Bekräftat! Årets Call of Duty kommer både till gamla och nya konsoler

Robot
Bekräftat! Årets Call of Duty kommer både till gamla och nya konsoler
Medlem

känns så tragiskt att man faktiskt kan säga "Årets CoD" osv. Så många spel som blir som alla sportspel som bara pumpas ut årligen.

Snart kommer de väl helt enkelt heta "Call of Duty 2021, Call of Duty 2022" etc

Skribent
Skrivet av Ph3noM:

känns så tragiskt att man faktiskt kan säga "Årets CoD" osv. Så många spel som blir som alla sportspel som bara pumpas ut årligen.

Snart kommer de väl helt enkelt heta "Call of Duty 2021, Call of Duty 2022" etc

Försökte inte Unreal Tournament det där för länge sedan? Att göra om spelen till årliga släpp med årtalet i namnet som sportspelen?


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Kom igen, ge oss spelen på cloud plattformarna (Stadia, Geforce Now och xcloud)!

Medlem
Skrivet av Ph3noM:

känns så tragiskt att man faktiskt kan säga "Årets CoD" osv. Så många spel som blir som alla sportspel som bara pumpas ut årligen.

Snart kommer de väl helt enkelt heta "Call of Duty 2021, Call of Duty 2022" etc

Call of duty gör ju i alla fall av olika team på ett rullande schema så det utvecklas under mer än ett år. De har även en SP kampanj som ibland är rätt bra. Men det skulle inte skada om de drog ner på tempot till två eller tre år de kunde släppt en DLC med nya mp kartor året de inte släppte något om de nu måste få in pengar varje år.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Försökte inte Unreal Tournament det där för länge sedan? Att göra om spelen till årliga släpp med årtalet i namnet som sportspelen?

Nja de använda väl året i namnet, men släppte inte varje år.
UT finns väl som UT, UT2001 och UT2003 tror jag.

Men CoD trenden har ju hållt på väldigt länge och sportspel har det väl funnits typ sen 93?

Edit* UT var visst 99, 2002, 2004, 2007.
UT, UT2003, UT2004 och UT3
Sen så har du UT championship också till Xbox, men dessa var typ portar av pc versionerna.

Skribent
Skrivet av Fearnox:

Nja de använda väl året i namnet, men släppte inte varje år.
UT finns väl som UT, UT2001 och UT2003 tror jag.

Men CoD trenden har ju hållt på väldigt länge och sportspel har det väl funnits typ sen 93?

Edit* UT var visst 99, 2002, 2004, 2007.
UT, UT2003, UT2004 och UT3
Sen så har du UT championship också till Xbox, men dessa var typ portar av pc versionerna.

Ja alltså, jag har för mig jag läste i en någon gammal PC-gamer att deras mål var att börja släppa spelen som "sportspelen" då UT i princip var en "sport". Detta var ju långt innan "e-sport" ens var ett utryck så de låg väl rätt före i tiden i den tanken? (även om de det tävlades i Quake och liknade på den tiden förstås)


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Ändå lite taggad av retro-COD efter att ha lyssnat lite Dan Carlins Hardcore history i somras.

Medlem

Tycker SledgeHammer Studios senaste WWII var riktigt bra. Kampanjen alltså. Lirar inte multiplayer. Gillade även CoD Modern Warfare (2019) som gick lite saktare i rörelse. Riktigt bra kampanj. Har börjat lira den senaste CoD: Black Ops -Cold War men det går för fort när man typ springer fram hela tiden. Skulle önska att det gick att välja hastighet på protagonisten. Lirar på PC.

Sedan önskar jag att serien kunde göre comeback på Steam då BattleNet klienten är worst of the worst, imo. Ingen ordning o reda utan visar alla butikens spel i lista. Vill bara ha de jag äger. Sedan visas ingen statistik av speltid eller achievments.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Tycker SledgeHammer Studios senaste WWII var riktigt bra. Kampanjen alltså. Lirar inte multiplayer. Gillade även CoD Modern Warfare (2019) som gick lite saktare i rörelse. Riktigt bra kampanj. Har börjat lira den senaste CoD: Black Ops -Cold War men det går för fort när man typ springer fram hela tiden. Skulle önska att det gick att välja hastighet på protagonisten. Lirar på PC.

Sedan önskar jag att serien kunde göre comeback på Steam då BattleNet klienten är worst of the worst, imo. Ingen ordning o reda utan visar alla butikens spel i lista. Vill bara ha de jag äger. Sedan visas ingen statistik av speltid eller achievments.

Har du provat att sänka fov? Det kan ju göra en hel del på den upplevda hastigheten.

1
Skriv svar