EA tycker sig förtjäna mer beröm för hur bra de jobbar med sina köpta studior

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Det tar längre än så att bygga upp ett raserat förtroende, goodwill från fans kommer inte gratis direkt.

Så sant alltså, Finns nog inte många som är så långsinta heller som gamers..

Medlem

Håller med om att de förtjänar beröm för vissa saker de gör, men de förtjänar precis lika mycket kritiken de får för det de inte gör väl. Det tycks bara ha en tendens att fokusera betydligt mer på kritiken än berömmet när det rör sig om sådana saker som det just nu gör (gambling/gacha etc) vilket för fullt förståeligt.

Medlem

Codemasters ? De första EA gjorde va att dra pluggen på dirt rally 2.0

Medlem

Vill han även EA ska få cred för att tvinga på always online krav på spel med en stor andel singelplayer content, för att sedan dra ur pluggen utan någon end of life plan?

För det har hänt nu senaste åren med flera spel. Bland annat Darkspore och Battleforge. Westwood och Bullfrog spel kan jag åtminstone spela idag. Nu dödar utgivare som EA spelen för evigt. Och det är så uppenbart att de inte bryr sig ett skit, eftersom det i många fall hade varit relativt enkelt att fixa ett offlinestöd.

EA kan dra åt helvette! Falska, giriga parasiter är vad de är. Har under årtionden läst gång på gång att de ska "bättrat sig". Fy fan vad trött jag är på fanskapen.

Medlem

Hahahaha den va bra den

Medlem

Tja, vet inte så mycket om just det än hans ord, men det kan helt klart vara värt för ett företag med skamfilat rykte att lyfta de sakerna som sköts bra. Det tycker jag inte att man ska förneka dem.

Medlem

På ett fåtal år tvättar man inte bort en stämpel man gjort sig förtjänt av i decennier.

Medlem

Tycker EA har blivit ett bättre företag med nytt tänkande. De har gått tillbaka till Steam på PC igen. Sedan släppte de bra single-player spel som STAR WARS Jedi: Fallen Order och STAR WARS: Squadrons. Jag tror på detta företag igen efter en lång dvala i crap.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Snacka om att dra en liknelse till sin yttersta spets.

Ändå inte alltför långt ifrån med tanke på alla utvecklare som gått i graven med EAs styre.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Westwood saknar man än till denna dag, eller Looking Glass, men det är en annan historia.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

12
Skriv svar