Media Molecule släpper två egensnickrade spel till Dreams

Robot
Media Molecule släpper två egensnickrade spel till Dreams

Ett "escape room med tåg" och ett klassiskt fantasy-äventyr.

#Ancient-dangers, #Dreams, #Media-molecule, #Tren


Medlem

Kul att äntligen se Tren i en mer komplett form! Har följt Media Molecule under en tid och sett bitar av spelet. Blir fortfarande till mig vid tanken av vad som är möjligt med en handkontroll och en spelkonsol. Jag hoppas också innerligt att Playstation väljer att antingen släppa en standalone-variant av skapelseverktyget som används för att utveckla spel man faktiskt kan sälja (åtminstone på plattformen, men förhoppningsvis mer i framtiden) eller att de lägger till en sådan export-funktion i Dreams.

EDIT: Gör de det i Dreams så hade det ju varit riktigt sweet ifall pengarna hade kunnat omfördelas till samtliga som varit med och skapat materialet som används i spelet. Exakt hur den uträkningen skulle se ut är nog jävligt klurigt, men hade varit kul om man löst det genom transparenta diskussioner med communityn.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Det är sjukt att se vad folk kan åstadkomma i Dreams, och Tren såg riktigt skoj ut Man blir samtidigt lite ledsen över att Microsoft la ner Project Spark då det behövs fler såna här spel.

1
Skriv svar