Aqua Shift är en ny kontrolldesign med gummigrepp till Xbox Series X/S

Robot
Aqua Shift är en ny kontrolldesign med gummigrepp till Xbox Series X/S

Skimrande blått och gummerade grepp.

#Kontroll


Medlem

Den var ju riktigt snygg!!


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Skribent
Skrivet av Issue:

Den var ju riktigt snygg!!

Ja, riktigt läcker. Hoppas att det kommer fler varianter med metallic-liknande färger istället för bara matt färg.

Medlem

Ser läcker ut men vad är det som gör att Xbox Series X kontroller är så dyra?
Speciellt när man jämför mot dual sense får iallafall jag känslan av att dual sense borde vara dyrare att tillverka men det kan så klart vara ett felantagande från mig.

Medlem
Medlem
Skrivet av jeppe109:

Ser läcker ut men vad är det som gör att Xbox Series X kontroller är så dyra?
Speciellt när man jämför mot dual sense får iallafall jag känslan av att dual sense borde vara dyrare att tillverka men det kan så klart vara ett felantagande från mig.

XSX kontroll kostar 643 kr enligt prisjakt
PS5 kontroll kostar 644 kr enligt prisjakt

Medlem
Skrivet av Vercadi:

XSX kontroll kostar 643 kr enligt prisjakt
PS5 kontroll kostar 644 kr enligt prisjakt

Exakt, vad är det som gör att dem är så lika i pris?

Medlem

Microsoft kan göra hur fräsiga kontroller som helst, kommer inte gå tillbaka till dom fören dom lägger till adaptiva triggers. Har alltid föredragit xbox kontrollen före ps, men efter att ha chansat och köpt dualsense så kan jag bara konstatera att jag har en ny favorit. Ska tilläggas att jag enbart använder kontrollerna till pc

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Exakt, vad är det som gör att dem är så lika i pris?

Även switch handkontroller ligger på den nivån.
Inte direkt så att de behöver konkurrera med handkontroll pris. Väldigt få skulle nog välja en konsol från andra tillverkaren baserat på pris på handkontroll.

De skulle säkert kunna sälja både Xbox series och ps5 kontrollen för 199kr st och göra vinst.

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Även switch handkontroller ligger på den nivån.
Inte direkt så att de behöver konkurrera med handkontroll pris. Väldigt få skulle nog välja en konsol från andra tillverkaren baserat på pris på handkontroll.

De skulle säkert kunna sälja både Xbox series och ps5 kontrollen för 199kr st och göra vinst.

Fast alla tre kontroller kan användas för pc så för det syftet skapas konkurrens iallafall.

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Fast alla tre kontroller kan användas för pc så för det syftet skapas konkurrens iallafall.

Visst fast där konkurrerar de redan med tredjeparts alternativ för 200kr. På i alla fall Xbox fungerar bara en äkta med trådlös låg latens överföring.

De har nog räknat på det och insett att de säljer den volym de behöver med en prislapp på 650kr. Jag tar bara ur minnet nu men har för mig handkontroller kostade typ 550kr när jag köpte till n64 och gc så de var dyra redan då.

Medlem

Fick preciiiiis hem min egendesignade Design Labs-kontroll.. haha den här var ju granner.

Skribent
Skrivet av jeppe109:

Ser läcker ut men vad är det som gör att Xbox Series X kontroller är så dyra?
Speciellt när man jämför mot dual sense får iallafall jag känslan av att dual sense borde vara dyrare att tillverka men det kan så klart vara ett felantagande från mig.

Jag tror att PS5-kontrollerna är dyrare att tillverka, men att de snarare är sänkta i pris gentemot tillverkningskostnaden istället för att Xbox-kontrollerna skulle vara "dyrare".

Det verkar ju vara som standard att handkontrollerna kostar där runt 599-650 kr oavsett konsol.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag tror att PS5-kontrollerna är dyrare att tillverka, men att de snarare är sänkta i pris gentemot tillverkningskostnaden istället för att Xbox-kontrollerna skulle vara "dyrare".

Det verkar ju vara som standard att handkontrollerna kostar där runt 599-650 kr oavsett konsol.

Mm, tror du har rätt i ditt antagande.
Jag gillar att det släpps kontroller med nya utseenden.
Lite synd bara att det blir så dyrt om man vill ha några olika.
Skulle varit kul om dem kunnat skapa kontroller med face plates och lite mer customisations.
Svårt att motivera att köpa en till kontroll varje gång man blir sugen på ny färg (då har jag ändå fyra dual sense och flertalet Xbox One, Xbox one series och en first gen elite controller).

Ambassadör
Xbox

Hopp... blir till att utöka samlingen. Jädrans fräsig!


signatur

Jump in.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Mortaigne:

Hopp... blir till att utöka samlingen. Jädrans fräsig!

Slår inte min SoT dosa men ja, det är bara att slänga upp plånboken igen då


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Ambassadör
Xbox
Skrivet av NuZ:

Slår inte min SoT dosa men ja, det är bara att slänga upp plånboken igen då

Nä, den är svårslagen! Står fint i hyllan här med


signatur

Jump in.

1
Skriv svar