Den fullständiga CG-trailern för nedlagda Duke Nukem Begins har dykt upp

Robot
Den fullständiga CG-trailern för nedlagda Duke Nukem Begins har dykt upp

Se visionen för vad som kunde ha blivit verklighet.

#Duke-nukem-begins, #nyhetstips


Medlem

Tack gode gud att det där spelet aldrig blev av!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

NuZ
Testpilot
Skrivet av Ankh:

Tack gode gud att det där spelet aldrig blev av!

Haha ja det är nog sant men jag tror faktiskt Duke skulle kunna göra sig bra i 3e person! 2D spelen är ju amazing dock


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Varför kan ingen bara göra ett ordentligt och påkostat Duke Nukem spel. Duke var fronten för FPS spel, ingen sketen meme. Make Duke great again!

Medlem

2:00 och framåt ser vi vad Duke gjorde den sjätte januari.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av nils45:

Varför kan ingen bara göra ett ordentligt och påkostat Duke Nukem spel. Duke var fronten för FPS spel, ingen sketen meme. Make Duke great again!

Det var EN front. Men visst, annars rätt, MDGA!


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Dags att Duke Nukem får ett värdigt spel med rätta glimten i ögat som originalet Duke Nukem 3d.
Det allt för överdrivet oseriösa dravlet som Forever drogs med och även denna trailer kan de skrota.
Fokus ska ligga på skön action med vältimade oneliners.

Medlem

Ser horribelt ut

SoL
Medlem
Skrivet av wibbe44:

Dags att Duke Nukem får ett värdigt spel med rätta glimten i ögat som originalet Duke Nukem 3d.
Det allt för överdrivet oseriösa dravlet som Forever drogs med och även denna trailer kan de skrota.
Fokus ska ligga på skön action med vältimade oneliners.

Och bra musik!

Medlem
Skrivet av wibbe44:

Dags att Duke Nukem får ett värdigt spel med rätta glimten i ögat som originalet Duke Nukem 3d.
Det allt för överdrivet oseriösa dravlet som Forever drogs med och även denna trailer kan de skrota.
Fokus ska ligga på skön action med vältimade oneliners.

Jo precis, det är helt fel fokus när det kommer till Duke.
Duke är ju en hyllning till action filmer(speciellt 80-tals action), men Duke Nukem Forever blev istället en parodi på Duke Nukem karaktären.

Hur kunde det gå så fel?
Lustigt hur illa de största 90-tals varumärkena för PC miljön har sjabblats bort.
Finns väl knappt några ikoner kvar idag, typ bara Doom guy? ¨
Rätt lustigt ändå med tanke på hur mycket värde det finns i väl förvaltade varumärken.

Medlem

haha ja det såg väl inget vidare ut.. rätt så billigt

Inaktiv

Att de ens gjorde ett nytt försök efter berg-och-dalbanan som var Duke Nukem Forevers utveckling.

Medlem

Doom guy och lo wang och wolfenstien har alla åldrats väl och fått värdiga uppföljare, varför ska det vara så svårt för våran duke?

Skribent
Skrivet av Cladrius:

Doom guy och lo wang och wolfenstien har alla åldrats väl och fått värdiga uppföljare, varför ska det vara så svårt för våran duke?

Tror inte utvecklarna vågar?

Dukes aktier sjönk rejält med Forever på ett sätt som aldrig Shadow Warrior, Doom och Wolf har gjort. Sitter du då vid ett bord och diskuterar vilket nytt IP som man ska köpa upp och använda för ett nytt spel, då faller nog Duke bort ganska snabbt. Liksom du går ju in med underläge, både att Forever floppade efter alla förseningar, men också att förväntningarna (från de fans som är kvar) skulle vara för stora. Väldigt många risker som inte vägs upp av det positiva som skulle "kunna" komma ur projektet.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Skulle gärna se ett nytt Time to kill, det bästa Duke spelet efter 3D.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Hade gärna sett ett nytt Duke. En av de skönsaste karaktärerna i tvspelsvärlden. Han liten minibyst stående av honom i ett skäp.

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

Skulle gärna se ett nytt Time to kill, det bästa Duke spelet efter 3D.

Har varken kört ”Time to Kill” eller ”Planet of the Babes” på Playstation, men ”Zero Hour” till Nintendo 64 var både bra och grymt kul. Älskar det spelet, och klart bäst efter Duke 3D.

Någon som spelade Nintendo 64-versionen? Fanns ju en del förändringar i den versionen (alla vapen och t ex ett Dukeburger som dom har smält upp i den andra banan).

Jag säger det igen, gå tillbaka till grunderna och ge oss ett nytt påkostat Duke. Jag återkommer fortfarande till Duke 30 - efter sisådär 25 år.

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Har varken kört ”Time to Kill” eller ”Planet of the Babes” på Playstation, men ”Zero Hour” till Nintendo 64 var både bra och grymt kul. Älskar det spelet, och klart bäst efter Duke 3D.

Någon som spelade Nintendo 64-versionen? Fanns ju en del förändringar i den versionen (alla vapen och t ex ett Dukeburger som dom har smält upp i den andra banan).

Jag säger det igen, gå tillbaka till grunderna och ge oss ett nytt påkostat Duke. Jag återkommer fortfarande till Duke 30 - efter sisådär 25 år.

Time to Kill var asbra:-)

Medlem

Vill man spela ett bra Duke Nukem så ska man defitivt spana in antingen vanilla DN3D (eDuke-porten) eller Duke Nukem 3D moden Alien Armageddon. Helt vansinnigt hur hängivna fans lyckas skapa dessa galna moddar!

Synd att inte Ion Fury ens var i närheten lika bra som denna mod. Det hade potential men
jag tyckte de sjabblade bort karaktären Shelly med riktigt dåligt inlästa och tjatiga repliker bla.

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Har varken kört ”Time to Kill” eller ”Planet of the Babes” på Playstation, men ”Zero Hour” till Nintendo 64 var både bra och grymt kul. Älskar det spelet, och klart bäst efter Duke 3D.

Någon som spelade Nintendo 64-versionen? Fanns ju en del förändringar i den versionen (alla vapen och t ex ett Dukeburger som dom har smält upp i den andra banan).

Jag säger det igen, gå tillbaka till grunderna och ge oss ett nytt påkostat Duke. Jag återkommer fortfarande till Duke 30 - efter sisådär 25 år.

Yes, spelar Duke64 på PC ibland. Finns bra portar för det via EDuke32. En del roliga förändringar och i det stora hela är Duke Nukem 64, precis som Doom 64, bättre och mer avancerat än originalet på PC.

1
Skriv svar