Final Fantasy Pixel Remaster dyker på Metacritic – folket kräver konsolversioner

Robot
Final Fantasy Pixel Remaster dyker på Metacritic – folket kräver konsolversioner
Medlem

Trist när recensionsbombning används för att protestera mot att produkten inte finns på plattform man själv vill. Har ju inget med kvaliteten av spelet i sig att göra.

Tycker även att man bör skilja på recensionsbombning och många som inte tycker om produkten som i fallet med "Masters of the Universe: Revelation" exempelvis.

Medlem

Alla JRPG med random encounters är ospelbara idag ändå

Medlem

Det här är en bra anledning varför man ska ta Metacritic med en stor näve med salt. Oavsett om det är höga betyg eller låga, så finns det alltid betyg som man inte vet om det är för att påverka resultatet utan att de har faktiskt spelat spelet...
Steam är bättre på det sättet att man kan se deras playtime ändå.

Det som jag gillar använda som "benchmark" för att se om ett spel är bra eller inte är att se en Let's Play utav spelen i början för att se hur det ser ut, hur det spelas, och kommentaren från spelare om vad hen tycker. Om jag går nu till Metacritic och ger spelet 0/10, hur kan någon veta om jag faktiskt spelat spelet eller om jag gör det för att recensionsbomba det?

Medlem
Skrivet av Gesturr:

Alla JRPG med random encounters är ospelbara idag ändå

Jag tycker motsattsen Jag tycker spel där det inte är random encounters är riktigt tråkiga. RNGn med random encounters gör det roligare.
Det är en anledning varför jag ofta spelar om äldre FF-spel eller liknande RPG jämfört med att spela nyare RPGs.

Medlem
Skrivet av Shamanfox:

Jag tycker motsattsen Jag tycker spel där det inte är random encounters är riktigt tråkiga. RNGn med random encounters gör det roligare.
Det är en anledning varför jag ofta spelar om äldre FF-spel eller liknande RPG jämfört med att spela nyare RPGs.

Håller med till viss del, jag föredrar taktiken som kommer med random encounters (oftast dvs FF4 finns nästan ingen taktik förutom att spamma A tills fienden är död). Om man kollar på spel som Chrono Trigger t.ex, det är ju inte random (oftast) eftersom att du ser fienden men du måste tänka lite under fighten för att komma igenom den effektivt, samma sak med Lufia 2. Tycker att ett av de bästa spelen på många, många år är Octopath Traveler, även om det kan vara lite grindigt ibland. För min del handlar det mest om turbaserade JRPG:n, inte random encounters i sig.

För övrigt så kommer jag ignorera Pixel remaster helt och hållet eftersom att jag hellre spelar originalen (undviker FF1 och 2 oavsett) 3:an har jag på DS och den versionen är den bästa (come at me!) och 4-6 spelar jag på emulator, även fast 6:an är buggigt som fan på SNES, men hey, vilket FF spel är inte fullt med buggar?

Medlem

Patetiskt


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av Gesturr:

Alla JRPG med random encounters är ospelbara idag ändå

Håller inte med

Medlem
Skrivet av Gesturr:

Alla JRPG med random encounters är ospelbara idag ändå

Tur att smaken är som baken
Grinding och random encounters är ett krav för jrpg, allt annat blir någon form av action-lir som typ ff-serien nu för tiden. (YS-serien är undantagen)

Medlem
Skrivet av Rejzer:

Tur att smaken är som baken
Grinding och random encounters är ett krav för jrpg, allt annat blir någon form av action-lir som typ ff-serien nu för tiden. (YS-serien är undantagen)

Håller ej med, Chrono Trigger är i min mening det i särklass bästa JRPG:t (troligen någonsin, men speciellt till SNES) och har inte random encounters.

1
Skriv svar