Vi har varit "tondöva", säger Bobby Kotick i öppet brev till Activision Blizzards anställda

Robot
Vi har varit "tondöva", säger Bobby Kotick i öppet brev till Activision Blizzards anställda

Listar flera initiativ som från med nu träder i kraft.

#activision-blizzard


Medlem

Detta är väl ändå ett öppet brev till aktieägare och andra investerare, inte anställda.

Medlem

Vad som än händer så skrattar han hela vägen till banken.

Medlem
Medlem

Jag köper inte ord atm utan gärningar, för det vad som måste hända om de vill rädda sitt ryckte.


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Quake-konnässsör

Nej, tror inte heller ett ord vad han säger. Vi vill se att han agerar på de orden också.

Synd att det drabbar de anställda cheferna och ägarna drabbas inte så hårt. Kanske någon får avgå / sparken, men lär få ett annat lika välbetalande jobb sen.

Arbetarna jobbar inte åt cheferna, cheferna som jobbar för arbetarna. Hörde det någonstans i någon föreläsning om hur man bygger upp ett företag med bra arbetsmiljö.

Men sen å andra sidan vet vi ju själva inte till 100% hur det ser ut på insidan av det där bolaget.

Medlem

"Actions speaks louder than words."

När jag ser/hör från anställda att företaget är ett drömjobb på nytt, och att alla som jobbar där trivs, då kommer jag nog omvärdera Blizzard igen och möjligen ge den en ny chans. Men innan dess, så kommer jag hålla avstånd (förutsatt att det som de blir stämda för stämmer).

Medlem

Jättebra att det blir ändring. Synd bara att det krävdes så mycket att deras image rubbas innan förändringen kom till skott. Gjort är gjort för min del, och jag är anti-Blizzard hädanefter.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Undrar vad det här innefattar?
"In game-förändringar då det ska finnas innehåll som är "olämpligt"."

Medlem
Skrivet av Baronova:

Jättebra att det blir ändring. Synd bara att det krävdes så mycket att deras image rubbas innan förändringen kom till skott. Gjort är gjort för min del, och jag är anti-Blizzard hädanefter.

Tja, än har det inte blivit någon ändring. Hoppas verkligen det är mer än bara ord denna gången... Håller med om att vara väldigt anti-Blizzard just nu. Jag hoppas det kan ändras men förväntar mig inte mycket.

Inaktiv
Skrivet av Lord Silver:

Undrar vad det här innefattar?
"In game-förändringar då det ska finnas innehåll som är "olämpligt"."

Alla kvinnliga karaktärer blir androgyna, glöm bort den kvinnliga formen från framtida spel.

Medlem
Skrivet av Lord Silver:

Undrar vad det här innefattar?
"In game-förändringar då det ska finnas innehåll som är "olämpligt"."

Spontant tänker jag på vissa lättklädda NPCs, typ Harpy eller Succubus:


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Med en sådan lön bobby har så bör han va riktigt effektiv och lösa det här på någon timma så alla blir nöjda och glada

Medlem

Är det inte en fantastisk värld vi lever i. Jag hoppas verkligen att någon form av helvete eller karma finns så man kan trösta sig med att dessa människor kommer få dyrt betalt för sina extremt syndiga och äckliga beteenden.

Medlem
Skrivet av Lord Silver:

Undrar vad det här innefattar?
"In game-förändringar då det ska finnas innehåll som är "olämpligt"."

Skrivet av anon_38597:

Alla kvinnliga karaktärer blir androgyna, glöm bort den kvinnliga formen från framtida spel.

Skrivet av Baronova:

Spontant tänker jag på vissa lättklädda NPCs, typ Harpy eller Succubus:

https://www.wowhead.com/news/references-to-alex-afrasiabi-rem...

Medlem

Han kan ju själv börja med att avgå, och blizzard har betydligt mera problem än dem i anmälan som deras totala brist på respekt för deras kunder och deras underböjdhet till Kina. Verkar som Blizzard tycker det är okej med slaveri och att stänga ned fri media. Man säger hela tiden att det inte skall förekomma politik i deras spel, men själva går de ut och stödjer BLM fast de beter sig som svin.

Medlem

Det är så bisarrt hur lätt det sker, att en institution blir överkörd av woke.

Kasta fram anklagelser om påstådda sexuella trakasserier och "toxic working environment" med all sedvanlig woke-retorik, och inte bara PR- och HR-managers lägger sig platta direkt utan också självaste VD:n.

Brevet är fyllt av woke-terminologi. "förlåt", "vi har varit döva", "Vi lovar att lyssna", "safe environment", "vi ska förbättra oss med alla tillgängliga medel", "inclusion", "diversity" etc. Det är så man kräks.

Sexanklagelserna har inte ens bedömts men trycket från woke-mobben är så hårt, att det här kan bara sluta på ett sätt, vilket historien bevisat gång på gång sedan 2014 i denna sjuka era av censur och cancel culture. Lika bra att skippa utredningen och gå till åtgärder för att tillmötesgå haveristernas krav, bara för att rädda aktiekursen och företaget. Detta är "justice" enligt woke. Ingen granskning, ingen objektivitet, ingen sans och balans.

Om någon anklagar någon för sexuella trakasserier, herre jävlar om du törs ifrågasätta det.

Härnäst väntar en radikal förändring av hela företaget Blizzard inklusive uppläxning av de anställda i värdegrundsarbete samt införande av könsbaserad och rasbaserad kvotering, med årlig monitorering och godkännande av en kommitté av externa wokeaktivister.

Stackars alla passionerade gajmingnördar som redan haft svårt att skaffa brudar, nu får de vakta sina tungor när de råkar vara nära en tjej. Det är bara att vika sig, listen and learn!


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Baronova:

Spontant tänker jag på vissa lättklädda NPCs, typ Harpy eller Succubus:

Det skulle vara ännu mera kvinno hat att göra det, skall man ta bort kvinno kroppar för att någon bett sig dåligt emot kvinnor? Varför försöker man göra kvinnokroppen till något fuilt?

Då måste man ju i så fall ta bort alla lättklädda män också eller?

Medlem
Skrivet av Gandir:

Han kan ju själv börja med att avgå, och blizzard har betydligt mera problem än dem i anmälan som deras totala brist på respekt för deras kunder och deras underböjdhet till Kina. Verkar som Blizzard tycker det är okej med slaveri och att stänga ned fri media. Man säger hela tiden att det inte skall förekomma politik i deras spel, men själva går de ut och stödjer BLM fast de beter sig som svin.

Alltså.. Du sprider fortfarande detta? BLM är en bra organisation. Bara för att det är ett fåtal psykopater som springer runt och ställer till problem i dess namn(fast du lär ju räkna vilken icke-vit person som en BLM member antar jag), så är hela organisationen åt helsike? Yikes.. Foliehatt på full power.

Men, herregud vilken attityd det är på många på FZ när det gäller detta ämnet. Alla incels kommer ut ur källaren..

Medlem

Ah tack! Det är förstås en vettig ändring givet situationen, trodde dom syftade på andra ändringar.

Medlem
Skrivet av Arkaith:

Men, herregud vilken attityd det är på många på FZ när det gäller detta ämnet. Alla incels kommer ut ur källaren..

Har haft lite samma känsla. Men vill tro att det egentligen inte är "många på FZ", utan en liten men högljudd grupp lättprovocerade individer som för fram dessa sunkiga åsikter som inte sällan svävar iväg till svårt greppbara konspirationsteorier.

Tycker det finns ett ansvar hos FZ här. Om man väljer att skriva artiklar i sådana här ämnen (vilket jag i grunden tycker man ska) så kräver det också en aktiv moderering, för det spårar tyvärr väldigt snabbt och ofta ur.

Inaktiv
Skrivet av Arkaith:

Alltså.. Du sprider fortfarande detta? BLM är en bra organisation. Bara för att det är ett fåtal psykopater som springer runt och ställer till problem i dess namn(fast du lär ju räkna vilken icke-vit person som en BLM member antar jag), så är hela organisationen åt helsike? Yikes.. Foliehatt på full power.

Men, herregud vilken attityd det är på många på FZ när det gäller detta ämnet. Alla incels kommer ut ur källaren..

BLM en bra organisation? Njae, ett bra syfte och budskap ja, men inte mer än så.

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Det är så bisarrt hur lätt det sker, att en institution blir överkörd av woke.

Kasta fram anklagelser om påstådda sexuella trakasserier och "toxic working environment" med all sedvanlig woke-retorik, och inte bara PR- och HR-managers lägger sig platta direkt utan också självaste VD:n.

Brevet är fyllt av woke-terminologi. "förlåt", "vi har varit döva", "Vi lovar att lyssna", "safe environment", "vi ska förbättra oss med alla tillgängliga medel", "inclusion", "diversity" etc. Det är så man kräks.

Sexanklagelserna har inte ens bedömts men trycket från woke-mobben är så hårt, att det här kan bara sluta på ett sätt, vilket historien bevisat gång på gång sedan 2014 i denna sjuka era av censur och cancel culture. Lika bra att skippa utredningen och gå till åtgärder för att tillmötesgå haveristernas krav, bara för att rädda aktiekursen och företaget. Detta är "justice" enligt woke. Ingen granskning, ingen objektivitet, ingen sans och balans.

Om någon anklagar någon för sexuella trakasserier, herre jävlar om du törs ifrågasätta det.

Härnäst väntar en radikal förändring av hela företaget Blizzard inklusive uppläxning av de anställda i värdegrundsarbete samt införande av könsbaserad och rasbaserad kvotering, med årlig monitorering och godkännande av en kommitté av externa wokeaktivister.

Stackars alla passionerade gajmingnördar som redan haft svårt att skaffa brudar, nu får de vakta sina tungor när de råkar vara nära en tjej. Det är bara att vika sig, listen and learn!

Ja visst är det jobbigt när du inte kan prata och kommentera tjejers utseende hur du vill längre…

Medlem

Tack! Sammanhang är jätteviktigt!


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

eld
Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Det är så bisarrt hur lätt det sker, att en institution blir överkörd av woke.

Kasta fram anklagelser om påstådda sexuella trakasserier och "toxic working environment" med all sedvanlig woke-retorik, och inte bara PR- och HR-managers lägger sig platta direkt utan också självaste VD:n.

Brevet är fyllt av woke-terminologi. "förlåt", "vi har varit döva", "Vi lovar att lyssna", "safe environment", "vi ska förbättra oss med alla tillgängliga medel", "inclusion", "diversity" etc. Det är så man kräks.

Sexanklagelserna har inte ens bedömts men trycket från woke-mobben är så hårt, att det här kan bara sluta på ett sätt, vilket historien bevisat gång på gång sedan 2014 i denna sjuka era av censur och cancel culture. Lika bra att skippa utredningen och gå till åtgärder för att tillmötesgå haveristernas krav, bara för att rädda aktiekursen och företaget. Detta är "justice" enligt woke. Ingen granskning, ingen objektivitet, ingen sans och balans.

Om någon anklagar någon för sexuella trakasserier, herre jävlar om du törs ifrågasätta det.

Härnäst väntar en radikal förändring av hela företaget Blizzard inklusive uppläxning av de anställda i värdegrundsarbete samt införande av könsbaserad och rasbaserad kvotering, med årlig monitorering och godkännande av en kommitté av externa wokeaktivister.

Skrivet av Slimebeast:

Stackars alla passionerade gajmingnördar som redan haft svårt att skaffa brudar, nu får de vakta sina tungor när de råkar vara nära en tjej. Det är bara att vika sig, listen and learn!

Ett hett tips: Det är sjukt obehagligt med en kille som uttrycker sig som du gör där uppe, det går inte hem.

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Det är så bisarrt hur lätt det sker, att en institution blir överkörd av woke.

Kasta fram anklagelser om påstådda sexuella trakasserier och "toxic working environment" med all sedvanlig woke-retorik, och inte bara PR- och HR-managers lägger sig platta direkt utan också självaste VD:n.

Brevet är fyllt av woke-terminologi. "förlåt", "vi har varit döva", "Vi lovar att lyssna", "safe environment", "vi ska förbättra oss med alla tillgängliga medel", "inclusion", "diversity" etc. Det är så man kräks.

Sexanklagelserna har inte ens bedömts men trycket från woke-mobben är så hårt, att det här kan bara sluta på ett sätt, vilket historien bevisat gång på gång sedan 2014 i denna sjuka era av censur och cancel culture. Lika bra att skippa utredningen och gå till åtgärder för att tillmötesgå haveristernas krav, bara för att rädda aktiekursen och företaget. Detta är "justice" enligt woke. Ingen granskning, ingen objektivitet, ingen sans och balans.

Om någon anklagar någon för sexuella trakasserier, herre jävlar om du törs ifrågasätta det.

Härnäst väntar en radikal förändring av hela företaget Blizzard inklusive uppläxning av de anställda i värdegrundsarbete samt införande av könsbaserad och rasbaserad kvotering, med årlig monitorering och godkännande av en kommitté av externa wokeaktivister.

Stackars alla passionerade gajmingnördar som redan haft svårt att skaffa brudar, nu får de vakta sina tungor när de råkar vara nära en tjej. Det är bara att vika sig, listen and learn!

Är det verkligen "woke" att man inte accepterar att en chef tafsar på kvinnliga anställda och försöker kyssa dom? Det är rätt pinsamt att du inte ens bemödar dig läsa på om vad det är för faktiska anklagelser som tas upp. Sluta gissa dig fram, sluta göra antaganden och läs istället på, informationen finns tillgänglig. Du behöver inte spekulera.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Det är så bisarrt hur lätt det sker, att en institution blir överkörd av woke.

Kasta fram anklagelser om påstådda sexuella trakasserier och "toxic working environment" med all sedvanlig woke-retorik, och inte bara PR- och HR-managers lägger sig platta direkt utan också självaste VD:n.

Brevet är fyllt av woke-terminologi. "förlåt", "vi har varit döva", "Vi lovar att lyssna", "safe environment", "vi ska förbättra oss med alla tillgängliga medel", "inclusion", "diversity" etc. Det är så man kräks.

Sexanklagelserna har inte ens bedömts men trycket från woke-mobben är så hårt, att det här kan bara sluta på ett sätt, vilket historien bevisat gång på gång sedan 2014 i denna sjuka era av censur och cancel culture. Lika bra att skippa utredningen och gå till åtgärder för att tillmötesgå haveristernas krav, bara för att rädda aktiekursen och företaget. Detta är "justice" enligt woke. Ingen granskning, ingen objektivitet, ingen sans och balans.

Om någon anklagar någon för sexuella trakasserier, herre jävlar om du törs ifrågasätta det.

Härnäst väntar en radikal förändring av hela företaget Blizzard inklusive uppläxning av de anställda i värdegrundsarbete samt införande av könsbaserad och rasbaserad kvotering, med årlig monitorering och godkännande av en kommitté av externa wokeaktivister.

Stackars alla passionerade gajmingnördar som redan haft svårt att skaffa brudar, nu får de vakta sina tungor när de råkar vara nära en tjej. Det är bara att vika sig, listen and learn!

Det enda som är så sjukt att man kräks här, är ditt inlägg.

Detta handlar inte om woke-kultur, utan rätten till en trygg arbetsmiljö.

Medlem
Skrivet av Slashgibber:

Är det verkligen "woke" att man inte accepterar att en chef tafsar på kvinnliga anställda och försöker kyssa dom? Det är rätt pinsamt att du inte ens bemödar dig läsa på om vad det är för faktiska anklagelser som tas upp. Sluta gissa dig fram, sluta göra antaganden och läs istället på, informationen finns tillgänglig. Du behöver inte spekulera.

Strawmanning. På vilken arbetsplats accepteras tafsande och kyssande mot någons vilja? Har du överhuvudtaget sett NÅGON person försvara sådant beteende (i fallet Blizzard)?

Problemet är proportioner och förhållandet till fakta och sanning.

Du som uppmanar mig att sluta gissa och istället läsa på, kan du då berätta för mig hur omfattande problemen är inom Blizzard? Hur utbredd är den här påstådda kulturen av sexuella trakasserier? För du menar väl ändå inte att ett enstaka fall av tafsande ska leda till stämningar, bojkottar och de reformer av företaget som Bobby skriver om i sitt öppna brev.


signatur

Memento Mori

Avstängd
Skrivet av Sandpapper:

Det är ju ingen skräll att svaret på drevet blir inkvoteringar och ännu mera woke-politik. Men som ovanstående skribenter redan artikulerat så räcker inte detta, mobben kräver att alla avgår och erkänner dehumanisering samt exil. Gärna också att man bränner ner Blizzards huvudkontor och demonstrerar i spelen genom att riva ner diverse statyer. Alla som motsätter sig detta är rasister med sitt vita privilegie och således ej kvalificerade för att tas på allvar.

Nej du Blizzard, ert rykte är för evigt kört i skiten, inte ens kraftigt forcerad woke-kultur kan rädda er.

Synd, det sista vi behövde var mer woke-cancer.

eld
Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Strawmanning. På vilken arbetsplats accepteras tafsande och kyssande mot någons vilja? Har du överhuvudtaget sett NÅGON person försvara sådant beteende (i fallet Blizzard)?

Problemet är proportioner och förhållandet till fakta och sanning.

Du som uppmanar mig att sluta gissa och istället läsa på, kan du då berätta för mig hur omfattande problemen är inom Blizzard? Hur utbredd är den här påstådda kulturen av sexuella trakasserier? För du menar väl ändå inte att ett enstaka fall av tafsande ska leda till stämningar, bojkottar och de reformer av företaget som Bobby skriver om i sitt öppna brev.

Nu kör du med den mest långsökta "de kanske ljuger!" som någonsin funnits, när mängder med personer kommer ut och berättar hur de blev utsatta, och mängder med anställda visar sitt stöd för dessa personer.

Blizzard är direkt ansvariga för sina anställdas välmående, och de misslyckades helt där, det har många högt uppsatta inom blizzard redan sagt.

Skriv svar