konstigt att det kan skilja sig så mycket.

Ok jag får fortsätta nöta på helt enkelt.

Patch notes bör komma idag så då får vi se om 1h svärd är med.


signatur

PS5 och inget annat.

Redaktör
Ponny
Skrivet av breahl:

Ok jag får fortsätta nöta på helt enkelt.

Patch notes bör komma idag så då får vi se om 1h svärd är med.

Japp! Det är vad jag hört (här). Och att det skiljer sig beror på nån bugg som vissa drabbades av p.g.a. Mastery Challenges. (Och detta är ett av skälen till varför jag ogillar games as a service-tänket. Det är ju kul med välgjorda expansioner och andra grejer, men när nya sprickor uppenbarar sig är det mindre kul.)


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Nån här som lirar PlayStation 5 versionen? Ser det bra ut eller? Har lirat ut AC: Valhalla på PC i höga inställningar @ 1080p. Sugen på ett PS5 köp för att lira i 4k på 75".


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Det jag önskar mest i spel med levels är att fienderna skalar litegrand!

Är man låglevel och möter en mäktigt fiende kan den nerfas lite iaf. Och är man helt överlevlad kan de buffas lite.

Säg att fienden är lvl 20.
Är DU lvl 7 så kanske den är lvl 15.
Är lvl 18-22? Då är den 20.
Är du level 33, då är den 24.

Nu hittade jag bara på siffror men själva konceptet. Lite rubberbanding.
Sen beror det ju på spelet. Final Fantasy är en grej, medan tex Witcher är en annan.

Var så tråkigt i Witcher 3 när man spelar en erfaren monsterdödare, och jag var typ lvl15 och mötte ett monster på kartan som var kanske lvl25.

Jag använde oljor och gjorde mig redo.
Jag slogs huuuur bra som helst. Fighten pågick säkert en kvart. Men då hade jag slagit sönder 3 svärd. Jag var inne på min sista hälsa. Och bossen hade bara tagit typ 30% av sin total hälsa i skada.

Efter det moddade jag spelet så det blev just lite rubberbanding i levels. Banditer var plötsligt liiiite farliga igen. Och biffmonster var fortfarande livsfarliga men iaf görbara.

FM-guru
F.d. Sisyr

Bra att det kan stängas av. Om jag skulle lista värdelös spelmekanik så skulle level scaling tveklöst hänga på i toppen.

Avstängd
Skrivet av CARTMAN:

Nån här som lirar PlayStation 5 versionen? Ser det bra ut eller? Har lirat ut AC: Valhalla på PC i höga inställningar @ 1080p. Sugen på ett PS5 köp för att lira i 4k på 75".

Japp jag lirar på PS5 och det ser ju bättre ut än på PS4 iaf.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av rawion:

På tiden att vi får svärd!:D

För mig som inte spelat: finns det två-handsvärd sedan tidigare? Nästan en dealbreaker för mig annars…


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

Att inte 1h svärd funnits från start är rätt otroligt


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Evilof:

Det jag önskar mest i spel med levels är att fienderna skalar litegrand!

Är man låglevel och möter en mäktigt fiende kan den nerfas lite iaf. Och är man helt överlevlad kan de buffas lite.

Säg att fienden är lvl 20.
Är DU lvl 7 så kanske den är lvl 15.
Är lvl 18-22? Då är den 20.
Är du level 33, då är den 24.

Nu hittade jag bara på siffror men själva konceptet. Lite rubberbanding.
Sen beror det ju på spelet. Final Fantasy är en grej, medan tex Witcher är en annan.

Var så tråkigt i Witcher 3 när man spelar en erfaren monsterdödare, och jag var typ lvl15 och mötte ett monster på kartan som var kanske lvl25.

Jag använde oljor och gjorde mig redo.
Jag slogs huuuur bra som helst. Fighten pågick säkert en kvart. Men då hade jag slagit sönder 3 svärd. Jag var inne på min sista hälsa. Och bossen hade bara tagit typ 30% av sin total hälsa i skada.

Efter det moddade jag spelet så det blev just lite rubberbanding i levels. Banditer var plötsligt liiiite farliga igen. Och biffmonster var fortfarande livsfarliga men iaf görbara.

Jag har alltid tyckt bäst om när det inte är levelscaling - jag vill göra misstag som att gå in på områden med helt på tok för svåra motståndare osv. Skulle man mot all förmodan lyckas döda en är det en jävligt skön känsla.
Sen vill jag inte att de motståndarna jag möter i början av spelet ska vara en "match" när jag av någon anledning skulle gå tillbaka till samma område en 10-20 levels tidigare.
Men alla tycker vi olika (valet att kunna skifta mellan de två sätten vore ju alltid bäst)


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Avstängd
Skrivet av beersgarden:

För mig som inte spelat: finns det två-handsvärd sedan tidigare? Nästan en dealbreaker för mig annars…

Japp tvåhandare finns det gott om. Finns även en skill så du kan bära två 2h svärd eller två spjut eller vad du nu vill använda.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Japp tvåhandare finns det gott om. Finns även en skill så du kan bära två 2h svärd eller två spjut eller vad du nu vill använda.

Sweet, tackar för det!


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Avstängd

Själv kör jag två spjut vilket är den bästa combon om man använder rätt sorts spjut. I alla fall vad jag läst mig till. Men ska så klart testa 1h svärd med, två sånna kanske funkar bra med.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Oblivions nivåskalning var katastrofal. Hade till slut problem med råttor som man möter precis i början av spelet.

Avstängd
Skrivet av BeardedRobot:

Oblivions nivåskalning var katastrofal. Hade till slut problem med råttor som man möter precis i början av spelet.

I AC har den varit bra. Tror det var i origins som fick det med och det funkade bra där. Det är väl samma gäng som gjort valhalla tror jag så det bör väl funka bra här med.


signatur

PS5 och inget annat.

Skribent
Skrivet av BeardedRobot:

Oblivions nivåskalning var katastrofal. Hade till slut problem med råttor som man möter precis i början av spelet.

Jag tror Oblivions skalning används av utvecklarna som måttstocken för hur man INTE ska göra.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Nån här som lirar PlayStation 5 versionen? Ser det bra ut eller? Har lirat ut AC: Valhalla på PC i höga inställningar @ 1080p. Sugen på ett PS5 köp för att lira i 4k på 75".

Flyter perfekt på performance mode och ser jävligt fint ut på min PS5.

Medlem

Kan man ha svärd och sköld nu som en riktig viking?

Medlem
Skrivet av Buster:

Kan man ha svärd och sköld nu som en riktig viking?

Det verkar sannolikt då Ubisoft har teasat om detta inför nästa uppdatering.

För övrigt ska det vanligaste vapnet bland vikingar ha varit yxa och spjut. Svärd fanns givetvis också men användes mer ceremoniellt

Medlem
Skrivet av beersgarden:

För mig som inte spelat: finns det två-handsvärd sedan tidigare? Nästan en dealbreaker för mig annars…

Ja, stora tvåhandssvärd finns redan ispelet. Dessa är dock galet anakronistiska då denna typ av svärd först började användas 500 år efter spelets händelser. Innan man började använda plåtrustningar (vilket gjorde skölden mer eller mindre onödig) så var ingen tillräcklugt självmordsbenägen att veva med ett tvåhandssvärd.

Medlem
Skrivet av Chicobello:

Det verkar sannolikt då Ubisoft har teasat om detta inför nästa uppdatering.

För övrigt ska det vanligaste vapnet bland vikingar ha varit yxa och spjut. Svärd fanns givetvis också men användes mer ceremoniellt

Vikingarnas vanligaste vapen i regelrätta slag var givetvis spjut (med sköld). Detta gällde även för anglo-saxare, walesare, irer och i princip alla andra européer vid denna tid.

Vid vikingaräder så ville man gissningsvis ha mer lättburna vapen och då var nog enhandsyxor och svärd vanligare.

Av de svärdfynd man hittat från vikingatiden så är det nästan uteslutande frågan om rena, effektiva vapen och inte om dekorationsvapen för syns skull (vilket var vanligt under vendeltiden).

Skribent
Skrivet av Popski:

Vikingarnas vanligaste vapen i regelrätta slag var givetvis spjut (med sköld). Detta gällde även för anglo-saxare, walesare, irer och i princip alla andra européer vid denna tid.

Har man testat att hantera vapen så inser man rätt snabbt att det ofta är "längst pinne - vinner" som gäller.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Har man testat att hantera vapen så inser man rätt snabbt att det ofta är "längst pinne - vinner" som gäller.

Ja, det är ju svårt att komma åt någon med betydligt längre räckvidd. Ett spjut borde även vara betydligt mer effektivt än svärd mot ringbrynjor (även om de flesta inte hade råd med dylik lyx).

12
Skriv svar