Releasen av Konamis eFootball i höst är "i princip en demo"

Robot
Releasen av Konamis eFootball i höst är "i princip en demo"

Konami tonar ner förväntningarna på släppversionen.

#efootball, #konami


Medlem

Riktiga licenser avgör helt o hållet för egen del.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Var det inte PES som förra året släppte en mindre version eftersom att de skulle släppa en mer genomarbetad version till den nya generationens konsoler och då ville alltså få gott med tid till det?
Har dem ändrat sig någonstans på vägen, eller hur ska man tolka detta?

Edit: hitta referens från Engadget

Medlem

Inte imponerad alls av det jag har sett hittills. Den bilden jag har fått är att de flesta som spelar PES gör det för att spela singelplayer-lägen, som t.ex. Master League - det är ju borttaget nu. Sen att de går ut med det här meddelandet som inte direkt skriker "självförtroende" för produkten från deras egna sida gör mig inte mer övertygad om att det här kommer lyckas.

Samtidigt ser vi EA Sports pusha hårt för att förbättra singelplayer-lägen i FIFA 22 av vad det verkar.

Medlem

Tycker det är svårt att veta hur spelet kommer bli. Vet att dom gjort en road map för när dom planerat att lägga till features. Så när dom väl släpper master-league updaten så kan man ju se om det läget förändrats. Men det jag tycker både ea och konami borde lägga störst fokus på är AI. Kan inte spela varken pes eller fifa utan att bli frustrerad och arg över hur urbota dum AI:n är. Licenserna går ju att lösa genom save files.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Var det inte PES som förra året släppte en mindre version eftersom att de skulle släppa en mer genomarbetad version till den nya generationens konsoler och då ville alltså få gott med tid till det?
Har dem ändrat sig någonstans på vägen, eller hur ska man tolka detta?

Edit: hitta referens från Engadget

Precis vad jag tänkte också. Konstigt det här.
Jag älskar idén med att släppa ett spel som uppdateras istället för ett helt "nytt" spel varje år, men det känns som att de kommer sabba detta genom att försöka bli fotbollens svar på Fortnite eller liknande skräp.

C64
Medlem

jahaa samma visa dom ska göra en EA loot o skräp inget nytt

1
Skriv svar