Battlefield 1943 en miljonsäljare

Robot
Inaktiv
Battlefield 1943 en miljonsäljare

Låter ju trevligt. Men vad hände med PC utgåvan?

Inaktiv

Mhhmmm... PC-versionen glömdes bort?

Medlem

Först så ville jag ha det men nu har jag glömt det totalt -.-

Medlem

Undrar också var PC versionen tog vägen.

Medlem

Det har utan minsta tvekan med släppet av BF:BC2 att göra. Allt annat är säkerligen en lögn.

Det värsta är att de tvärvägrar att släppa någon information om det. Har varit stendött sedan nyheten om ett 2010-släpp kom.

Riktigt sorgligt gjort av DICE. De har grävt sin grav djupare för varje release efter BF42.

Inaktiv

PC versionen är på väg, alla som köpte BC2 på PC fick ju ett papper i förpackningen med det.

Inaktiv

1 miljon är lite, finns ju 6 miljarder på den här planeten, alltså bara en bråkdel.

Medlem

@wwraver: Battlefield 1942 tog över ett år att nå 2 miljoner-strecket, Battlefield 2 hade sålt något mer än 2,25 miljoner exemplar efter ett år i handeln. Battlefield Bad Company 2 har sålt över 2,3 miljoner exemplar och det släpptes denna månad.

Om definitionen av att gräva en djup grav var att man sålde fler exemplar på en betydligt kortare tid så skulle jag fortsätta gräva.

Battlefield: Vietnam var en spin-off gjord av Kanadensiska filialen av Dice(personligen mitt favoritspel i Battlefield-serien), Battlefield 2142 var ett misslyckat experiment och är ett svart får i familjen. Bad Company var första försök på konsol med ett originellt spel(och inte en BF2-klon).

Battlefield 1943 är ett mindre spel för ett billigare pris för att promota serien i sin helhet.

Mirror's Edge sålde 1 miljon exemplar på två månader endast på konsol, då de siffrorna släpptes för att promota PC-utgåvan.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem

@skoknytshjärnkollaps: 1/39 Xbox 360-ägare har köpt spelet.

Eller 1/10 av de som hade Live Gold 2008(ett krav för att kunna köpa spelet).


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem

Konsolversionen känns tom och tråkig då banorna är väldigt stora medan antalet spelare är få.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

BF1943... körde på konsolskräp iofs, men kul... det var det inte.


signatur

Retro.

Medlem

vill ha till pc!!!

Medlem

Jaa satan vad segt att dom ska dra ut på PC versionen.. FPS spel på konsole, de kan inte vara någon höjdare!? Jag ska då fan inte skaffa console!

Medlem

Har ju bokat till PC för jättelänge sen...


signatur

SneL fezt heSt

Medlem

Det var då ett jävla gnäll om att allt suger på konsol, har det själv till PS3 och tycker det är hur kul som helst.

Tycker synd om folk som inte klarar av att använda en handkontroll till FPS, så svårt är det inte.

Påstår nu inte att handkontroll skulle vara överlägset mus+tangentbord, men omöjligt är det verkligen inte.

Medlem

När kommer pc versionen Dice

Medlem
Skrivet av NoName:

Det var då ett jävla gnäll om att allt suger på konsol, har det själv till PS3 och tycker det är hur kul som helst.

Tycker synd om folk som inte klarar av att använda en handkontroll till FPS, så svårt är det inte.

Påstår nu inte att handkontroll skulle vara överlägset mus+tangentbord, men omöjligt är det verkligen inte.

Det har inte så mycket att göra med att man styr med en glädjepinne, mer att allt är förenklat spelmässigt, som quake med andra vapen, bara att quake gör det snyggare.


signatur

Retro.

1
Skriv svar