New World-betan nådde 200 000 samtidiga spelare i söndags

Medlem
Skrivet av m4gnify:

Tror inte att specifikt det är problemet. WoW var också så vid sina glansdagar i Vanilla och vidare, men "alla" gillade det.

Folk är så bortskämda idag, det ska vara gratis, ingen grind helst ska du dinga inom 2h och fullgeared inom 4h.

Han du quota liksom hur tänker man där, jag orkar inte springa tillbaka till samma ställe. Vilket previous mmorpg har man inte gjort det i liksom.

Aja finns alltid haters....

Medlem
Skrivet av Gandir:

Fast fråga är då hade du köpt spelet även om du inte fick inbjudan till betan innan det kommer?

Sedan om 16h inte är nog för att bilda dig en uppfattning om ett spel, så är det inte ett bra spel heller.

Nä det tycker jag inte, du har ju knappt lämnat newbie zonen. Inte sett några av dom andra zonerna eller upplevt pvp eller något annat förankrat med end content. Bara en sån sak som pvp det finns gear men om du har fet gear så du kan mörda massor eller om du drar ut i pvp med din grindgear kommer ju bli helt avgörande för din pvp experience.

Hade vi snackat singleplayer zelda,metroid eller vad det nu må vara då kan absolut 16h vara nog för skapa en bra uppfattning.

Asmongold hade enligt nån kört 180h klagade på vissa saker "lagg" bland annat jag kör max allt o inte laggat något. Sen är jag helt all in på pvp enda som jag vill köra medans han kör transmog contests.

Hur som gillar man det inte spelar man väl inte antar jag, gillar man det kör man. 350kr har jag råd med köpt en långtradare med skitspel genom åren.

Medlem
Skrivet av Atorak:

Folk är så bortskämda idag, det ska vara gratis, ingen grind helst ska du dinga inom 2h och fullgeared inom 4h.

Han du quota liksom hur tänker man där, jag orkar inte springa tillbaka till samma ställe. Vilket previous mmorpg har man inte gjort det i liksom.

Aja finns alltid haters....

det är inte grinden som är problemet eller att springa tillbaks, om du hade läst hade du sett problemet. Att få 3 quest i ett område för att springa tillbaks och lämna in för att sedan få tre exakt likadana quest i exakt samma område är dålig design. Eller att en del quest som inte är board quest funkar så här, prata med bartendern han behöver få tillbaka ett recept, gå och öppna 3 lådor. Gå tillbaka lämna in questet få ett nytt quest där han ber dig döda en boss/några mobs i exakt samma område.

Eller att alla quest i hela spelet går att summera så här, döda eller öppna en låda. Där har du hela spelet i ett nötskal, detta handlar inget om att få något gratis där gör du antagningar som du får stå för. Har inga problem att resan är lång till 60, men då måste även resan vara rolig att ta sig igenom, och det är den verkligen inte just nu,

Medlem
Skrivet av Atorak:

Så om du körde wow till level 16 hade du sett spelet då? Först ska man ju ha roligt att levla lv60 är cap i new world vad har du upplevt i spelet vid lv16 liksom.

Måste inte ha sett ett helt spel innan du kan avgöra om det är bra eller inte, hela spelet ändras inte magiskt för att du kommer till nästa level. Man märker ju ganska fort om det är spel man gillar eller inte gillar enom att prova på deras mechanics.

Jag tyckte wow var ett bra spel innan jag nådde level 16, Jag tyckte EverQuest var ett bra spel inann jag nådde 16, samma med dark age of camelot. Insåg fort att Final Fantasy 14 inte var ett spel för mig redan för level 16.

Spel blir inte bättre bara för att du får flera skills och flera möjligheter till drops.

Medlem

Att inte alla gillar spelet är ju helt okey det finns många spel där ute så det är bara att välja ett annat - jag har dock fastnat för detta spelet.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Atorak:

Nä det tycker jag inte, du har ju knappt lämnat newbie zonen. Inte sett några av dom andra zonerna eller upplevt pvp eller något annat förankrat med end content. Bara en sån sak som pvp det finns gear men om du har fet gear så du kan mörda massor eller om du drar ut i pvp med din grindgear kommer ju bli helt avgörande för din pvp experience.

Hade vi snackat singleplayer zelda,metroid eller vad det nu må vara då kan absolut 16h vara nog för skapa en bra uppfattning.

Asmongold hade enligt nån kört 180h klagade på vissa saker "lagg" bland annat jag kör max allt o inte laggat något. Sen är jag helt all in på pvp enda som jag vill köra medans han kör transmog contests.

Hur som gillar man det inte spelar man väl inte antar jag, gillar man det kör man. 350kr har jag råd med köpt en långtradare med skitspel genom åren.

End game content är inte ett mål i ett spel, resan dit är målet i spelet enligt mig. Om jag inte gillar mekaniken i ett spel märker jag väldigt fort, om jag gillar den allmänna settingen märker jag väldigt fort.
Om man vill spela PVP är min ända slutsats att spela Battlefield, CoD eller något annat, PvP i mmo för mig är något som får mig att inte vilja spela spelet. Helst om det är world pvp eller om spelet är balacerat runt PvP, vilket är en av orsakerna vaför jag började hata Wow efter ett tag.

Är PvP frivilligt och inte rör balansen för PvE är det okej men få spel ändå som har det. Om spelets gear dessutom gör så stor skillnad i PvP så att det åtsido sätter skill helt och hållet så är PvP ännu mera menlöst.

Men du får ju tycka vad du vill, men jag skulle aldrig ge ett spel 16h av mitt liv om jag inte gillar det, finns massor av bra saker jag kunnat göra under tiden istället.

Medlem
Skrivet av Atorak:

Folk är så bortskämda idag, det ska vara gratis, ingen grind helst ska du dinga inom 2h och fullgeared inom 4h.

Han du quota liksom hur tänker man där, jag orkar inte springa tillbaka till samma ställe. Vilket previous mmorpg har man inte gjort det i liksom.

Aja finns alltid haters....

Eller så gillar man spel som är rewarding och inte ger bort allt, alla är olika. Alla är dessutom inte lyckliga nog att ha tid att lägga ner 1000 tals timmar på ett spel. Man kanske vill att det går att spela spelet utan att viga hela sitt liv åt det, man kanske har ett annat liv utanför spel världen.

Finns massor av mmorpgs där man inte behöver springa fram och tillbaka till samma ställe hela tiden, Dark age of Camelot till ex, att göra ett spel till enbart en transport sträcka är inte speciellt upphetasnade. Men som du säger många MMO har haft det som spel idé men det är ju för att artifciellt dra ut på tiden det tar att spela för att på det sättet hålla dig kvar i spelet. Detta istället för att lägga ned tid på att skapa en värld som är stor där det finns mycket att utforska.

Det är ju samma som folk som tycker att spel är till för endgame contet som i World of Warcraft där man skall nå max level så fort som möjligt för att sedan göra samma sak om om om om om om om igen varje dag och varje vecka. Det är ett väldigt slött sätt att designa ett spel på.

Jag spelar spel för att få en upplevelse och få uppleva ett äventyr inte att springa tillbaka till samma plats för att slå ihjälp först 5 mobs gå till quest npcn och sedan gå tillbaka till samma plats döda 10 mobs och sedan fortsätta så.

Det är där det är viktigt med stora världar som bjuder på stora äventyr med nya upplevelser, ser inte vitsne med att göra questar där man skall döad några mobs för drops eller bara för att döda dem och sedan göra exakt samma sak på andra ställen. Vilket är ett av de stora problemen med alla moderna MMOrpg till skillnad från Spel som Everquest, Star Wars Galaxies, Dark Age of Camelot. Detta vansinne började med World of Warcraft och Everquest 2 för att man skulle göra det lättare att spela själv och inte behöva en grupp vilket under minerar MMO.

World of warcraft och alla nya MMOrpgs är ju bara en evighetsmaskin som snurrar runt på att du skall göra samma sak om och om och om och om utan att egentligen uträtta något i spelet. Detta bygger på psykologin att spelet blir bättre bara jag får den där droppen från den där mobben.

Medlem
Skrivet av Ankh:

Att inte alla gillar spelet är ju helt okey det finns många spel där ute så det är bara att välja ett annat - jag har dock fastnat för detta spelet.

Hur är spelet ? Är det sandbox, kan man förlora något ?

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Spelet är verkligen mediokert, man tror det är ett team på 10 pers som skött utvecklingen och inte ett multi-billion företag som Amazon

Du underskattar på hur mycket folk behöves för att göra ett MMO.

Medlem
Skrivet av Gandir:

Eller så gillar man spel som är rewarding och inte ger bort allt, alla är olika. Alla är dessutom inte lyckliga nog att ha tid att lägga ner 1000 tals timmar på ett spel. Man kanske vill att det går att spela spelet utan att viga hela sitt liv åt det, man kanske har ett annat liv utanför spel världen.

Finns massor av mmorpgs där man inte behöver springa fram och tillbaka till samma ställe hela tiden, Dark age of Camelot till ex, att göra ett spel till enbart en transport sträcka är inte speciellt upphetasnade. Men som du säger många MMO har haft det som spel idé men det är ju för att artifciellt dra ut på tiden det tar att spela för att på det sättet hålla dig kvar i spelet. Detta istället för att lägga ned tid på att skapa en värld som är stor där det finns mycket att utforska.

Det är ju samma som folk som tycker att spel är till för endgame contet som i World of Warcraft där man skall nå max level så fort som möjligt för att sedan göra samma sak om om om om om om om igen varje dag och varje vecka. Det är ett väldigt slött sätt att designa ett spel på.

Jag spelar spel för att få en upplevelse och få uppleva ett äventyr inte att springa tillbaka till samma plats för att slå ihjälp först 5 mobs gå till quest npcn och sedan gå tillbaka till samma plats döda 10 mobs och sedan fortsätta så.

Det är där det är viktigt med stora världar som bjuder på stora äventyr med nya upplevelser, ser inte vitsne med att göra questar där man skall döad några mobs för drops eller bara för att döda dem och sedan göra exakt samma sak på andra ställen. Vilket är ett av de stora problemen med alla moderna MMOrpg till skillnad från Spel som Everquest, Star Wars Galaxies, Dark Age of Camelot. Detta vansinne började med World of Warcraft och Everquest 2 för att man skulle göra det lättare att spela själv och inte behöva en grupp vilket under minerar MMO.

World of warcraft och alla nya MMOrpgs är ju bara en evighetsmaskin som snurrar runt på att du skall göra samma sak om och om och om och om utan att egentligen uträtta något i spelet. Detta bygger på psykologin att spelet blir bättre bara jag får den där droppen från den där mobben.

Förstår New world hade det conceptet men pve folket råsågade det för lite content, det var open pvp efter gnäll blev det optional osv. Folk varken är eller kommer bli nöjda någonsin. EQ var ju horribelt för få vissa spells iaf inom necro sitta o campa dagar för spawn.

Sen absolut finns det options. Du gillar helt enkelt inte New world detta innebär inte det suger dock bara inte din stil.

Uo och daoc var sjukt bra, men ingen av dom story based bara grind. Bara pure sandbox.

Vi får se 31/8 släpps det flopp eller ej.

Medlem
Skrivet av Gandir:

End game content är inte ett mål i ett spel, resan dit är målet i spelet enligt mig. Om jag inte gillar mekaniken i ett spel märker jag väldigt fort, om jag gillar den allmänna settingen märker jag väldigt fort.
Om man vill spela PVP är min ända slutsats att spela Battlefield, CoD eller något annat, PvP i mmo för mig är något som får mig att inte vilja spela spelet. Helst om det är world pvp eller om spelet är balacerat runt PvP, vilket är en av orsakerna vaför jag började hata Wow efter ett tag.

Är PvP frivilligt och inte rör balansen för PvE är det okej men få spel ändå som har det. Om spelets gear dessutom gör så stor skillnad i PvP så att det åtsido sätter skill helt och hållet så är PvP ännu mera menlöst.

Men du får ju tycka vad du vill, men jag skulle aldrig ge ett spel 16h av mitt liv om jag inte gillar det, finns massor av bra saker jag kunnat göra under tiden istället.

Endcontent är ju faktiskt A och O, Du nämde tex Daoc det spelet var SJUK grind på men rvr var helt fantastiskt back in the days.

Medlem
Skrivet av Atorak:

Endcontent är ju faktiskt A och O, Du nämde tex Daoc det spelet var SJUK grind på men rvr var helt fantastiskt back in the days.

"Public enemies" reporting in

Medlem
Skrivet av bulleboss:

"Public enemies" reporting in

Var du en bulle på prydwen eller excal?

Medlem

Jag har kul!
Dock brukar vara nyhetens behag som sätter fart på mig. Så vi får se hur länge jag tycker det är kul. Men just nu är det givande.
Det jag gillar främst är att jag faktiskt märker att jag blir "starkare", alltså progression ;).


signatur

Niet.

Medlem
Skrivet av Gandir:

End game content är inte ett mål i ett spel, resan dit är målet i spelet enligt mig. Om jag inte gillar mekaniken i ett spel märker jag väldigt fort, om jag gillar den allmänna settingen märker jag väldigt fort.
Om man vill spela PVP är min ända slutsats att spela Battlefield, CoD eller något annat, PvP i mmo för mig är något som får mig att inte vilja spela spelet. Helst om det är world pvp eller om spelet är balacerat runt PvP, vilket är en av orsakerna vaför jag började hata Wow efter ett tag.

Är PvP frivilligt och inte rör balansen för PvE är det okej men få spel ändå som har det. Om spelets gear dessutom gör så stor skillnad i PvP så att det åtsido sätter skill helt och hållet så är PvP ännu mera menlöst.

Men du får ju tycka vad du vill, men jag skulle aldrig ge ett spel 16h av mitt liv om jag inte gillar det, finns massor av bra saker jag kunnat göra under tiden istället.

Intressant - jag ser på MMOs på samma sätt. Det var trevligt att se en annan likasinnad. Målet är resan!


signatur

Niet.

Medlem
Skrivet av Atorak:

Var du en bulle på prydwen eller excal?

Prydwen <3


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Atorak:

Var du en bulle på prydwen eller excal?

Ne spelade i public enemies med faderullan å walker boh å gänget på alb/pryd . Dunkade bulle af fetstryk !

12
Skriv svar