"Känns rimligt" att släppa ett nytt Battlefield vartannat år

Robot
"Känns rimligt" att släppa ett nytt Battlefield vartannat år

EA tycker dock vi ska se serien som en "service".

#battlefield, #dice, #electronic-arts


Medlem

Med sådan service som battlefield erbjuder vill iaf jag prata med managern!

//Karen

Medlem
Medlem

NejTack.com


signatur

FZ behöver mer avancerade signaturer <<;;

Avstängd

RIP 2042 innan det ens släppt då?

Medlem

En service med dålig service där man behöver köpa nytt vartannat år

Medlem

Om de kontinuerligt utökar "Portal" med nytt innehåll (kartor, vapen, modes etc) samt tillför nya modifieringsmöjligheter så lär tjänsten kunna tillfredsställa de flesta. Behovet av ett helt nytt spel blir därmed inte lika stor.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Avstängd
Inaktiv

Tur 2042 har sina bottar så jag kan sitta och mecka i BF Portal tills tänderna faller ut

Medlem
Skrivet av Albax11:

NejTack.com

Håller 100%


signatur

Allätare

Medlem

"as a service" är direkt avtändande att läsa.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

[quote postid="4161918" userid="326129" name="gonzo247"]
Håller med 100%


signatur

Allätare

Medlem

Om det blir som jag tänker mig med portal. En separat långvarig service som byggs på av alla framtida uppföljare så har jag inget emot det 😁


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

För Anthem fungerade ju jättebra som ett service-spel, alltså hur tänker dom här?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Läser man källan till artikeln, så nämns det dock att det inte direkt är spelet BF2042 som åsyftas med "Live service", utan hela franchisen, som inkluderar Portal, Free-to-play (spel) och mobil. Handlar om att hålla intresset uppe året runt samt nå alla typer av spelare, oavsett vilken enhet de nyttjar.

Är man bara intresserad av Konsol/PC versionen av BF2042 samt Portal, så behöver man inte bry sig om det andra (f2p och mobile).


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem

Det är just detta med att det kommer ett nytt BF varannat år som gjort att jag slutat köpa BF-serien i huvud taget. Efter 2 år så minskar spelarbasen då nästa BF direkt konkurrerar med föregående version vilket minskar livslängden på det spel jag köpt. Jag fattar att det är så EA får in sina pengar, men det finns bättre alternativ för oss konsumenter som vill traggla samma spel ett längre tag, och då speciellt oss småbarnsföräldrar som kanske bara har 2-3 timmars speltid i veckan. Jag har tex spelat heroes and generals mellan 2014-2021 och nu precis gått över till hell Let loose som då förhoppningsvis håller åtminstone 3-4 år framöver då devsen inte konkurrerar ut sitt egna spel.


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem
Skrivet av vbgbasse:

Det är just detta med att det kommer ett nytt BF varannat år som gjort att jag slutat köpa BF-serien i huvud taget. Efter 2 år så minskar spelarbasen då nästa BF direkt konkurrerar med föregående version vilket minskar livslängden på det spel jag köpt. Jag fattar att det är så EA får in sina pengar, men det finns bättre alternativ för oss konsumenter som vill traggla samma spel ett längre tag, och då speciellt oss småbarnsföräldrar som kanske bara har 2-3 timmars speltid i veckan. Jag har tex spelat heroes and generals mellan 2014-2021 och nu precis gått över till hell Let loose som då förhoppningsvis håller åtminstone 3-4 år framöver då devsen inte konkurrerar ut sitt egna spel.

Känns som att "Portal" kan vara svaret på det problemet, särskilt då om tjänsten inte kräver att spelarna har senaste versionen av BF för att fungera.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Inaktiv
Skrivet av magma:

För Anthem fungerade ju jättebra som ett service-spel, alltså hur tänker dom här?

Fast det finns ju flertal exempel där service-spel funkar kanonbra. Anthem var väl mycket att EA ville ha sitt eget Destiny men det fanns många många problem med Anthem och dess utveckling.

Medlem
Medlem

Fokusera på att göra dem bästa spelen ni kan istället för att tvinga in games as a service överallt EA.

Medlem
Skrivet av magma:

För Anthem fungerade ju jättebra som ett service-spel, alltså hur tänker dom här?

De kanske tänker att de har lärt sig av tidigare misstag i t.ex. BF V?

Avstängd
Skrivet av loerk:

De kanske tänker att de har lärt sig av tidigare misstag i t.ex. BF V?

För att lära sig av sina misstag måste man först erkänna dem. Mig veterligen har EA inte gjort detta och således är att de betrakta som skit.

Medlem
Skrivet av vbgbasse:

Det är just detta med att det kommer ett nytt BF varannat år som gjort att jag slutat köpa BF-serien i huvud taget. Efter 2 år så minskar spelarbasen då nästa BF direkt konkurrerar med föregående version vilket minskar livslängden på det spel jag köpt. Jag fattar att det är så EA får in sina pengar, men det finns bättre alternativ för oss konsumenter som vill traggla samma spel ett längre tag, och då speciellt oss småbarnsföräldrar som kanske bara har 2-3 timmars speltid i veckan. Jag har tex spelat heroes and generals mellan 2014-2021 och nu precis gått över till hell Let loose som då förhoppningsvis håller åtminstone 3-4 år framöver då devsen inte konkurrerar ut sitt egna spel.

Ja sen problemet med att eftersom man itne har tid att spela lika mycket så blir man direkt ägd när man väl ska spela lite


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Avstängd
Skrivet av jeppe109:

Fokusera på att göra dem bästa spelen ni kan istället för att tvinga in games as a service överallt EA.

Vill du inte ha surprise mechanics, det är ju ganska moraliskt riktigt och du får en känsla av stolthet och prestation? Inte sant?

Medlem

Vart annat år känns sunt. I alla fall så länge de kan släppa större expansioner en gång om året för att hålla det vid liv
(Sälj dock inte nya multiplayer kartor som "stänger ute" de som väljer att inte köpa. Bättre då med singel player kampanj eller coop läge, men framför allt nya klasser och vapen i expansionerna. Väljer man då att inte köpa så får man vara utan den nya klassen, men man kan ändå spela ihop med sina vänner som gjorde ett köp).

Blev oerhört missnöjd med senaste Modern Warfare, där det kändes som att de utvecklarna släppte all support och utveckveckling till MW så fort de hade släppte Cold War och valde att lägga allt fokus på CW istället. Ett släpp varje år blev helt enkelt för mycket där.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Fast det finns ju flertal exempel där service-spel funkar kanonbra. Anthem var väl mycket att EA ville ha sitt eget Destiny men det fanns många många problem med Anthem och dess utveckling.

Skrivet av loerk:

De kanske tänker att de har lärt sig av tidigare misstag i t.ex. BF V?

Vi får se. Jag är skeptisk, kan ha fel. Jag tar hellre kvalitet över kvantitet alla dagar i veckan.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ja sen problemet med att eftersom man itne har tid att spela lika mycket så blir man direkt ägd när man väl ska spela lite

Precis! Det är därför jag spelar spel som jag faktiskt hinner bemästra innan ett nytt kommer ut och kan bidra till lagets vinst också 😊


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Avstängd
Skrivet av Molotov:

"as a service" är direkt avtändande att läsa.

Verkligen, man får dåliga vibes direkt

Medlem

Men dra åt helvette med eran "service".

Riktigt moddstöd. Möjlighet för privata servrar. Mapeditor. Det är fan bra service.

EA version av service är lika lockande som en pestinfekterad binnikemask.

Inaktiv
Skrivet av magma:

Vi får se. Jag är skeptisk, kan ha fel. Jag tar hellre kvalitet över kvantitet alla dagar i veckan.

Jag håller med dig till 110% att jag inte heller vill att Battlefield ska börja göra som t ex Call of Duty och släppa spel för ofta. Var tredje eller fjärde år är nog en rätt bra intervall i min mening.

12
Skriv svar