"Känns rimligt" att släppa ett nytt Battlefield vartannat år

Medlem

Blev genast mindre intresserad av att testa 2042.

Medlem

Känns lite synd med tanke på hur mycket kärlek och verktyg de ger 2042.. Känns som en stabil grund att bygga på under en längre period med tanke på allt stöd man ger spelarna för att göra custom modes osv.

Medlem

"EA tycker dock vi ska se serien som en "service"."

Erm, nej. Finns fan inte ett enda bra sådant spel. "Games as a service" är ju bara kod för "barskrapat spel, försenade releaser, dålig kvalitét". Praktexempel är Avengers och Anthem.

Fick nått mail från EA där de babblade om att jag minsann var utvald att köra tekniska testet på BF 2042, men efter BFV så hade jag nog hellre tagit en tredje Corona vaccinspruta.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

"EA tycker dock vi ska se serien som en "service"."

Erm, nej. Finns fan inte ett enda bra sådant spel. "Games as a service" är ju bara kod för "barskrapat spel, försenade releaser, dålig kvalitét". Praktexempel är Avengers och Anthem.

Fick nått mail från EA där de babblade om att jag minsann var utvald att köra tekniska testet på BF 2042, men efter BFV så hade jag nog hellre tagit en tredje Corona vaccinspruta.

Jag är beredd att ge dom en chans iaf. För till skillnad från dom spel du nämner så har ju bf en mycket bättre grund för att bygga en sådan service. För dålig kvalité på spel kan man få utan "game as a service". För jag är ganska trött på modellen släppa ett "nytt" spel vartannat år.
Men då ska allt content som släpps givetvis va gratis, för att inte dela upp spelarbasen

12
Skriv svar