The Elder Scrolls VI släpps efter Avowed och nya Fable

Robot
The Elder Scrolls VI släpps efter Avowed och nya Fable
Medlem

Skulle inte vänta mig det inom 5 år i alla fall. Känns som ett spel som utannonserats på tok för tidigt bara för att få tyst på folk som tjatar om det. Medan det inte ens påbörjat produktion, möjligtvis att de börjat utforma storyn på sin höjd.

eld
Medlem

Varje elderscrolls 6 release-spekulation brukar se ut såhär:

"Mycket talar om att det antagligen inte kommer ut en till bebis 3 månader efter den första, men det återstår att se!"

Medlem

Med lite tur tror jag på 2025.

Medlem

Förstår inte varför man ens utannonserade det.

Medlem

"En del"?

Dom kommer ju inte ens börja på spelet ordentligt förns Starfield är klart.

2025 är nog lätt optimistiskt.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av kebbe:

Förstår inte varför man ens utannonserade det.

Helt säkert press från business-sidan, ägare, olika samarbetspartners med mera...

Gissningsvis får dom också en bra slant för att visa något som är väldigt hypeat på ju (om det var Microsofts?) presskonferens just det året...

Microsoft (eller vilka det nu va) vill vinna E3, och push/pull metoder tillämpas för att dom ska utannonsera det...

Dom tjänade säkert en bra hacka på det iaf.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

I november har det gått 10 år sedan Skyrim, helt otroligt vad tiden flyger!!

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Helt säkert press från business-sidan, ägare, olika samarbetspartners med mera...

Gissningsvis får dom också en bra slant för att visa något som är väldigt hypeat på ju (om det var Microsofts?) presskonferens just det året...

Microsoft (eller vilka det nu va) vill vinna E3, och push/pull metoder tillämpas för att dom ska utannonsera det...

Dom tjänade säkert en bra hacka på det iaf.

Microsoft köpte inte Zenimax 2018, det E3 när Bethseda annonserade ES6. Dessutom har dom sagt flera gånger att dom utannonserade ES6 pga folk trodde dom skulle bli ett GaaS företag med Fallout 76.

Avstängd

Tror det där är fake news. Ganska säker på en release nästa höst av Elder scrolls.

Medlem
Skrivet av Sandpapper:

Tror det där är fake news. Ganska säker på en release nästa höst av Elder scrolls.

De släpper ju starfield nästa höst. Låter mycket osannolikt att de skulle släppa två spel samtidigt och därmed konkurrera med sig själv.

Medlem

Var någon som sa att releasen är satt efter 2024.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Blir säkert episkt när det väl släpps, men då har väl ps5 pro släppts (om det kommer en sådan).


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Har alltid trott på 2025 men efter Toddus Maximus Howards senaste uttalande att det fortfarande var i pre-production som 2018
Då gissar jag mer på 2028


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av kebbe:

Förstår inte varför man ens utannonserade det.

För att inte göra en "Diablo", dvs utannonsera ett mobilspel när fansen egentligen vill ha ett PC-spel. Nu när det utannonserat, även om det är långt borta, så kan de släppa mobilspel och andra spinoffs utan att fansen blir frustrerade för de har ju nånting på gång.

Inaktiv
Skrivet av Sandpapper:

Tror det där är fake news. Ganska säker på en release nästa höst av Elder scrolls.

Det där är vad man kallar för förnekelse.

Medlem

"Från Obsidian kommer Avowed, Playground ska ge oss nya Fable, och Bethesda har Starfield och The Elder Scrolls VI på gång."

Mina förväntningarna är tyvärr låga för samtliga utav dessa spel. Obsidian har inte skapat något riktigt grymt sedan New Vegas. Ny Fable utvecklad av Playground säger mig inget. Och Bethesda har utvecklat allt sämre spel sedan Morrowind.

Är kanske en bra sak dock att inte ha allt för höga förhoppningar. Jag var bland annat inte speciellt hypad inför Kingdom Come Deliverance och hade inte koll på vad de lovat eller inte lovat. Kände dock att jag uppskattade det spelet mer de flesta backers. Liknande med Cyberpunk, hade Witcher 3 nedgraderingen i bakhuvudet och hade därför redan innan release förberett mig på att Cyberpunk troligtvis var överhypat. Var dock en helt okej lootshooter med ganska bra story och fungerade okej på en highend-PC.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

"Från Obsidian kommer Avowed, Playground ska ge oss nya Fable, och Bethesda har Starfield och The Elder Scrolls VI på gång."

Mina förväntningarna är tyvärr låga för samtliga utav dessa spel. Obsidian har inte skapat något riktigt grymt sedan New Vegas. Ny Fable utvecklad av Playground säger mig inget. Och Bethesda har utvecklat allt sämre spel sedan Morrowind.

Är kanske en bra sak dock att inte ha allt för höga förhoppningar. Jag var bland annat inte speciellt hypad inför Kingdom Come Deliverance och hade inte koll på vad de lovat eller inte lovat. Kände dock att jag uppskattade det spelet mer de flesta backers. Liknande med Cyberpunk, hade Witcher 3 nedgraderingen i bakhuvudet och hade därför redan innan release förberett mig på att Cyberpunk troligtvis var överhypat. Var dock en helt okej lootshooter med ganska bra story och fungerade okej på en highend-PC.

Förutom Fable som jag aldrig hållit särskilt högt så förväntar jag mig att samtliga ovan nämnda spel kommer vara världens bästa spel någonsin, sedan om det inte stämmer så är det allas fel utom mitt.

Min Hype har aldrig haft fel fram tills att ett spel faktiskt släppts så jag litar fullt på den.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Avstängd
Skrivet av anon_119148:

Det där är vad man kallar för förnekelse.

Eller en optimist! Mitt glas är alltid halvfullt! Det är därför jag leker mig genom livet.

Medlem

För mig kvittar det när det kommer. Kommer troligen skaffa spelet oavsett, fastän de envisas om att köra med deras buggiga motor. Man får väl hoppas att de har fixat så att man kan spela med FPS som är över 60 utan att fysiken går sönder. Anledningen varför jag inte orkar gå tillbaka och spela Skyrim.

Men en känsla inom mig säger att de kommer igen ha FPS-cap, och går man över det så går fysiken sönder, för de envisas med deras egna motor...

Medlem
Skrivet av magma:

Blir säkert episkt när det väl släpps, men då har väl ps5 pro släppts (om det kommer en sådan).

Förvisso, men det går ändå inte att spela TES VI på den.

Medlem
Skrivet av Shamanfox:

För mig kvittar det när det kommer. Kommer troligen skaffa spelet oavsett, fastän de envisas om att köra med deras buggiga motor. Man får väl hoppas att de har fixat så att man kan spela med FPS som är över 60 utan att fysiken går sönder. Anledningen varför jag inte orkar gå tillbaka och spela Skyrim.

Men en känsla inom mig säger att de kommer igen ha FPS-cap, och går man över det så går fysiken sönder, för de envisas med deras egna motor...

Blir nog bra till slut. Bethesda har 5 ggr fler anställda som jobbar på Creation Engine 2 (2022) än vad de någonsin haft med Creation Engine (2011). The Elder Scrolls VI ska dessutom släppas på en patchad version av Starfield motorn.

Medlem

Jag är intresserad av varför man går ut med att nyheten om TES när det är så pass många år kvar av utvecklingen och att det nu 3 år efter utannonsering är i designfas? Är det för aktieägarna? Bygga hype = förköp osv?

Någon som vet eller har kvalificerade gissningar?


signatur

Niet.

Medlem
Skrivet av Theade:

Jag är intresserad av varför man går ut med att nyheten om TES när det är så pass många år kvar av utvecklingen och att det nu 3 år efter utannonsering är i designfas? Är det för aktieägarna? Bygga hype = förköp osv?

Någon som vet eller har kvalificerade gissningar?

Min kvalificerad gissning är att stilla ropet från konsumenterna enbart. Många har klagat på Bethesda att de är bara fokuserad på Skyrim, att de har övergett TES, att de kommer göra en Diablo Immortal etc. Och dem klagomålen växte mer ju fler år det var tyst gällande TES6.

Att annonsera ett spel så tidigt som de gjorde kommer inte påverka majoriteten av investerare (t.ex. aktieägarna), då det är för tidigt att veta om det kommer vara en bra produkt eller inte. Om de fick ökad investering till bolaget i sig, så tror jag inte den skulle ha påverkat TES6 produceringen alls.

Däremot så kommer konsumenterna sitta lugnt i båten, för de vet att TES6 är under utveckling nu, och att nästa TES inte borde bli Skyrim Ultra Ultimate Edition eller så. Även om Todd sa när de visade TES6 på skärmen att det är väldigt tidig i planering, och kommer inte se en lansering på flera år, så vart konsumenterna nöjda. Äntligen så vet man att de har inte övergett serien.

Medlem

Känner inte ett dugg hype för nått av det, obsidian levererande inte alls vad jag förväntade mig av PoE2. Lär ju inte bli bättre sen MS köpte dem.. samma med TES fallout 4 va ett skämt.

Fable har aldig varit bra första va underhållande en helg

Medlem
Skrivet av TheWarlock:

Känner inte ett dugg hype för nått av det, obsidian levererande inte alls vad jag förväntade mig av PoE2. Lär ju inte bli bättre sen MS köpte dem.. samma med TES fallout 4 va ett skämt.

Fable har aldig varit bra första va underhållande en helg

LOL okej, tur att man kan ha olika smak. För mig är de här spelen de jag känner mest hype för av alla utannonserade spel.

Inaktiv

Suck. Alldeles för långt bort.

Medlem

Om vi följer det här release schemat så lär iaf inte jag få uppleva några fler Elder Scrolls efter detta. Blev fan 30 i vintras..

1
Skriv svar