Uncharted-, God of War-, och CoD-namn startar AAA-studion That's No Moon

Robot
Uncharted-, God of War-, och CoD-namn startar AAA-studion That's No Moon

Ska göra ett storydrivet actionspel i singleplayer.

#thats-no-moon


Medlem

Har någon av alla dessa "veteranstudios" som har startats upp de senaste åren utannonserat eller släppt något av värde?

Medlem
Skrivet av Jozo:

Har någon av alla dessa "veteranstudios" som har startats upp de senaste åren utannonserat eller släppt något av värde?

Pull marketing...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Intressant val av namn

Medlem

Fånigt namn. Ska de köpa SW rättigheter eller?

Medlem

Gissar på att det blir något i stil med.

God of duty - Uncharted warfare.
Kommer vara tredjepersons spel, där man ser exakt var det kommer komma mycket fiender. Delvis för att man hittat mycket ammo och att det är uppenbara lådor där man ska gömma sig bakom. Och man ska skydda en liten flicka/pojke.

Medlem
Skrivet av Aryvian:

Fånigt namn. Ska de köpa SW rättigheter eller?

haha tyckte det var bra nörderi namn. Man kan hoppas de får köpa loss det av Disney


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Har någon av alla dessa "veteranstudios" som har startats upp de senaste åren utannonserat eller släppt något av värde?

Warhorse Studios som utvecklade Kingdom Come Deliverance hade bland annat av veteraner från 2K Czech (Mafia-spelen) och Bohemian Interactive (Operation Flashpoint o Arma-spelen). Är väl närmast vad jag kan komma på. Dock ett tag nu sedan de starta igång.

Men ja, tycker man relativt ofta läst om nya veteranstudios senaste åren men tyvärr sällan man ser något resultat eller tydlig progress från dessa studios.

Tycker just det här projektet från That's No Moon verkar genersikt och typiskt mainstream från start. Enda "unika" är väl då fokus på singelplayer. Ett storydrivet Action-adventure AAA-spel kan ju annars beskriva var och varannat spel idag. Åh andra sidan kanske inte förvånande att de kanske inte tänker mer utanför boxen, med tanke hur innovativsfattiga och fantasilösa projekt många utav just dessa veteraner jobbat på tidigare.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Warhorse Studios som utvecklade Kingdom Come Deliverance hade bland annat av veteraner från 2K Czech (Mafia-spelen) och Bohemian Interactive (Operation Flashpoint o Arma-spelen). Är väl närmast vad jag kan komma på. Dock ett tag nu sedan de starta igång.

Men ja, tycker man relativt ofta läst om nya veteranstudios senaste åren men tyvärr sällan man ser något resultat eller tydlig progress från dessa studios.

Tycker just det här projektet från That's No Moon verkar genersikt och typiskt mainstream från start. Enda "unika" är väl då fokus på singelplayer. Ett storydrivet Action-adventure AAA-spel kan ju annars beskriva var och varannat spel idag. Åh andra sidan kanske inte förvånande att de kanske inte tänker mer utanför boxen, med tanke hur innovativsfattiga och fantasilösa projekt många utav just dessa veteraner jobbat på tidigare.

Kanske är det så att personerna är mindre viktiga än pengarna? Ex Britta med en bra ide fast 500 000kr på banken lär ju göra ett sämre spel än en simpel gosse som Lilagröt med en okej ide fast 50 000 000 dollar på banken. Med mer pengar så kan man ju anställa fler vettiga medarbetare bland annat.

Medlem
Skrivet av lyrael:

Intressant val av namn

Det självklara ursprunget till namnvalet ...


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem

Kul att det är single player som gäller iaf! O inte ännu ett multiplayer eller CO-OP lir...


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Kanske är det så att personerna är mindre viktiga än pengarna? Ex Britta med en bra ide fast 500 000kr på banken lär ju göra ett sämre spel än en simpel gosse som Lilagröt med en okej ide fast 50 000 000 dollar på banken. Med mer pengar så kan man ju anställa fler vettiga medarbetare bland annat.

Både ja och nej

I teorin så håller det du säger men tyvärr så har pengar i många fall en tendens att förstöra och göra saker och ting till det "sämre"

De egenskaper som oftast brukat ha genomslagskraft är hunger, energi och motivation vilket man oftast hittar hos individer som som brinner för något och har begränsad budget (som kan vara en drivkraft). Detta kan oftast relateras med färska musikband/sångare, idrottsmän, spelstudios etc. som sticker ut och har något nytt som påverkar oss men under resans gång kommer de stora pengarna in i bilden som förändrar individerna oftast till det "sämre", med sämre menar jag att de blir bekväma och tappar hungern och får ibland lite mindre utrymme för förändring (eget tänk) det blir mer mainstream och kommersiellt helt enkelt.

Vid flertalet tillfällen har organisationer med "oändligt" mycket pengar som försökt skapa ett "Dreamteam" som i slutändan inte lett till något önskvärt resultat, för att det kostat för mycket pengar och precis som i vilket sammanhang som helst så finns det guldkorn som har det där lilla extra och och tappar man guldkornet (kanske pga. girighet och dumsnålhet) så tenderar allt att raseras oavsett hur många "vettiga" medarbetare man har.

EA är ett bra exempel som verkligen lyckats bevisa teorin. I deras värld är pengar "gift" och de hungrar bara efter mer "gift" och släpper gärna kvantitet framför kvalitet för att hålla flödet igång de har verkligen lyckats förstöra många guldkorn.


signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / Xbox Series X

Medlem
Skrivet av SgtBlack:

Både ja och nej

I teorin så håller det du säger men tyvärr så har pengar i många fall en tendens att förstöra och göra saker och ting till det "sämre"

De egenskaper som oftast brukat ha genomslagskraft är hunger, energi och motivation vilket man oftast hittar hos individer som som brinner för något och har begränsad budget (som kan vara en drivkraft). Detta kan oftast relateras med färska musikband/sångare, idrottsmän, spelstudios etc. som sticker ut och har något nytt som påverkar oss men under resans gång kommer de stora pengarna in i bilden som förändrar individerna oftast till det "sämre", med sämre menar jag att de blir bekväma och tappar hungern och får ibland lite mindre utrymme för förändring (eget tänk) det blir mer mainstream och kommersiellt helt enkelt.

Vid flertalet tillfällen har organisationer med "oändligt" mycket pengar som försökt skapa ett "Dreamteam" som i slutändan inte lett till något önskvärt resultat, för att det kostat för mycket pengar och precis som i vilket sammanhang som helst så finns det guldkorn som har det där lilla extra och och tappar man guldkornet (kanske pga. girighet och dumsnålhet) så tenderar allt att raseras oavsett hur många "vettiga" medarbetare man har.

EA är ett bra exempel som verkligen lyckats bevisa teorin. I deras värld är pengar "gift" och de hungrar bara efter mer "gift" och släpper gärna kvantitet framför kvalitet för att hålla flödet igång de har verkligen lyckats förstöra många guldkorn.

Visst inga garantier för något bra spel kommer bara för att man har pengar.
Men pengar upp till en viss nivå hjälper rejält, ex om man bara har 500 000kr så får man väl hålla sig till ett ganska simpelt spel med simpel grafik, ingen ide att ge sig på att konkurrera med GTA V. Man kan ju inte ens anställa någon då om man själv vill ha lön och pengar till mjukvara och hårdvara.

1
Skriv svar