Heroes of Newerth äntrar öppen beta

Robot
Medlem
Heroes of Newerth äntrar öppen beta

vem har inte spelat HoN än om man velat ^^

Medlem

jävligt bra spel alltså.

Medlem

Har varit med i betan en längre tid. Synd bara att man inte kan spela det på grund av folk som spelar spelet.
Försökte gå med i en match en gång men detta var förjäves. Det första man hör när man går med är: wtf, omg, lol, wth, 0 games played, noob.
Så jag fick helt enkelt skita i detta spel med som så många andra. Finns för många idioter där ute i spelvärlden som jag inte klarar av.

Medlem

Drygt community. men ett OK spel

tyvärr är det allt för många dumjävlar runt där för att spelet skall kunna va ett skönt spel

Medlem

men det är jobbigt med alla noobs som inte fattar att dom ska joina noob games...

tidernas längsta beta? typ 1år snart

Medlem

Jag kan tillägga att jag gick med i ett "nybörjar-spel". Men det hjälper inte.

zsm
Medlem

Det ska nämnas att med öppen beta så har dom släppt en jättestor patch med mycket nya saker. En fullständig tutorial med bra instruktioner och en tuff röst som förklarar allting från items till laning strategier. Finns även en match making där folk inte kan bli kickade eller liknande. Klarar man inte att fjortisarna är högljudda, då får man sätta dom på ignore.

HoN är mycket mycket mer nybörjarvänligt nu med den nya patchen. Väl värt att prova igen, ny som pro

Medlem

"När du lyckats vända marginalerna till din sida för att få din statistik att öka explosionsartat, då är det najs." är det verkligen fz som skrivit denna nyhet?

Medlem

Har någon slags känsla av att spelet alltid kommer vara i beta fasen. Hur som helst så tror jag alla som velat spela har kunnat spela. En nyckel har knappast varit svår att få tag på.

Bra spel, testa om ni inte redan gjort det


signatur
Medlem
Citat:

...då kan ditt internetorgan bli lidande.

Fniss ^^
Kan ju inte låta mitt internetorgan bli lidande, nu känner man sig pressad att skaffa det här trots att man inte är det minsta intresserad

Medlem

Personligen tycker jag, utan att vara FÖR kritisk. Att HoN's community lider utav ett å annat.

Till sin fördel, har dom till störst %, många ifrån DotA, som valt att "gå över"
Till sin nackdel, så är det just detta, som drar ned helhetsintrycket, för nya så som medium spelare.
Otrevligt på alla punkter. Å glåporden, å påhoppen blir mer å mer avancerade, å svårtydda. Ibland undrar man om man befinner sig i the muppetshow on crack, milt uttryckt. Man kan nästan se framför sig Gonzo å Kermit.

zsm
Medlem
Skrivet av Blodsbrorsan:

aye, DotA och HoN communityn måste vara den värsta och mest elitistiska någonsin. Kul spel dock om man orkar ta sig tiden att verkligen sätta sig in i det och läsa spaltvis med strategier, tips, item-combos osv. Det slutar allt som oftast med att man blir en drygjävel själv.

Dom flesta communities inom e-sport har skrikiga snorungar som precis fått hår på snoppen. Vissa mer än andra. Som tur är kan man välja att ignorera dom och det finns allt som oftast en funktion som hjälper en med det.

En god regel för att inte bli en drygjävel, är att ha insikten att man faktiskt själv varit "noob" en gång i tiden ^^

Medlem

Jag tycker cs communityn va den värsta... men faktiskt, Dota/HoN det kan fan inte bli värre o.O!

Inaktiv

Spelet är inte bra nog för att man ska orka stå ut med communityn kring det.

Medlem

Ni får skaffa lite skinn på näsan om ni ska lira HoN.

Medlem

För mig passade LoL bäst till smaken, men fint för de som vill ge HoN ett försök om de inte fått chansen.

Medlem

Tar ju ett tag o komma in i det men så fort man kan börja köra 5vs5 med jämna lag blir det ett väldigt roligt spel.
Personligen tycker jag det är roligast att möta lite bättre ratade lag för då brukar man ofta lära sig något nytt

Omogna spelare finns det väl gott om i alla communitys men tycker inte HoN sticker ut ur mängden när det gäller det.

Minnen från cs tiden görs sig påminnda nu när man börjat lira lite kompetativt med sina polare från då.

Vill man sitta o kolla matcher så är honcast (http://www.honcast.com) en bra site med en skön kommentator.

Medlem

Bra spel om man lyckas undvika games med folk från ryssland och tyvärr folket under 18 år från sverige.

Medlem

Om ni tycker det är svårt att gå med i game så kan man ju faktiskt skapa eget

Skrivet av henks:

"När du lyckats vända marginalerna till din sida för att få din statistik att öka explosionsartat, då är det najs." är det verkligen fz som skrivit denna nyhet?

Bara Hampus som varit i farten igen. No biggie!

Inaktiv

Mycket bra spel. Communityn är inget vidare. Men lira med en polare eller 2 eller 4a så är de super kul.

Av någon anledning så är "noob games" allt annat än noob games. Där hittar man folk med 300 matcher spelade etc.

Joina icke rankade noob games så kommer du hitta noobs eller dåliga spelare. Och nu med öppen beta lär ju antalet noobs öka ännu mer på servrarna så det kan vara ett bra tillfälle att börja.

Och ja skapa erat eget game det är det bästa

man får också förvänta sig att bli kallad både det ena och andra när man spelat, noob, cheater mm. Men det är bara att ignorera

Medlem

Jag har spelat 500 matcher LoL, älskar det. Vad tillför HoN som inte LoL har?

Medlem
Skrivet av Johnhedlund:

Jag har spelat 500 matcher LoL, älskar det. Vad tillför HoN som inte LoL har?

Vad tillför Counter-strike som inte Quake 3 har?

Det är två olika spel med olika spelstilar. Något som kan nämnas är väl att i HoN så sparas all statistik och alla replays från alla games (utom de som spelades innan funktionen implementerades) sparas centralt. Addons, bättre community (inte ingame men de organisationer som omger spelet, exempelvis Honcast.com och alla turneringar som arrangeras).

Jag tycker att LoL tog bort en massa saker från DotA som gjorde det roligt, exempelvis juking och denies och valde att lägga in brush, en game mechanic som ju bara är löjlig imo.

Medlem

tack för svar.

Du låter insatt, tror du HoN kommer bli större än LoL? och tror du det kommer bli bättre?

Medlem
Skrivet av Joavels:

Har varit med i betan en längre tid. Synd bara att man inte kan spela det på grund av folk som spelar spelet.
Försökte gå med i en match en gång men detta var förjäves. Det första man hör när man går med är: wtf, omg, lol, wth, 0 games played, noob.
Så jag fick helt enkelt skita i detta spel med som så många andra. Finns för många idioter där ute i spelvärlden som jag inte klarar av.

håller med spelat 2 matcher (och jag är dålig)och samma sak varje gång bara massa omogna j'vlar....man spelar väl för nöjet,och för att blir bättre?men man kanske på vara "bäst" från början..finns så många omogna ute i spelvärlden,speciellt inne inom dota..


signatur

Spela spel är kul ibland.

Inaktiv
Skrivet av Johnhedlund:

tack för svar.

Du låter insatt, tror du HoN kommer bli större än LoL? och tror du det kommer bli bättre?

Prova den öppna betan iaf och få en egen uppfattning.

Jag tycker att hon är mer hardcore än lol iaf. Det anordnas stora turneringar redan med blizzard i ett lag t,ex (lol)

Eller förresten gå in på honcast.com och se på replays från finalerna.

Medlem

HoN är väl redan större än LoL, eller är jag ute och cyklar? HoN är ett mycket mer moget spel, och med moget menar jag mycket teamplay och en grafik som inte känns inriktad på 10-15 åringar. HoN har tagit allt det som gjorde dota bra och gjort det mycket bättre, sen har de lagt till en massa bra funktioner som t.ex matchmaking och ett riktigt bra replaysystem. Jag ser ärligt talat inte vad LoL har att sätta emot HoN, speciellt inte på någon slags tävlingsnivå, eller för spelare som är intresserade av ett mer seriöst spel.

nu har jag förståss knappt spelat LoL, men det är åtminstone det intryck jag fått. och jag har väl lirat runt 500 matcher i HoN ungefär. men en sak är säker iaf, det är omöjligt att gå tillbaka till dota nu.

sen har väl förståss HoN ett riktigt sketet community, men kan man spelet någorlunda så brukar det inte vara så farligt med flamingen, och skulle folk tjata på en så är det bara att sätta dem på ignorelist, så communityt är inte en så stor nackdel enligt mig.

Medlem

Jävla lång beta detta kommer blir till slut asså


signatur

På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Medlem

Jag tycker den största förbättringen från Dota till LoL är affären, shoppa när du är död, kunna klicka sig runt lätt mellan de olika delarna.
hur är hon affären?

12
Skriv svar