Veckans spel – Flight Simulator (på Xbox), The Ascent, Ace Attorney, The Forgotten City, med mera!

Robot
Veckans spel – Flight Simulator (på Xbox), The Ascent, Ace Attorney, The Forgotten City, med mera!

Sommartorkan över i releaselistan?

#veckans-spel


Medlem

The Ascent har jag väntat på. På Torsdag kan semestern börja på allvar.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

The Ascent har jag väntat på. På Torsdag kan semestern börja på allvar.

Tycker också det verkar intressant.
Kommet man kunna köra flera spelar local?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Ambassadör
Xbox

And so it begins...


signatur

Jump in.

Medlem

Tribes of Midgard ser rätt härligt ut.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

It's not a lake, it's an ocean

Skumt. Jag skulle förladda Flight Simulator men nu när det ska vara släppt så står det "augusti"? Någon annan som har problem med spelet på Game Pass?


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Skribent

Jag slår ett slag för Highfleet, som borde släppas på Steam om några timmar.

Medlem

Kommer absolut att spela The Ascent, ser riktigt coolt ut. Hoppas det levererar.

Medlem

Testade på Eldest Souls demot, av det lilla man fick pröva kändes det faktiskt ganska kul. Kanske blir ett köp.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Flight Simulator på Xbox blev ju en riktig flopprelease då man inte kan starta en flight utan att koppla in en mus.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Flight Simulator på Xbox blev ju en riktig flopprelease då man inte kan starta en flight utan att koppla in en mus.

Man måste väl inte koppla in en mus. Min son kör det enbart med handkontrollen.

Medlem
Skrivet av kanshira:

Man måste väl inte koppla in en mus. Min son kör det enbart med handkontrollen.

Navigeringen i menyerna är helt trasigt för mig, och verkar vara det för många om man kollar det officiella forumet.

Edit: Verkar drabba de som har en kontrollprofil i PC-versionen, och denna synkas till konsol. Så lösningen är att antingen återställa kontrollerna till default i PC-versionen och synka, eller koppla in en mus i Xboxen och återställa till default. Klantig miss av Asobo, men det är åtminstone en fix för alla som har samma problem.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Tycker också det verkar intressant.
Kommet man kunna köra flera spelar local?

Enligt Steam så kan man det.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

1
Skriv svar