New World Sverige

Medlem
New World Sverige

Tjena!

Nu ligger en discord och fb-grupp uppe för de som är intresserade av att spela New World som släpps 28 september.
Varmt välkomna!

https://www.facebook.com/groups/newworldswe

Medlem

WOHO NICE! Bra tips!

Medlem

kanske lite off topic, men ni som testat New World, hur är det? vilken typ av MMO är det? känns P2W element av, osv?

Medlem
Skrivet av Atilaa:

kanske lite off topic, men ni som testat New World, hur är det? vilken typ av MMO är det? känns P2W element av, osv?

Just nu under betan var inte pay2win alls men det kommer säkert boosts och sånt i framtiden. Jag gillade det skarpt. Du kan göra lite vad du känner för. Finns både PvE och PvP. PvE levlar du upp din karaktär, samlar gear, levlar upp fiskespö, vedyxa osv. Det finns 3 olika factions, en faction kan "äga" hela kartan. Då jag inte har kört MMO's innan så kan jag inte jämföra det med något men testade WOW en gång och det var hemskt med alla 150 knappar.

PvP - Du kan köra dueller, 20vs20 och 50vs50 tror jag det var.

Medlem
Skrivet av Atilaa:

kanske lite off topic, men ni som testat New World, hur är det? vilken typ av MMO är det? känns P2W element av, osv?

Finns inget P2W i New World. Inte i betan och inte vid release.
Men det KANSKE i FRAMTIDEN kommer så att man kan köpa boost eller något liknande. Precis som i många andra mmo's.

Hursomhelst. Vad jag förstår så fokuserar spelar mer på Guilds, PVP och Crafting.
Det är en öppen värld där du kan samla resurser och ta över områden och städer/fort för att sedan försvara dessa.
Sedan finns det 5-manna PVE dungeons med bossar men inte så många tror jag. Kanske 5st? Kommer såklart fler i framtiden.

Medlem

Ska nog köra vid release nästa år någon gång istället.

Medlem
Skrivet av daniisco:

Just nu under betan var inte pay2win alls men det kommer säkert boosts och sånt i framtiden. Jag gillade det skarpt. Du kan göra lite vad du känner för. Finns både PvE och PvP. PvE levlar du upp din karaktär, samlar gear, levlar upp fiskespö, vedyxa osv. Det finns 3 olika factions, en faction kan "äga" hela kartan. Då jag inte har kört MMO's innan så kan jag inte jämföra det med något men testade WOW en gång och det var hemskt med alla 150 knappar.

PvP - Du kan köra dueller, 20vs20 och 50vs50 tror jag det var.

Skrivet av Ronzem:

Finns inget P2W i New World. Inte i betan och inte vid release.
Men det KANSKE i FRAMTIDEN kommer så att man kan köpa boost eller något liknande. Precis som i många andra mmo's.

Hursomhelst. Vad jag förstår så fokuserar spelar mer på Guilds, PVP och Crafting.
Det är en öppen värld där du kan samla resurser och ta över områden och städer/fort för att sedan försvara dessa.
Sedan finns det 5-manna PVE dungeons med bossar men inte så många tror jag. Kanske 5st? Kommer såklart fler i framtiden.

Jaha, tack så mycket. Bara haft en väldigt vag bild av New World innan men låter intressant, har kört en hel del SWTOR och har börjat spana lite efter nya MMO spel men många känns som för mycke att börja med, men det är nog för att jag kört just SWTOR till och från från det att det blev F2P typ 1 år efter release. Blir nog att testa New World under en free weekend som lär komma framöver!
Kommer dock vänta lite för pga det man läst om New Worlds förmåga att ha ihjäl grafikkort, har ingen större lust att mörda min 3080

Medlem
Skrivet av Atilaa:

Jaha, tack så mycket. Bara haft en väldigt vag bild av New World innan men låter intressant, har kört en hel del SWTOR och har börjat spana lite efter nya MMO spel men många känns som för mycke att börja med, men det är nog för att jag kört just SWTOR till och från från det att det blev F2P typ 1 år efter release. Blir nog att testa New World under en free weekend som lär komma framöver!
Kommer dock vänta lite för pga det man läst om New Worlds förmåga att ha ihjäl grafikkort, har ingen större lust att mörda min 3080

Rätt säker på att döda grafikkort grejen är fixad nu. Nästan inga rapporter om detta efter de patchade in fps cap i menyn.
Sedan var det inte heller spelets fel egentligen. Kan lika gärna ha hänt med ett annat spel.

Avstängd
Skrivet av Ronzem:

KANSKE i FRAMTIDEN

Det är iofs bekräftat till 100% att det kommer element som de kallar ”quality of life” och ”pay for convenience” men sånt har man ju hört förr och så blir det ändå pay 2 win på något sätt.

Får helt enkelt hoppas att amazon tänker mer på spelarna än på pengarna med detta och att vi slipper p2w helt

Medlem
Skrivet av daniisco:

Tjena!

Nu ligger en discord och fb-grupp uppe för de som är intresserade av att spela New World som släpps 31 augusti.
Varmt välkomna!

https://discord.gg/GsCp3kbz4a

https://www.facebook.com/groups/newworldswe

Spelet släpps 28e September

https://twitter.com/playnewworld/status/1422969580394319877/p...

Medlem

Vad jag inte förstår är att alla MMO's följer samma schema som alltid.
Ingen vågar prova något annorlunda.

Vissa här undrar över pay2win. Sen när har man kunnat köra pay2win i ett mmo?
Visst du kanske får något svärd, eller en hatt, eller armor som du ändå måste byta ut efter ett tag.

Vad spelar det för roll? Helt seriöst?
Alla måste ta sig igenom raiden precis som förut. I värsta fall, vem bryr sig?
Det kommer fler mmo's och det kommer vara likadant där.
Det är som att ni glömt bort att det alltid är samma snack, om varje mmo.

1. Är det nästa wow dödare.
2. Är det pay2win?
3. Är det play2win?
4. Finns det mounts? I så fall är jag redo att spendera alla mina pengar på det.
Men inte om det är pay2win, där drar jag gränsen.

Ungefär så är det, alltid, varje gång och ni glömmer bort det. ALLTID!
Inte undra på att världen håller på att gå åt helvete

Medlem
Skrivet av Greenz:

Vad jag inte förstår är att alla MMO's följer samma schema som alltid.
Ingen vågar prova något annorlunda.

Vissa här undrar över pay2win. Sen när har man kunnat köra pay2win i ett mmo?
Visst du kanske får något svärd, eller en hatt, eller armor som du ändå måste byta ut efter ett tag.

Vad spelar det för roll? Helt seriöst?
Alla måste ta sig igenom raiden precis som förut. I värsta fall, vem bryr sig?
Det kommer fler mmo's och det kommer vara likadant där.
Det är som att ni glömt bort att det alltid är samma snack, om varje mmo.

1. Är det nästa wow dödare.
2. Är det pay2win?
3. Är det play2win?
4. Finns det mounts? I så fall är jag redo att spendera alla mina pengar på det.
Men inte om det är pay2win, där drar jag gränsen.

Ungefär så är det, alltid, varje gång och ni glömmer bort det. ALLTID!
Inte undra på att världen håller på att gå åt helvete

Någon har inte kört RS3 där man får bästa föremålen direkt om man betalar lite haha.
Godswords och dylikt direkt som nylevlad typ. Du kan dock också få det i vanligt play2win där men det går mycket snabbare att köpa sig till framgång.

Moderator | Testpilot

Håll den här tråden ren från faktiska diskussioner om spelet. Vi har en annan tråd för detta. Är någon intresserad av gemenskapen eller har frågor om den så ställ dessa här, annars hoppa till tråden jag länkade.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

1
Skriv svar