Xbox Series X|S säljer snabbare än någon tidigare Xbox-konsol

Robot
Xbox Series X|S säljer snabbare än någon tidigare Xbox-konsol

Game Pass-medlemmar spenderar 50 % mer än icke-medlemmar av tjänsten.

#microsoft, #xbox, #xbox-series-s, #xbox-series-x


Medlem

Blev ju helt rätt tidpunkt när så många sitter hemma.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Trevligt att det går bra för både Sony å Xbone konsolerna, hoppas nu att fler å fler börjar få tag på sina konsoler åxå.
Och hoppas att spelen börjar trilla in mer å mer.


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

Det går bra nu!

Nöjd ägare av både S och X.

Medlem

Ser inte någon anledning till att köpa en X då jag kan spela allt via datorn och game pass...

Medlem
Skrivet av robbis:

Ser inte någon anledning till att köpa en X då jag kan spela allt via datorn och game pass...

Visst är det skönt att inte bli utestängd?

Medlem
Skrivet av robbis:

Ser inte någon anledning till att köpa en X då jag kan spela allt via datorn och game pass...

Sant! Men de är rätt gött o sitta i soffan o lira, dock inte fps.


signatur

Snusar till varje pris!

Avstängd

Sony gick nyss ut med att PS5 är den snabbast säljande konsolen i historien (bland deras alltså).

10 miljoner st har dom sålt av PS5. Varför går inte Microsoft ut med vad dom säljer?


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Sony gick nyss ut med att PS5 är den snabbast säljande konsolen i historien (bland deras alltså).

10 miljoner st har dom sålt av PS5. Varför går inte Microsoft ut med vad dom säljer?

Jag läste någonstans att X/S sålt ungefär hälften av vad ps5 gjort, en uppskattning alltså.

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

Trevligt att det går bra för både Sony å Xbone konsolerna, hoppas nu att fler å fler börjar få tag på sina konsoler åxå.
Och hoppas att spelen börjar trilla in mer å mer.

Xbox One går det inte så bra för, däremot Xbox Series

Avstängd
Skrivet av lasselason:

Jag läste någonstans att X/S sålt ungefär hälften av vad ps5 gjort, en uppskattning alltså.

Ja det vore nog en rimlig siffra för i tråden här på fz vill alla ha PS5. Det är sällan någon som skriver och vill ha ett Xbox.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Ja det vore nog en rimlig siffra för i tråden här på fz vill alla ha PS5. Det är sällan någon som skriver och vill ha ett Xbox.

Lol. Att du orkar alltså.

Akta så du inte blir bannad igen, så som du blev förra gången när du bedrev notorisk fanboyism.

Det går bra för både Xbox och PS. Kul tycker jag!

Avstängd
Skrivet av r4v3nl0rd:

Lol. Att du orkar alltså.

Akta så du inte blir bannad igen, så som du blev förra gången när du bedrev notorisk fanboyism.

Det går bra för både Xbox och PS. Kul tycker jag!

Jag skriver dock sanning. Du kan få kolla igenom hela tråden om du inte tror mig. Du verkar ju frekvent vara där inne så.


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd
Skrivet av r4v3nl0rd:

Det går bra nu!

Nöjd ägare av både S och X.

Kul, jag har varit PS i alla år men funderar nu på en S eller X, tack vare Flight Sim. Märker du en stor skillnad mellan X och S?

Medlem

Jag kan lätt föreställa mig att X-box försäljningen fått ett uppsving på grund av konkurrentens obefintliga tillgång på konsoler.

Skrivet av breahl:

Sony gick nyss ut med att PS5 är den snabbast säljande konsolen i historien (bland deras alltså).

10 miljoner st har dom sålt av PS5. Varför går inte Microsoft ut med vad dom säljer?

Skrivet av lasselason:

Jag läste någonstans att X/S sålt ungefär hälften av vad ps5 gjort, en uppskattning alltså.

Ja så e det att Sony säljer fler konsoler..
Men läste att Serie S är den konsol som gett dom flesta NYA kunder. Och det e det man vill ha dom nya kunderna, för om köper spel på den nya eller gamla konsolerna är samma pengar och inkomst spelar lite roll ju. Det som räknas mest är att få nya pengar


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av Calez:

Kul, jag har varit PS i alla år men funderar nu på en S eller X, tack vare Flight Sim. Märker du en stor skillnad mellan X och S?

Rätt stor skillnad är det ju.

För att ta ett konkret exempel så körde jag igenom Crysis Remastered på Series X. Flöt på som en dröm i 60 fps, dock med VRR-stöd aktiverat också, men ändå. Riktigt trevlig upplevelse.

Sista uppdraget i spelet var jag tvungen att köra på min Series S då teven var upptagen här hemma. 30 fps och något lägre upplösning. Spelade då på en 1080p-monitor utan VRR. Blir rätt uppenbart att när man går från ena konsolen till den andra att skillnaden är rätt stor.

Med det sagt så är ju till exempel Crysis Remastered helt klart spelbart på Series S. Tror man kan nå 60 fps även där men då behöver man offra ännu mer av upplösningen.

Har även kört ganska mycket Apex Legends på Series S och där är det ju 60 fps. I sanning ett litet kraftpaket. Ganska fantastiskt att den orkar driva MS Flight Sim, om än i 30 fps.

Series X är ju helt klart att föredra överlag, men Series S fungerar kanon som komplement, kanske om man vill ha en "extrakonsol" i annat rum i sitt hem, eller om man bara vill ha en "Game Pass-konsol" utan krussiduller.

Digital Foundry kör ju många tester konsolerna emellan. Här analyseras just MS Flight Sim: https://www.youtube.com/watch?v=kre-ahGJc_g

Medlem
Skrivet av breahl:

Sony gick nyss ut med att PS5 är den snabbast säljande konsolen i historien (bland deras alltså).

10 miljoner st har dom sålt av PS5. Varför går inte Microsoft ut med vad dom säljer?

För Microsoft anser inte att konsolförsäljningen är huvudfokus nuförtiden. Med Game Pass och Xcloud, kan du spela deras senaste titlar på både PC, Xbox X/S och äldre Xbox One X, samt på mobiltelefoner osv.

Avstängd
Skrivet av Håkan:

För Microsoft anser inte att konsolförsäljningen är huvudfokus nuförtiden. Med Game Pass och Xcloud, kan du spela deras senaste titlar på både PC, Xbox X/S och äldre Xbox One X, samt på mobiltelefoner osv.

Det är ju den som bör ligga i fokus. Microsoft går minus på Xbox som redovisades i en annan tråd. Sony skrattar hela vägen till banken.


signatur

PS5 och inget annat.

Skrivet av breahl:

Det är ju den som bör ligga i fokus. Microsoft går minus på Xbox som redovisades i en annan tråd. Sony skrattar hela vägen till banken.

På försäljning av konsolen och Sony går åxå med förlust med ena konsolen, inte i det stora hela när det gäller spel säljande, så Microsoft skrattar åxå hela vägen till banken


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Rätt stor skillnad är det ju.

För att ta ett konkret exempel så körde jag igenom Crysis Remastered på Series X. Flöt på som en dröm i 60 fps, dock med VRR-stöd aktiverat också, men ändå. Riktigt trevlig upplevelse.

Sista uppdraget i spelet var jag tvungen att köra på min Series S då teven var upptagen här hemma. 30 fps och något lägre upplösning. Spelade då på en 1080p-monitor utan VRR. Blir rätt uppenbart att när man går från ena konsolen till den andra att skillnaden är rätt stor.

Med det sagt så är ju till exempel Crysis Remastered helt klart spelbart på Series S. Tror man kan nå 60 fps även där men då behöver man offra ännu mer av upplösningen.

Har även kört ganska mycket Apex Legends på Series S och där är det ju 60 fps. I sanning ett litet kraftpaket. Ganska fantastiskt att den orkar driva MS Flight Sim, om än i 30 fps.

Series X är ju helt klart att föredra överlag, men Series S fungerar kanon som komplement, kanske om man vill ha en "extrakonsol" i annat rum i sitt hem, eller om man bara vill ha en "Game Pass-konsol" utan krussiduller.

Digital Foundry kör ju många tester konsolerna emellan. Här analyseras just MS Flight Sim: https://www.youtube.com/watch?v=kre-ahGJc_g

För mig som köper en del spel på skiva så är det skit att de inte släppt en Series s med skivspelare, för när det blir dags att uppgradera i sovrummet där jag har en One S idag så måste jag ju välja Series X även där trots att jag bara har en 32" full hd tv där.

Medlem
Skrivet av breahl:

Det är ju den som bör ligga i fokus. Microsoft går minus på Xbox som redovisades i en annan tråd. Sony skrattar hela vägen till banken.

Konsoler har ofta sålts med förlust oavsett tillverkare. Det är därför priserna på spelen är högre än på PC.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
7700X • 7800 XT • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem

Väntar nog till det kommer en uppdaterad version av Xbox om några pr innan jag byter ut One S. Spelar mest på PC. Lite sugen på delbetalningserbjudandet iom det är noll ränta men vi får se.

Medlem
Skrivet av Metroid:

Konsoler har ofta sålts med förlust oavsett tillverkare. Det är därför priserna på spelen är högre än på PC.

Hur hög är avgiften sony och microsoft tar för att sälja spel jämfört med steam?

Avstängd
Skrivet av Snake Plissken:

På försäljning av konsolen och Sony går åxå med förlust med ena konsolen, inte i det stora hela när det gäller spel säljande, så Microsoft skrattar åxå hela vägen till banken

Nej det gör dom inte. Räkna 10 miljoner sålda konsoler x 7000. Det är den mest sålda konsolen genom historien så snabbt.


signatur

PS5 och inget annat.

Skrivet av breahl:

Nej det gör dom inte. Räkna 10 miljoner sålda konsoler x 7000. Det är den mest sålda konsolen genom historien så snabbt.

fast det e ju endån med förlust om dom sålt dom flesta för ett pris som e lägre än vad dom har betalat själv för i tlllverkning


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av breahl:

Det är ju den som bör ligga i fokus. Microsoft går minus på Xbox som redovisades i en annan tråd. Sony skrattar hela vägen till banken.

Nej, det är bara en av flera pelare som ekosystemet lutar sig på. Vore lite knäppt att fokusera på när spelen släpps samtidigt till konsol, PC och via streaming. Det handlar inte om att sälja hårdvara längre enbart, det är ekosystemet med Xbox Game Pass som nav som gäller. För Xbox spelar det ingen roll var du spelar spelen och spenderar dina pengar inom ekosystemet. Xbox One, Series X|S, PC eller streaming - alla viktiga delar och du är inne i ekosystemet. Man mäter Xbox Game Pass-prenumerationer och MAU, det är där fokus ligger.

Köper du en konsol och spelar där? -Fint!

Prenumerar du på Xbox Game Pass Ultimate och streamar till din mobil? -FInt!

Köper du dina spel via Steam och ansluter till Xbox network? -Fint!

Kör du Xbox Game Pass på PC? -Fint!

Det är liksom inte 2013.


signatur

Jump in.

Avstängd
Skrivet av Mortaigne:

Nej, det är bara en av flera pelare som ekosystemet lutar sig på. Vore lite knäppt att fokusera på när spelen släpps samtidigt till konsol, PC och via streaming. Det handlar inte om att sälja hårdvara längre enbart, det är ekosystemet med Xbox Game Pass som nav som gäller. För Xbox spelar det ingen roll var du spelar spelen och spenderar dina pengar inom ekosystemet. Xbox One, Series X|S, PC eller streaming - alla viktiga delar och du är inne i ekosystemet. Man mäter Xbox Game Pass-prenumerationer och MAU, det är där fokus ligger.

Köper du en konsol och spelar där? -Fint!

Prenumerar du på Xbox Game Pass Ultimate och streamar till din mobil? -FInt!

Köper du dina spel via Steam och ansluter till Xbox network? -Fint!

Kör du Xbox Game Pass på PC? -Fint!

Det är liksom inte 2013.

Jo men som en annan skrev i andra tråden. Xbox går inte plus på gamepass. Bara för att finansiera ett AAA spel så krävs det massor av av användare som betalar för gamepass och Microsoft har inte det ännu.


signatur

PS5 och inget annat.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av breahl:

Jo men som en annan skrev i andra tråden. Xbox går inte plus på gamepass. Bara för att finansiera ett AAA spel så krävs det massor av av användare som betalar för gamepass och Microsoft har inte det ännu.

Xbox Game Pass är i den aggressiva tillväxtfasen, vinst är inte poängen för tillfället. Det handlar om att få prenumeranter, driva upp MAU i hela ekosystemet. Allt hänger ihop, det måste du väl ändå förstå? Det är ju inte isolerade tjänster, hela poängen är att göra det till ett stort ekosystem med många inkörsportar och många olika inkomstkällor. Det är ju precis därför man inte sitter och hakar upp sig på konsolförsäljning som fokus, det är bara en del av en större helhet. Precis som PC eller Xbox Game Pass eller spelförsäljning via Steam. Allt hänger ihop.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

För mig som köper en del spel på skiva så är det skit att de inte släppt en Series s med skivspelare, för när det blir dags att uppgradera i sovrummet där jag har en One S idag så måste jag ju välja Series X även där trots att jag bara har en 32" full hd tv där.

Jag kan hålla med. Det är ett dilemma.

Personligen kommer det nog sluta med att jag till slut köper en Series X till. Series S får fungera som rekvisita/cool pryl att ha.

12
Skriv svar