Trots den djävulusiska succén – räkna inte med ett Hades 2

Robot
Trots den djävulusiska succén – räkna inte med ett Hades 2

Utvecklaren vet inte vad som väntar härnäst.

#hades, #supergiant-games


FM-guru
F.d. Sisyr

Det är ju en del av tjusningen med Supergiant Games - att de gör helt nya spel hela tiden samtidigt som man bibehåller den höga kvalitén. Inte många utvecklare som kan säga samma sak.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Det är ju en del av tjusningen med Supergiant Games - att de gör helt nya spel hela tiden samtidigt som man bibehåller den höga kvalitén. Inte många utvecklare som kan säga samma sak.

Precis. De gör aldrig uppföljare och de släpper aldrig DLC. Gillar integriteten på det viset men lite DLC hade banne mig gått hem, i alla fall i ett spel som hades. Men de har min fulla respekt.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

Hur var det nu, spel som man spelar om samma sak hela tiden inte populära?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Hades är lätt den bästa rogueliken jag spelat, kan vara förra årets GOTY för min del.

De fick till det så otroligt bra att det känns som man gör framsteg hela tiden även om man gör en skitrunda och går och dör alldeles för tidigt

Medlem

Forumpost?


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Aldrig spelat Hades men tänkte ge det en chans när det kommer till konsol. Hur svårt är det? Är väl inte världsbäst på tv-spel men en hanterbar utmaning bör jag klara av.

Medlem
Skrivet av Roqka:

Aldrig spelat Hades men tänkte ge det en chans när det kommer till konsol. Hur svårt är det? Är väl inte världsbäst på tv-spel men en hanterbar utmaning bör jag klara av.

Du lär försöka ett antal ggr innan du lyckas besegra sista bussen första gången.
Men karaktären + en själv blir bättre så till slut kommer du springa genom spelet utan problem.

Som sagt det är meningen att dö och meningen sen att varva det flera ggr
Varje varvning blir dessutom svårare då man lägger till sk "pact of punishment" för att låsa upp mer saker.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Du lär försöka ett antal ggr innan du lyckas besegra sista bussen första gången.
Men karaktären + en själv blir bättre så till slut kommer du springa genom spelet utan problem.

Som sagt det är meningen att dö och meningen sen att varva det flera ggr
Varje varvning blir dessutom svårare då man lägger till sk "pact of punishment" för att låsa upp mer saker.

Coolt, tack! Det får bli att prova via Game Pass. Gillar jag det kan jag gott tänka mig att köpa det till PS5:an också.

Inte spelat "top-down" sedan Diablo 3 var nytt. Men efter att nyligen spelat genom The Ascent har jag återigen fått lite blodad tand för den spelstilen.

Medlem

De har ju lyckats hålla en alldeles fenomenal kvalitet på sina spel som tekniskt är rätt lika i grunden men ändå är vidareutvecklingar på varandra. Frågan är ju om de ska fortsätta i samma spår och hoppas kunna förnya tekniken och konceptet eller att chansa med något nytt.. Man vill ju inte att de ska fastna likt Telltale i en genre eller typ av spel även om de i sig är bra spel.

Gnällkuk

Jag tror det är väldigt sunt, att inte behöva försöka överträffa originalet. Att lägga energin och kreativitet på något nytt stimulerar nog de flesta på studion. Hades är grymt, men ser hellre något nytt från dem.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Dom har ju inte gjort en uppföljare hittils, och jag ser gärna att dom fortsätter med nya skapelser ist för uppföljare.


signatur

subterranean homesick alien

1
Skriv svar