Stänga av startljudet på Xbox

Medlem
Stänga av startljudet på Xbox

Hej!
Lyckas inte stänga av ljudet som låter när jag startar konsollen (XBsX). Trodde det skulle funka med att bara stänga av startljudet i menyn ”Energiläge och uppstart” men det gjorde ingen skillnad.
Lite småjobbigt när man sätter igång den på natten och hembion brölar igång. Någon som har en ide om vad jag gör för fel?

Medlem

Vilket startljud syftar du på? Är det den fulla starten?

Har du provat att köra i energisparläge istället. Du kommer du direkt till hemskärmen med ganska lite ljud.

Medlem
Skrivet av Lirilesh:

Vilket startljud syftar du på? Är det den fulla starten?

Har du provat att köra i energisparläge istället. Du kommer du direkt till hemskärmen med ganska lite ljud.

Precis, det är fulla starten. När jag startar kommer Xbox-logon och vinjettbrölet.
Testade att byta energiläget som du skrev och det löste det, men lite lustigt av MS att inte kunna ha vinjetten avstängd vid fullstart.
Tack för hjälpen i alla fall!

Medlem
Skrivet av Wille_3:

Precis, det är fulla starten. När jag startar kommer Xbox-logon och vinjettbrölet.
Testade att byta energiläget som du skrev och det löste det, men lite lustigt av MS att inte kunna ha vinjetten avstängd vid fullstart.
Tack för hjälpen i alla fall!

Jag har löst det genom att starta xboxen sedan vänta lite innan jag startar tvn.

Medlem

Apropå ämnet... Går det att stänga av startplinget ifrån själva konsolen? Har också ett Series x. Låter dock mindre än tidigare one x.

Startar jag konsolen och frugan hör plinget när hon gått och lagt sig så kommer det antagligen en pik om det. Jag tycker det är skönt att varva ner ensam med lite spel när hon och barnen sover. Ska jag bara kolla klart på programmet på tv så blir det inte samma pik. Brukar lösa det med att starta när hon är och borstar tänderna eller dra till en liten hostning tajmat med uppstartsljudet. Sen får man också ha själva kontrollen i åtanke när hon kommer och ska säga god natt, då lampan lyser upp halva vardagsrummet.

Medlem
Skrivet av saigon:

Apropå ämnet... Går det att stänga av startplinget ifrån själva konsolen? Har också ett Series x. Låter dock mindre än tidigare one x.

Startar jag konsolen och frugan hör plinget när hon gått och lagt sig så kommer det antagligen en pik om det. Jag tycker det är skönt att varva ner ensam med lite spel när hon och barnen sover. Ska jag bara kolla klart på programmet på tv så blir det inte samma pik. Brukar lösa det med att starta när hon är och borstar tänderna eller dra till en liten hostning tajmat med uppstartsljudet. Sen får man också ha själva kontrollen i åtanke när hon kommer och ska säga god natt, då lampan lyser upp halva vardagsrummet.

Det är kanske inte min plats att agera äktenskapsrådgivare; men jag kan ändå inte hålla mig ... det där låter ju inte helt sunt? Varför ska du behöva utstå en pik för att du vill varva ned med din hobby?

Alldeles för många kvinnor (ja, nu generaliserar jag grovt) som pikar/stör sig på mäns gaming, gör mig lite småsur änna.


signatur

Xbox Series X | Nintendo Switch | Xbox One X | Xbox 360
Fanatec CSL DD 8nm | McLaren GT3 V2-ratt | CSL Elite V2-pedaler

Medlem
Skrivet av saigon:

Apropå ämnet... Går det att stänga av startplinget ifrån själva konsolen? Har också ett Series x. Låter dock mindre än tidigare one x.

Jomen det ljudet funkar nog att få bort i ”Energiläge och uppstart” där finns alternativ för det uppstartsljudet.

Kan också hålla med om att lyset på kontrollen kan vara ganska starkt.

Medlem
Skrivet av saigon:

Apropå ämnet... Går det att stänga av startplinget ifrån själva konsolen? Har också ett Series x. Låter dock mindre än tidigare one x.

Startar jag konsolen och frugan hör plinget när hon gått och lagt sig så kommer det antagligen en pik om det. Jag tycker det är skönt att varva ner ensam med lite spel när hon och barnen sover. Ska jag bara kolla klart på programmet på tv så blir det inte samma pik. Brukar lösa det med att starta när hon är och borstar tänderna eller dra till en liten hostning tajmat med uppstartsljudet. Sen får man också ha själva kontrollen i åtanke när hon kommer och ska säga god natt, då lampan lyser upp halva vardagsrummet.

Lösning: ny fruga.

Sorry. Någon var tvungen att säga det.

Kanske en bit svart tejp kan lösa problemet med handkontrollen som lyser? Risk är ju dock att det kan bli lite klibbigt på kontrollen då och det vill man ju inte.

Angående ljudet så ska väl det gå att stänga av, men blev väldigt osäker nu.

KoP
Medlem

Starta tv'n, sätt på mute, starta Xboxen, vänta tills du är inne i dashboarden, tryck bort mute.

Medlem
Skrivet av socialarbetaren:

Alldeles för många kvinnor (ja, nu generaliserar jag grovt) som pikar/stör sig på mäns gaming, gör mig lite småsur änna.

Medan de själva ser klart två säsonger av en serie på Netflix under en helg.

Jag är på din sida i detta. Tröttnar också på att läsa detta online.

Inaktiv

Ganska irriterande både på Ps och xbox. Synd att det inte går stänga av.

Backloggens befriare
Skrivet av omggenius:

Jag har löst det genom att starta xboxen sedan vänta lite innan jag startar tvn.

Fix'd


signatur

Ad hoc addendum

Backloggens befriare
Skrivet av socialarbetaren:

Alldeles för många kvinnor (ja, nu generaliserar jag grovt) som pikar/stör sig på mäns gaming, gör mig lite småsur änna.

För män har aldrig stört sig på vad kvinnor gör..?


signatur

Ad hoc addendum

Inaktiv

I insider preview har det kommit en ny meny som heter night mode. Där kan man ställa in en bunt saker, bland annat ljuset från kontrollen 0-100%. Så ha tålamod eller signa upp för insider

Medlem
Skrivet av keffkebab:

För män har aldrig stört sig på vad kvinnor gör..?

Självklart men på olika sätt.
Män får ofta stå ut med nedvärderande och nedsättande pikar och kommentarer om deras hobbys, intressen, beteenden etc, och om de reagerar med att bli sårad eller irriterad så får de utstå fler nedsättande kommentarer om hur barnsliga och lättkränkta de är, gärna inför gemensamma vänner och bekanta.

Det omvända är väldigt ovanligt för skulle en man kommentera sin flickväns/frus intresse eller hobby i nedsättande ton så blir det i princip krig.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av saigon:

Apropå ämnet... Går det att stänga av startplinget ifrån själva konsolen? Har också ett Series x. Låter dock mindre än tidigare one x.

Startar jag konsolen och frugan hör plinget när hon gått och lagt sig så kommer det antagligen en pik om det. Jag tycker det är skönt att varva ner ensam med lite spel när hon och barnen sover. Ska jag bara kolla klart på programmet på tv så blir det inte samma pik. Brukar lösa det med att starta när hon är och borstar tänderna eller dra till en liten hostning tajmat med uppstartsljudet. Sen får man också ha själva kontrollen i åtanke när hon kommer och ska säga god natt, då lampan lyser upp halva vardagsrummet.

Säg åt henne att du är less på hennes otrevliga kommentarer på vad som är ett stort intresse för dig, och förklara att du menar det. Då behöver du inte dölja och gömma ditt intresse för den person du delar ditt liv med.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av anon_118566:

I insider preview har det kommit en ny meny som heter night mode. Där kan man ställa in en bunt saker, bland annat ljuset från kontrollen 0-100%. Så ha tålamod eller signa upp för insider

Toppen!
Då är iaf jag nöjd.
Äktenskapsrådgivningen kanske det är läge att göra en ny tråd till för de som behöver eller vill ge råd.

Medlem
Skrivet av saigon:

Apropå ämnet... Går det att stänga av startplinget ifrån själva konsolen? Har också ett Series x. Låter dock mindre än tidigare one x.

Startar jag konsolen och frugan hör plinget när hon gått och lagt sig så kommer det antagligen en pik om det. Jag tycker det är skönt att varva ner ensam med lite spel när hon och barnen sover. Ska jag bara kolla klart på programmet på tv så blir det inte samma pik. Brukar lösa det med att starta när hon är och borstar tänderna eller dra till en liten hostning tajmat med uppstartsljudet. Sen får man också ha själva kontrollen i åtanke när hon kommer och ska säga god natt, då lampan lyser upp halva vardagsrummet.

Möjlighet att sänka belysningen på kontrollen är på väg. https://news.xbox.com/en-us/2021/08/06/xbox-insider-release-n...

Settings – Night Mode

Night Mode has now been added as a new feature in Settings! Users can now dim and filter their screen, as well as dim their console & controller LED brightness. Please note that localization is still pending, so the feature is currently only available in English.

Som på beställning.

Medlem

Uppdaterade lådan idag och nu finns nattläget, äntligen! Inte allt jag önskade, men en hel del. 😃🎉

Medlem

Kunna stänga av ljuset på handkontrollen på kvällen år grymt bra.

1
Skriv svar