Diskutera – Hur bra är spelåret 2021 hittills?

Medlem

Valheim lös upp det lite för mig iaf.

Medlem

3/5 hittils och mycket bra spel på väg. Fattar inte vad folk snackar om. Detta spelåret kan bli MEGA!

Medlem

För egen del har det varit ett fantastiskt spelår! Började året med massa spel från sent 90-tal och tidigt 2000-tal som jag inte spelat på ca 20 år och gärna ville återvända till och sen har jag spenderat många timmar med att plöja i backloggen! Det har varit riktigt kul! Sista halvan av året är dedikerad till årets releaser och den nya generationens konsoler har redan gjort en lista på några godbitar kommer bli GREAT

Medlem

Kollade igenom vilka spel som
Släppts år efter år och detta är nog ett av de sämsta spelåren någonsin

Medlem

Mass Effect Legendary Edition har slukat kanske 150h totalt senaste tiden, det ensamt bär upp första halvan för egen del. I övrigt Days Gone i början av året, Metro Exodus, Control, Immortals Fenyx Rising och Cyberpunk bortsett från Apex och sporadiskt Warzone. Tycker det har varit supernice att få lite andrum med backloggen, men längtar efter Ratchet & Clank: Rift Apart, Returnal och RE Village. Totalt sett över förväntan då många spel skjutits på. Hade velat slakta zombies i Back4Blood på semestern!

Daz
Medlem

De enda nya spel jag spelat från 2021 är Hitman 3 som var ett bra och stabilt spel men inte fantastiskt. Kan tänka mig att plocka upp och spela It takes Two med en kamrat men jag förväntar mig inget mästerverk där heller. Senaste Resident Evil är ett kanske när vintern och mörkret kommer, finns inte en chans att jag spelar Resident Evil under våren/sommaren. Annars har det varit väldigt få nya spel som intresserat mig. Typ som de senaste åren har varit. Så jag har mest spelat spel ur min backlog eller spelat om spel jag redan spelat igenom.

Så jag skulle säga att det varit ett riktigt skitår spelmässigt och 2021 får ett underkänt betyg.

Medlem

Varit sådär. Blivit att jag spelat spel jag redan haft men inte klarat. Köpte biomutant och lirar the ascent just nu.

KoP
Medlem

Ganska ljummet än så länge. Har mest spelat gamla spel, men till hösten kommer det ju en del trevliga spel.

Medlem

Enda spel från 2021 som jag spelat är Valheim.

Så, ganska ljummet kan man nog säga.

Alla andra spel jag spelat är minst 5 år gamla. Vilket iofs inte är många det heller, har inte varit speciellt intresserad av att sitta och spela i år om jag är ärlig.

Medlem

Dåligt med nya spel,Valheim är nog årets enda köp tills nu.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem

Som en avslagen öl, trots en PS5. Väntar så på Elden Ring!

Medlem

Det är ett väntans år. Väntan på spel som kommer om inte alltför länge och väntan på spel som kommer när man hunnit träda in i en ny ålderskategori. Väntan på Elden Ring, Baldur's Gate 3, Starfield, Elder Scrolls VI, Fallout 5.

Geeks Gaming
Skrivet av Sandpapper:

Har det ens varit ett "spelår"? Värdelöst imo.

Ja lite så. Verkligen ett mellanår.
Har blänkt till med mindre titlar men inget som får mig att sagla.

Får bli att beta av backloggen:)

Medlem

Rent ut, uselt. Inget har intresserat mig.

Skribent

Oj, här var det mer negativt än vad jag trodde det skulle vara.

I år har jag uppskattat Knockout City mycket, det har blivit mitt nya "slå ihjäl några timmar"-spel. Gillade även The Life and Suffering of Sir Brante som kom från ingenstans och var väldigt (o)trevligt. Chivalry 2 helt okej. Sen har jag inte ens hunnit spela Returnal, Ratch & Clank: Rift Apart, It Takes two, och ett helt gäng med indiespel. Bara där finns potentialen till ett riktigt bra halvår.

Framåt har jag Back 4 Blood, Icarus, New World, Deathloop, nya WarioWare och Battlefield 2042 att se fram emot. Om inte allting är skräp så tror jag att 2021 blir minst ett stabilt spelår för mig.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Rätt så kasst, för mig. Valheim var fint i 60 timmar (Väl värt pengen det kostade). Uppdateringen till Disco Elysium var också bra, och jag planerar att köpa Skyward Sword. Glömde Mass Effect! Det var förbannat härligt! Men i övrigt tycker jag att det har varit riktigt jävla pisstråkigt.


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

12
Skriv svar