Vi har varit "tondöva", säger Bobby Kotick i öppet brev till Activision Blizzards anställda

Medlem
Skrivet av Sandpapper:

Lägger man upp politiserade nyheter som detta så får man nog räkna med samt acceptera diskussioner i kommentatorsfältet. Det politiska klimatet har också förändrats under de senaste 25 åren och det är dags att du kommer in i matchen.

På vilket sätt är en nyhet om sexuella trakasserier politiserad? Är det något parti som är positivt inställda till sexuella trakasserier? I så fall ska jag nog hålla mig jävligt långt borta från det.

Ditt påstående liknar inte så lite de infantila invändningar som väntertomtar har när de tycker att media rapporterar för mycket om gängkriminalitet i förorten.

Medlem
Skrivet av Popski:

Spottade verkligen alla tjejer på nördarna i din skola? På min skola (på 80-talet) var det status att ha en dator hemma. De som hade såna fick visserligen inte ligga, men det fick å andra sidan ingen annan 13-åring heller. Jag var, och är fortfarande, en nörd inom många områden. Blev även retad för det en del i skolan och i området jag växte upp i. Det var dock inget allvarligt jag direkt brydde mig om. Hade någon däremot skickat en loska efter mig så hade det fömodligen blivit handgemäng.

Känns som att dessa personer som blev "spottade" på av dessa tjejer växte upp i någon sorts amerikansk highschool värld. Verkar vara en intressant uppväxt.

Medlem

Mitt Patreon-stöd till FZ är jävligt nära att ryka när jag ser det här haveriet till tråd. Det är ett i väldigt många fall ovärdigt tonläge och illvillig retorik, som hade kunnat undvikas med aktiv moderering.

Medlem
Skrivet av Arkaith:

Känns som att dessa personer som blev "spottade" på av dessa tjejer växte upp i någon sorts amerikansk highschool värld. Verkar vara en intressant uppväxt.

Ja, det låter mer som en high school-film än en svensk skola. Men vad vet jag, det fanns säkert värre skolor än min. På min skola var det hur som helst "tuffa" killar som trakasserade nördarna. De tuffa tjejerna verkade mest intresserade av rökrutan.

eld
Medlem
Skrivet av bluebird:

Mitt Patreon-stöd till FZ är jävligt nära att ryka när jag ser det här haveriet till tråd. Det är ett i väldigt många fall ovärdigt tonläge och illvillig retorik, som hade kunnat undvikas med aktiv moderering.

Det var ju precis gnäll om att det modererades för hårt!

Jag tycker att oavsett en hel del konstiga åsikter från folk så har det för det mesta rullat på rätt bra.

Medlem
Skrivet av eld:

Det var ju precis gnäll om att det modererades för hårt!

Jag tycker att oavsett en hel del konstiga åsikter från folk så har det för det mesta rullat på rätt bra.

Jag kan inte annat än att hålla med även om jag fick utstå personangrepp.

Tror vi har mer att tjäna på att vara inkluderande än exkluderande även om vi inte alltid håller med varandra.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av bluebird:

Mitt Patreon-stöd till FZ är jävligt nära att ryka när jag ser det här haveriet till tråd. Det är ett i väldigt många fall ovärdigt tonläge och illvillig retorik, som hade kunnat undvikas med aktiv moderering.

Hade tråden varit aktiv under en normal vecka, och inte under semesterperioden hade vi nog kunnat styra den rätt tidigare. Jag har försökt dutta lite, men har inte haft tid eller fokusen att granska den i sömmarna. Mest hanterat anmälningar.

Jag står och velat nu till att låsa den. Det känns som det vettiga som går att säga är sagt. Och kan vi inte moderera den på ett vettigt sätt kanske det är bäst.


signatur
Skriv svar