Damfotboll till Football Manager, ska integreras i grundspelet

Medlem
Skrivet av Thane:

Men hur kan ”kvinnor i spel” bli en politisk sak? Om jag kollar tillbaka i tråden ser jag flera som är positiva att det finns en möjlighet att spela som damer i FM (inget tar upp politik). Men det finns också en väldigt högljudd minoritet som är alltid negativa när kvinnor ska ha en roll i spel och det är dem som påstår att det är en politisk sak.

De går ner på ett knä för att göra ett statement mot orättvisor och rasism. Sen varför du blandar in BLM och Antifa i det är lite konstigt. Eller måste man automatiskt hålla med de grupperna bara för att man går ner på knä?

Måste man associera alla som heilar med nazister?
Så urbota dum fråga att jag nästan inte orkar bemöda svara på den.

Medlem
Skrivet av StarscreamSWE:

Måste man associera alla som heilar med nazister?
Så urbota dum fråga att jag nästan inte orkar bemöda svara på den.

Svaret på din fråga är nej. Heila eller den rörelsen med handen har gjort länge i historien Likaså har man gått ner på knä inom sportvärlden innan BLM gjorde det. Så inom sporten handlar det inte om BLM precis som att ”heila” inom romersk konst, kultur eller historia inte handlar om Hitler och nazisterna

Medlem
Skrivet av Sisyr:

1) Nej, det krävs bland mycket annat att man gör om all motion capture till matchmotorn med kvinnliga skådespelare, licensierar alla aktuella ligor, tävlingar och klubbar samt skapar en helt ny databas med tusentals spelare & personal. Det är ett stort och kostsamt tillägg att lägga till damfotbollen, och att det inte sker förrän nu är nog inte konstigare än att man inte har kunnat motivera det ekonomiskt sett till kostnad kontra intresse.

2) Hur menar du? Självklart kommer allt detta spegla verkligheten, precis som på herrsidan? När du nämner spelarattribut så antar jag dock att du menar att damerna skulle ha sämre egenskaper relativt sett till herrarna. Det kommer såklart inte vara fallet - damspelare kan ju inte spela i herrklubbar och vice versa, så det finns ingen anledning att sätta attributerna i förhållande till varann. Damer jämförs med damer och herrar med herrar.

3) Ja det går att modda spelet, men inte på det sättet du tänker...

Mycket bra svar, tack!

Medlem
Skrivet av C64:

Men damfotboll är fortfarande knattefotboll

Nej. Om du ni inte menar att tonåringar är knattar. Damfotbollen blir bättre för varje år. Om jag får gissa så skulle de spela jämt med P-14 eller nåt sånt.

Utslagningsmatcherna i de internationella mästerskaoen är ofta riktigt trevliga att se på (även om det givetvis hpr betydigt långsammare än när gubbarna spelar). I gruppspelsmatcherna kan man fortfarande se horribla misstag från blåbärsnationerna. Saudiernas insats mot Ryssland i senaste VM 2018 visar i och för sig att samma fenomen även kan inträffa i herrarnas mästerskap.

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Vad sägs om att öppna upp för mixat spel mellan män och kvinnor?
Män mot kvinnor, män och kvinnor mot män och resten av kombinationerna. Borde väl vara möjligt om både herrar och damer finns att tillgå i spelet.

Det lär gå att fixa en sådan databas med editorn, tvivlar på att det går som standardval.

Medlem
Skrivet av Das Davve:

När de ändå är i farten så kan de väl inkludera knattefotboll också. P12-lagen ligger väl på samma skicklighetsnivå som damlagen.

Antar att du inte spelar Football Manager, om vi ändå snackar om skicklighetsnivå och relevans så är det sjukt mycket ligor / lag / spelare som i så fall är helt ickerelevanta i det spelet.

Skriv svar