Dead Space sägs sikta på hösten 2022

Robot
Dead Space sägs sikta på hösten 2022

Ny trailer kan komma senare i år.

#dead-space


Medlem

Det känns ändå ganska "snart" med ett år kvar. Hur länge kan spelet varit under utveckling?
Jag hoppas våga spela det.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Har hört början av 2023 jag. Vi får se vad som stämmer : d

Medlem

Väntan kommer vara oumbärlig.

Medlem

Min plasma cutter är redo.

Medlem

EA verkar ta varje genväg de kan nu för att komma in på planen igen. Tyvärr så har de nog gjort sig av med allt kreativt folk för att istället ersätta dessa med diverse chefer som ska "förbättra" spelen med mikrotransaktioner. Hur skulle det vara om de lät denna spelserie få vila i frid och kanske försökte göra ett nytt intressant IP? För mycket begärt?

Edit: Många minns ju säkert att det var just EA som såg till att Dead Space gick i graven till att börja med, så förstår inte riktigt vad de menar med att släppa en remake såhär pass nära ändå.

Medlem
Skrivet av justhitx:

EA verkar ta varje genväg de kan nu för att komma in på planen igen. Tyvärr så har de nog gjort sig av med allt kreativt folk för att istället ersätta dessa med diverse chefer som ska "förbättra" spelen med mikrotransaktioner. Hur skulle det vara om de lät denna spelserie få vila i frid och kanske försökte göra ett nytt intressant IP? För mycket begärt?

Edit: Många minns ju säkert att det var just EA som såg till att Dead Space gick i graven till att börja med, så förstår inte riktigt vad de menar med att släppa en remake såhär pass nära ändå.

Vad snackar du om? Det är redan bekräftat inga mikrotransaktioner till detta spel. De har redan gått ut med det samt att de kommer lägga in alla nivåer i spelet som aldrig de originella utvecklarna hann göra eller kunde pga. tekniska begränsningar (om jag förstod intervjun korrekt). Samt göra spelet mer sammankopplat till uppföljarna.

Varför är det alltid gnäll om nya IP:n så fort en remake visas upp? Det kommer ju nya hela tiden, men de kanske inte är rätt sorts spel för dig eftersom du verkar ha missat att EA visat upp nya nyligen?

Medlem
Skrivet av justhitx:

EA verkar ta varje genväg de kan nu för att komma in på planen igen. Tyvärr så har de nog gjort sig av med allt kreativt folk för att istället ersätta dessa med diverse chefer som ska "förbättra" spelen med mikrotransaktioner. Hur skulle det vara om de lät denna spelserie få vila i frid och kanske försökte göra ett nytt intressant IP? För mycket begärt?

Edit: Många minns ju säkert att det var just EA som såg till att Dead Space gick i graven till att börja med, så förstår inte riktigt vad de menar med att släppa en remake såhär pass nära ändå.

Skrivet av Map-pen:

Vad snackar du om? Det är redan bekräftat inga mikrotransaktioner till detta spel. De har redan gått ut med det samt att de kommer lägga in alla nivåer i spelet som aldrig de originella utvecklarna hann göra eller kunde pga. tekniska begränsningar (om jag förstod intervjun korrekt). Samt göra spelet mer sammankopplat till uppföljarna.

Varför är det alltid gnäll om nya IP:n så fort en remake visas upp? Det kommer ju nya hela tiden, men de kanske inte är rätt sorts spel för dig eftersom du verkar ha missat att EA visat upp nya nyligen?

Tycker EA har blivit ett bättre företag med nytt tänkande. De har gått tillbaka till Steam på PC igen. Sedan släppte de bra single-player spel som STAR WARS Jedi: Fallen Order och STAR WARS: Squadrons. Jag tror på detta företag igen efter en lång dvala i crap.

Denna remake är mycket efterlängtad för egen del.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av Map-pen:

Vad snackar du om? Det är redan bekräftat inga mikrotransaktioner till detta spel. De har redan gått ut med det samt att de kommer lägga in alla nivåer i spelet som aldrig de originella utvecklarna hann göra eller kunde pga. tekniska begränsningar (om jag förstod intervjun korrekt). Samt göra spelet mer sammankopplat till uppföljarna.

Varför är det alltid gnäll om nya IP:n så fort en remake visas upp? Det kommer ju nya hela tiden, men de kanske inte är rätt sorts spel för dig eftersom du verkar ha missat att EA visat upp nya nyligen?

Nej, jag är medveten om att det inte är mikrotransaktioner i just detta spel, men de kan säkert dyka upp i kommande (remade) uppföljare om det säljer tillräckligt bra. Blev lite fundersam när du skrev att de släppte nya spel hela tiden, så gjorde en snabb sökning på vad som borde dyka upp inom kort, och det som EA verkar pusha mest.

https://www.ea.com/sv-se/games/coming-soon

Kan inte direkt påstå att jag ändrat mitt synsätt angående företaget. Sportspel, ett äventyrsspel med indie-vibbar och sedan såklart ett nytt battlefield.
Du får ju självklart anse att allt det här är nytt och spännande om du vill, men själv kan jag inte hitta hypen för något av detta. Plus det faktum att de som företag/utgivare redan har förstört en uppsjö av spelserier som jag faktiskt tyckte om en gång i tiden. Bli inte förvånad den dagen EA vänder uppochned på allt igen, bara.

Medlem
Skrivet av justhitx:

Nej, jag är medveten om att det inte är mikrotransaktioner i just detta spel, men de kan säkert dyka upp i kommande (remade) uppföljare om det säljer tillräckligt bra. Blev lite fundersam när du skrev att de släppte nya spel hela tiden, så gjorde en snabb sökning på vad som borde dyka upp inom kort, och det som EA verkar pusha mest.

https://www.ea.com/sv-se/games/coming-soon

Kan inte direkt påstå att jag ändrat mitt synsätt angående företaget. Sportspel, ett äventyrsspel med indie-vibbar och sedan såklart ett nytt battlefield.
Du får ju självklart anse att allt det här är nytt och spännande om du vill, men själv kan jag inte hitta hypen för något av detta. Plus det faktum att de som företag/utgivare redan har förstört en uppsjö av spelserier som jag faktiskt tyckte om en gång i tiden. Bli inte förvånad den dagen EA vänder uppochned på allt igen, bara.

Lost in random är ju helt nytt vad jag vet.

Annars menar jag inte enbart EA, många andra företag kommer med nytt hela tiden så varför gnälla på EA? De har ju fler än de där spelen på gång som inte är coming soon, som Dragon Age, Mass Effect med mera. Uppföljare ja, men nya spel i alla fall. De har förmodligen fler som jag inte kommer ihåg just nu.

Medlem

I och med att detta är en remake hoppas jag att de ändrar hela skiten med Brethren Moons. Den biten av storyn var så jävla over the top löjlig. Källan för infektionen borde vara något annat mer lättsmält.

1
Skriv svar