Astro's Playroom-skaparna Team Asobi jobbar på sitt största spel hittills

Robot
Astro's Playroom-skaparna Team Asobi jobbar på sitt största spel hittills

Det vankas 3D-action med humor.

#Team-asobi


Inaktiv

Vad menas med att det blir studions största spel hittills om det enda de gjort är Astro's Playroom?

Redaktör
Ponny
Skrivet av anon_119148:

Vad menas med att det blir studions största spel hittills om det enda de gjort är Astro's Playroom?

De har även gjort Astro Bot Rescue Mission som ju var större än Astro's Playroom, så större än detta kan vi med andra ord räkna med.


signatur

En Bamseponny av folket

Skribent
Skrivet av anon_119148:

Vad menas med att det blir studions största spel hittills om det enda de gjort är Astro's Playroom?

De har gjort The Playroom, The Playroom VR, Astro Bot Rescue Mission (när de fortfarande var en del av Japan Studio) och Astro's Playroom.

Medlem

Astros playroom, definitionen av roligt för både stora och små. Både jag och min 4åring myste oss igenom detta. En fullträff! Blir kul att se vad som kommer!

Medlem

Känns som det företaget lär ha svårt att toppa Astro. Astro känns som ett sådant spel, precis som Wii Sports, som alla har spelat och som kommer vara starkt förknippat om 20 år till just Playstation 5.

Inaktiv
Skrivet av Jonny Myrén:

De har gjort The Playroom, The Playroom VR, Astro Bot Rescue Mission (när de fortfarande var en del av Japan Studio) och Astro's Playroom.

Fair enough men (och nu kan jag ha fel) men är inte dessa, iaf Playroom och VR lite matigare tech demos för att visa upp hårdvaran framförallt? Som en motsvarighet till Wii Sports.

Skribent
Skrivet av anon_119148:

Fair enough men (och nu kan jag ha fel) men är inte dessa, iaf Playroom och VR lite matigare tech demos för att visa upp hårdvaran framförallt? Som en motsvarighet till Wii Sports.

Playroom-spelen är absolut tech demos, medan Astro Bot Rescue Mission mer är ett fullvärdigt spel. Men ja, summan av kardemumman är väl i princip att de faktiskt jobbar med ett riktigt spel, snarare än något vars huvudsakliga syfte är att demonstrera något.

It's not a lake, it's an ocean

Spännande. Har inte spelat Astro eftersom jag inte köpt PS5 än, men det ser ju mysigt ut. Hoppas på något med fokus på både spelmekanik och berättande.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

En av Japans just nu bästa utvecklare så ska bli spännande o se vad de släpper härnäst.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Att de jobbar på något till lanseringen av PSVR 2 lär vara en lågoddsare.

Medlem
Skrivet av Laddemannen:

Astros playroom, definitionen av roligt för både stora och små. Både jag och min 4åring myste oss igenom detta. En fullträff! Blir kul att se vad som kommer!

Precis samma här. Jag och fyraåringen här hemma älskade varenda sekund av det.
En uppföljare hade med enkelhet seglat upp i topp på min önskelista.

Skrivet av Margy:

Att de jobbar på något till lanseringen av PSVR 2 lär vara en lågoddsare.

Hoppas hoppas nu att de isåfall inte bara släpper det till PSVR2 utan även som ett vanligt ps5-spel.
Glädjen i att spela Astrobot i kombo med Dualsensen kommer bli extremt svårt att toppa den här generationen för mig och den kickade mig verkligen tillbaka till känslan jag fick när jag hänfördes av spel som liten knodd.

Magiskt!

Medlem

Astro spelet på PS5 är riktigt bra. Ser fram emot deras nästa spel.

1
Skriv svar