Arkanes tidsförvrängande fps Deathloop har gått guld

Robot
Arkanes tidsförvrängande fps Deathloop har gått guld

Med andra ord är det redo för släppet nästa månad.

#Arkane-studios, #Deathloop


Medlem

Jag gillar att dom testar något nytt iafl.. Hoppas det blir kul, avvaktar flertal recensioner.

Medlem

Trevligt.

Bör nämnas att det är ingen typisk "tidspress", d.v.s. tickande klocka, utan det handlar om att hitta och döda alla måltavlor i spelets fyra distrikt under fyra förutbestämda tider (morgon, eftermiddag, kväll och natt) under en och samma dag. Vid början av spelet (eller när man dött) kan spelaren välja vilket distrikt och tidpunkt denne vill börja i, exempelvis distrikt 1 och eftermiddag. När spelaren väl befinner sig i ett distrikt har denne obegränsat med tid, då tiden enbart rör sig framåt när man lämnar distriktet (skiftar då från ex. eftermiddag till kväll).

Det gäller därmed att hitta och mörda alla utan att dö och innan natten passerats. Nackdelen (eller fördelen?) är att måltavlorna rör sig fritt mellan de fyra distrikten, vilket innebär att man eventuellt kan ha turen att mörda alla i samma distrikt eller inte hitta någon alls i det distrikt som valts. Det ska dock gå att klura ut vart måltavlorna befinner sig, via insamlade ledtrådar, utan att behöva förlita sig på tur. Denna infon med mera fanns att läsa här: https://www.theverge.com/2021/5/19/22442372/deathloop-preview...


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Skribent
Skrivet av matt76:

Trevligt.

Bör nämnas att det är ingen typisk "tidspress", d.v.s. tickande klocka, utan det handlar om att hitta och döda alla måltavlor i spelets fyra distrikt under fyra förutbestämda tider (morgon, eftermiddag, kväll och natt) under en och samma dag. Vid början av spelet (eller när man dött) kan spelaren välja vilket distrikt och tidpunkt denne vill börja i, exempelvis distrikt 1 och eftermiddag. När spelaren väl befinner sig i ett distrikt har denne obegränsat med tid, då tiden enbart rör sig framåt när man lämnar distriktet (skiftar då från ex. eftermiddag till kväll).

Det gäller därmed att hitta och mörda alla utan att dö och innan natten passerats. Nackdelen (eller fördelen?) är att måltavlorna rör sig fritt mellan de fyra distrikten, vilket innebär att man eventuellt kan ha turen att mörda alla i samma distrikt eller inte hitta någon alls i det distrikt som valts. Det ska dock gå att klura ut vart måltavlorna befinner sig, via insamlade ledtrådar, utan att behöva förlita sig på tur. Denna infon med mera fanns att läsa här: https://www.theverge.com/2021/5/19/22442372/deathloop-preview...

Bra input!

Medlem

I artikeln står det att det släpps till PS4. Stämmer det?

Medlem

Att spela om samma segment flera ggr gör man ju i många populära spel


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Arkane har ändå gjort Dishonored (där tvåan är ett mästerverk) och Prey, två ruskigt bra titlar. Leveldesign är de ju mer eller mindre bäst på marknaden med (Clockwork mansion 🤤) och det är väldigt välpolerade spel, samt annorlunda. Deathloop är inte så intressant som tidigare titlar utifrån konceptet för mig, men kommer definitivt ha detta högt på listan över potentiella köp. Hoppas de levererar. Det är ett företag som förtjänar framgång 😊

Medlem
Skrivet av Aarons VR:

Nästan alla Bethesda studios har sjunkit i mina ögon med mediokra spelreleaser, det sista minnesvärda spelet för mig kom för nu två generationer sedan med det första The Evil Within. Tvåan blev westernized precis som Silent Hill blev, Fallout/The Elder Scrolls satsningar har varit axelryckningar och även svenska Machine Games senaste har varit 5/10 spel och samma med Arkane där både Prey (2017) och Death of the Outsider var enoooorma besvikelser. Har ingen aning om när jag får PS5 men tror inte Deathloop blir köpt.

Jag tyckte Prey var skitbra.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem
Skrivet av Aarons VR:

Nästan alla Bethesda studios har sjunkit i mina ögon med mediokra spelreleaser, det sista minnesvärda spelet för mig kom för nu två generationer sedan med det första The Evil Within. Tvåan blev westernized precis som Silent Hill blev, Fallout/The Elder Scrolls satsningar har varit axelryckningar och även svenska Machine Games senaste har varit 5/10 spel och samma med Arkane där både Prey (2017) och Death of the Outsider var enoooorma besvikelser. Har ingen aning om när jag får PS5 men tror inte Deathloop blir köpt.

Instämmer med det mesta du säger men just Arkanes alster tycker jag är riktigt fina. Åtminstone Prey och bägge Dishonoured tyckte jag verkligen om. Ganska lika spelmekaniskt så det är väl den typen jag gillar...
Men Death of the outsider tog jag mig inte igenom. Inte alls samma känsla så tröttnade halvvägs.

Deathloop lär inhandlas men avvaktar recensioner.

Som Playstationspelare är det just tappet av Arkane som jag sörjer med tanke på uppköpet av Bethesta.

Medlem

Tyvärr så betyder inte gått guld något längre.
Till exempel Cyberpunk blev fördröjt efter det gått guld, sen så har Day one patch vilket gör att spelet inte behöver vara klart längre innan release.

*Edit: det är ju bra om jag läser artikeln också☺
Men ja, Cyberpunk är ett exempel på att spel inte behöver vara klart när skivan skickas till pressarna.
Väldigt stora day one patch är inte heller ovanligt.
Jag tror dock att spelstudios fortfarande firar Gone gold internt.

Det är ju inte ovanligt heller att spel inte är relativt klara förens en tid efter release.

Skribent
Skrivet av Snabeltorsk:

Jag tyckte Prey var skitbra.

Håller med här, tycker Prey får alldeles för lite kärlek. Det är ett fantastiskt spel som nästan når upp till Dishonored i min mening.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Najkan:

Jag gillar att dom testar något nytt iafl.. Hoppas det blir kul, avvaktar flertal recensioner.

Hoppas de hittar tillbaka till något i stil med Dark Messiah snart!

1
Skriv svar