Mod till räddning! Fixar typsnittet i Final Fantasy Pixel Remaster

Robot
Mod till räddning! Fixar typsnittet i Final Fantasy Pixel Remaster
Medlem

Vad var det för fel på mobilversionen av FFVI?

Medlem
Skrivet av Nocternity:

Vad var det för fel på mobilversionen av FFVI?

Grafiken. Spritesen de använde för mobilversionerna utav Final Fantasy var fult i jämförelse med orginala spritesen. Det är något som har kritiserats högt och mycket, och tror det här är SquareEnix svar om att de kan göra ordentlig Pixel Remaster.

Medlem
Skrivet av Shamanfox:

Grafiken. Spritesen de använde för mobilversionerna utav Final Fantasy var fult i jämförelse med orginala spritesen. Det är något som har kritiserats högt och mycket, och tror det här är SquareEnix svar om att de kan göra ordentlig Pixel Remaster.

Aha, jag har det till mobil och har inte reagerat negativt på grafiken. Har dock inte spelat någon annan version av det så kanske är därför jag inte reagerat på det 😅

Medlem

Det känns så absurt att dom inte själva använder ett pixelteckensnitt i en pixel remaster, utan att det behöver moddas in. Hoppas verkligen dom fixar det i en framtida patch, och släpper samlingen till Switch.

Medlem

Hade personligen inte velat ha ett pixel-teckensnitt, det är skitjobbigt för mig att läsa. Det normala är där emot inte så värst snyggt eller passande heller förstås.

Medlem

Trodde jag var den enda i hela världen som fattade att man skall ha pixelperfekta fonts i pixelartspel... det ser så jävla fult ut med annat och det bryter hela känslan.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Trodde jag var den enda i hela världen som fattade att man skall ha pixelperfekta fonts i pixelartspel... det ser så jävla fult ut med annat och det bryter hela känslan.

Jag tror att det snarare är alla i hela världen förutom just utvecklarna.

Medlem
Skrivet av Nocternity:

Vad var det för fel på mobilversionen av FFVI?

Artikel om ämnet
https://www.fortressofdoors.com/doing-an-hd-remake-the-right-...

Det ser nog lite bättre ut på mobil som har mindre skärm men jag lirade det på en iPad och det såg ut som trash. Suddigt och fult. Tur att spelet i övrigt var samma grymma FFVI.

Skrivet av Hipshot:

Trodde jag var den enda i hela världen som fattade att man skall ha pixelperfekta fonts i pixelartspel... det ser så jävla fult ut med annat och det bryter hela känslan.

Nästan lika fult som ett så kallat "pixel art"-spel som kör olika stora pixlar i interface, sprites, bakgrunder och det blandas hej vilt. Varför kan dom inte hålla sig till en "upplösning"? Spec om dom ska framstå some "true".

Medlem
Skrivet av androsynth:

Det ser nog lite bättre ut på mobil som har mindre skärm men jag lirade det på en iPad och det såg ut som trash. Suddigt och fult. Tur att spelet i övrigt var samma grymma FFVI.

Uhhh that can’t be unseen! ☹️

Medlem

SquareEnix borde fan förbjudas från att göra "remasters" på sina klassiska spel. Dom förvaltar ju det arvet som Mike Tyson gjorde med sin förmögenhet. Det är inget svårt att gissa sig fram till vad fans vill ha ut av dessa och trots upprepad kritik mot alla portar och dyl de gjort genom åren blir det fan aldrig bättre. Man hade ju kunnat tro att en "pixel remaster"-serien var ett svar på denna kritik och att man nu fattat grejjen.. Men icke...Helt jävla otroligt egentligen.

Skribent
Skrivet av Nocternity:

Aha, jag har det till mobil och har inte reagerat negativt på grafiken. Har dock inte spelat någon annan version av det så kanske är därför jag inte reagerat på det 😅

Tror du och jag är de enda som inte hatar den versionen haha. Menar, jag förstår lite vad folk klagar på, men själv hade jag inte så mycket emot grafiken. Ett bra spel är fortfarande ett bra spel, sen som du så spelade jag det på mobilen så skärmstorleken kan ju ha gjort att jag inte reagerade så mycket.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Jag förstår inte hur man kan missa en sådan här sak som utvecklare (syftar inte på enbart programmerarna utan hela teamet). Det är som att man inte förstår syftet ens, och knappast ”målgruppen” till dessa portar.

Medlem

Det mest tråkiga i det hela är ju att betalande konsumenter får en mycket sämre variant än vad som redan finns tillgängligt via andra, gratis, medel.

1
Skriv svar