End of Dragons-expansionen till Guild Wars 2 släpps i februari 2022

Robot
End of Dragons-expansionen till Guild Wars 2 släpps i februari 2022

Och den har fått en ny, spejsad trailer.

#Arenanet, #End-of-dragons, #Guild-wars-2


Medlem

Förbannat trevligt så klart men mest hoppas man på att de på något vis lyckas optimera spelet för i dagsläget är det i princip omöjligt att få det att flyta på bra pga. begränsningar i hur motorn använder CPU och liknande.
De skrev något inlägg om att optimeringar var på gång, om detta görs och blir bra så kommer jag skaffa expansionen snabbt som attan!

Medlem
Skrivet av Jimmandx:

Förbannat trevligt så klart men mest hoppas man på att de på något vis lyckas optimera spelet för i dagsläget är det i princip omöjligt att få det att flyta på bra pga. begränsningar i hur motorn använder CPU och liknande.
De skrev något inlägg om att optimeringar var på gång, om detta görs och blir bra så kommer jag skaffa expansionen snabbt som attan!

Det finns en dx 9 till dx 12 "mod" till spelet. Detta gav mig en 25-70% boost beroende på området.

https://github.com/megai2/d912pxy/releases


signatur

Stationär: Asus GeForce RTX 4080 TUF, AMD R7 7700x CPU, 32 GB RAM DDR5 6000MHZ
Laptop: MacBook Pro 2021 16",
Konsol: PS5, Switch Oled
Ljud: Sennheiser HD 660s, Monoprice THX 887, LS50 Meta, Minidsp Flex Dirac
Ljus: LG 45GR95QE OLED, LG B1 65, HP Reverb G2

Medlem
Skrivet av Jimmandx:

Förbannat trevligt så klart men mest hoppas man på att de på något vis lyckas optimera spelet för i dagsläget är det i princip omöjligt att få det att flyta på bra pga. begränsningar i hur motorn använder CPU och liknande.
De skrev något inlägg om att optimeringar var på gång, om detta görs och blir bra så kommer jag skaffa expansionen snabbt som attan!

Det är på väg i år , från DirectX 9 till 11. Gillar att de gör Raid encounter med Hard mode (strike mission) från story bossar.

Medlem
Skrivet av danskung:

Det finns en dx 9 till dx 12 "mod" till spelet. Detta gav mig en 25-70% boost beroende på området.

https://github.com/megai2/d912pxy/releases

Det här kan ju definitivt vara värt att testa, tack för tipset!

Geeks Gaming

Vill man ha övergripande vad dom mer ska göra och kommer vara med i expansionen så har en samlat de här.

Kommer bli ultimat utgåvan för min del. De spelet jag kör mest just nu och vill verkligen stötta utvecklarna.

Medlem

Som jag har väntat. Men väntan fortsätter.

Medlem

Njeaa, väldigt meh från första visning.
GW2 har alltid varit ett rätt så mediokert mmo som jag ändå funnit glädje i. Sedan 2012 har jag kunnat sniffa till mig potentialen men det har aldrig givits. Så konstiga prioriteringar i expansionerna. Personal story kunde de skippat helt och hållet efter basspelet.


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Geeks Gaming
Skrivet av dTexN:

Njeaa, väldigt meh från första visning.
GW2 har alltid varit ett rätt så mediokert mmo som jag ändå funnit glädje i. Sedan 2012 har jag kunnat sniffa till mig potentialen men det har aldrig givits. Så konstiga prioriteringar i expansionerna. Personal story kunde de skippat helt och hållet efter basspelet.

Är ju storyn som driver spelet ju. LW4 är nog det bästa dom lagt till spelet tätt följt av Ice saga. Ser inte vad dom skulle gjort en expansion till annars om inte story. Plus mer eller mindre hela communityn har gått i taket av all hypen. Tror mer eller mindre alla de 200 i min guild har sagt att dom 100% kommer köpa de. Jätte många som har längtat efter denna expansionen och alla förändringar som kommer till WvW, living world, spelmotorn, m.m.

Medlem

Jag var verkligen GW2 fan förr, men jag orkar inte med den sega storyn längre. Dessutom går det inte hoppa över sekvenserna.
Sedan vill jag nu för tiden ha ett spel som är openworld, utan kartor. Alltså där du kan gå från ena änden av kartan till andra utan ladd skärmar.

Men vem vet, man kanske trillar ditt igen. Skulle nog vara bra för ekonomin att börja spela GW2 igen, har mått sämre psykiskt och överspenderat i Black Desert Online, så man spelar mest för att man spenderat så mycket pengar....

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Är ju storyn som driver spelet ju. LW4 är nog det bästa dom lagt till spelet tätt följt av Ice saga. Ser inte vad dom skulle gjort en expansion till annars om inte story. Plus mer eller mindre hela communityn har gått i taket av all hypen. Tror mer eller mindre alla de 200 i min guild har sagt att dom 100% kommer köpa de. Jätte många som har längtat efter denna expansionen och alla förändringar som kommer till WvW, living world, spelmotorn, m.m.

Living world är bra och nyttigt för spelet det är jag för!! En dynamisk story där alla spelare kan gemensamt integrera med världen och hur det utvecklas. Det är den där kassa singleplayern aka personal story jag är emot. Som har så mycket onödiga resurser bakom som jag vet hade kunnat användas för ett bättre multiplayerspel. Jag vet inte om dig, men hade jag velat spela ett RPG så finns det mycket bättre alternativ, jag spelar Gw2 för MMOdelen, att göra saker med andra spelare.

Men det som fick mig bli otaggad nu var att alla nya legendaries ser likadana ut. Man vill väl åtminstone uppleva en viss passion från utvecklarna. Inte gå mot denna lata väg som ser ut som ett vanligt set från black lion 😅


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Har inte träffat nån som blev besviken att det sköts upp till 2022. Alla jag pratat med tycker det är bättre att de tar tid på sig än släpper nåt ofärdigt 🤔

Vym
Medlem

Sett fram emot detta länge. Tyckte riktigt bra om de tidigare expansionerna och fokuset på utforskande. Mountupplägget i Path of Fire slår andra MMORPG:n på fingrarna.

Avstängd

Snart..

Geeks Gaming

Min ledighet är godkänd. Har inhandlat billig energi dricka... I'm ready.

Avstängd

Släpptes i måndags, sitter uppe halva nätterna och nöter som en gris!

Riktigt skoj : ))

Geeks Gaming
Skrivet av eino:

Släpptes i måndags, sitter uppe halva nätterna och nöter som en gris!

Riktigt skoj : ))

Riktigt bra kartor. Och storyin är bättre än vad de andra expansionerna har varit.

Avstängd
Skrivet av Jinxswe:

Riktigt bra kartor. Och storyin är bättre än vad de andra expansionerna har varit.

Jo djävlar, Och cutscenes var riktigt fint gjorda!

1
Skriv svar