Grafik avslöjar valen vi gör i Mass Effect Legendary Edition

Robot
Grafik avslöjar valen vi gör i Mass Effect Legendary Edition
Medlem

Intressant statistik. Minns tillbaka till originalen där jag körde genom del ett och två med min femshep.
Tänka sig att man som man ändå kan välja att spela som kvinna utan att det ska vara en big deal.

Bara hoppas att det inte dras felaktiga slutsatser kring folks val.

Medlem

Info från Mass Effect 2 och 3 som tidigare släppts (ej Legendary Edition versionerna)


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Medlem

Sinnessjukt att 2/3 spelar som male Shepard. Totalt ospelbart för mig att spela med den intetsägande skyltdockan.

Medlem
Skrivet av kayl:

Sinnessjukt att 2/3 spelar som male Shepard. Totalt ospelbart för mig att spela med den intetsägande skyltdockan.

Tycker han är fantastisk, och gillar Female Shepard också. De som spelar Female Shepard har en tendens att vara lite högljudda, medan den tysta majoriteten gillar Male Shepard. Båda är giltiga val.

CFW
Medlem

MaleShep är en riktigt ikonisk karaktär i default-utseende och med Mark Meers fantastiska röstskådespel.

Medlem

Kul statistik om sista keeper:n på citadellet

Skrivet av jeppe109:

Intressant statistik. Minns tillbaka till originalen där jag körde genom del ett och två med min femshep.
Tänka sig att man som man ändå kan välja att spela som kvinna utan att det ska vara en big deal.

Bara hoppas att det inte dras felaktiga slutsatser kring folks val.

Val av kön känns, skönt nog, som en säker BioWare-stapel vid det här laget. Tänker likadant att det inte bör vara något konstigt med karaktär av motsatt kön - omväxling förnöjer och allt det där.


signatur

"I enjoy the sight of humans on their knees"

Medlem

Undrar om det påverkar valet för framtida speldesign, tex om enbart 4% väljer XYZ, finns knappast behov att koda detta. Fast, det fungerar kanske enbart i samma universum med en uppföljare, inte för ett helt nytt IP.

Medlem
Skrivet av kayl:

Sinnessjukt att 2/3 spelar som male Shepard. Totalt ospelbart för mig att spela med den intetsägande skyltdockan.

Tycker det är värre att så många väljer att rädda Ashley på Virmire.

eld
Medlem

kom ihåg: RGB!

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Tycker det är värre att så många väljer att rädda Ashley på Virmire.

Tja, hade valet funnits hade jag lämnat dem båda två där

Medlem

Vad är denna statistik baserad på? ALLA spelare som startar spelet eller alla som KLARAT spelet eller ALLA som kört minst ett antal timmar?

Statistiken är ju betydligt mer intressant om den baseras på folk som spelat minst 50% av spelet, eller ännu bättre spelat klart spelat.

Medlem

I ettan vill man va soldier, 2an å 3an adept!


signatur

//monster

Medlem

Visar att det egentligen dåliga val som ges i spelet. Köp glassen (paragon) eller sno den från ett barn (renegade).

Medlem

"Grafik avslöjar valen...." Trodde det var att saker och ting såg annorlunda ut i spelet beroende på de val man gjort...


signatur

K9
:.:

1
Skriv svar