Releaselistan 2022

Robot
Releaselistan 2022

FZ listar de viktigaste spelsläppen under 2022. Tips, feedback och rättningar mottages tacksamt, se länkar nertill på sidan.

#fz, #releaselistan, #releaselistan-2022


Medlem

ser verkligen fram emot Dolmen. måste bli årets spel här i Sverige

Medlem

Elden ring är nu på steam!! Om man vill läsa om spelet och kolla trailers osv

Medlem

Borde inte Mortal Online 2 vara med den 25 januari. Det är ett storsläpp för mig och de som jobbar på spelet är till och med svenskar. Något att bita i för Ultima Online veteraner kanske.
https://www.mortalonline2.com/

Medlem

Atelier Sophie 2: The Alchemist of the Mysterious Dream som släpps 25 februari borde stå med på listan.

Redaktör
Skrivet av TheVoomyOne:

Atelier Sophie 2: The Alchemist of the Mysterious Dream som släpps 25 februari borde stå med på listan.

Kommer, herr Psygnosis!


signatur
Medlem

Ser verkligen fram emot Crimson Desert. Hur kommer det sig att det inte är med på listan här? Man ser det knappt någonstans, men det ser ut som hej dundrades mega äventyr med en riktigt saftig och härlig varierad, levande och innehållsrik värld, som dessutom ser helt makalös ut och enorm! Verkar bli en vuxen story, och med lite va allt. Rida på drakar klättra i berg, svinga sig i rep, besöka gamla hemska tanter i läskiga träsk, portaler, pussel i olika dungeons, ett gött stridsystem, stora strider. Fantastiskt vacker grafik.
Måste sluta skriva nu om det, jag kan hålla på hela dagen!! ta till godo på trailern istället
Detta skulle släppts sent 2021, men de sköt upp det för att implementera mer väldigt häftiga saker som de kände att de bara måste ha med i spelet när det väl släpps

https://youtu.be/oveOw84tUVU

Medlem

"Far: Changing Tides" var det första jag tänkte på, ej med

KoP
Medlem

GTA V på listan för spelsläpp i Mars. ಠ_ಠ

Det kan ju strykas ifrån listan direkt för det måste ju vara det oviktigaste släppet 2022. :'D

Medlem

Song of conquest ännu ett spel av svenskar men ej med på listan. Har väntat på detta i ett par år nu.

Redaktör
Skrivet av MeatGrinder:

Song of conquest ännu ett spel av svenskar men ej med på listan. Har väntat på detta i ett par år nu.

Det har inget releasedatum än vad jag kan se. Early access under Q2, men vi kör bara skarpa releaser här. Återkom gärna så fort du hör nåt så slänger vi in det!


signatur
Medlem

Listan skulle behöva uppdateras. Flertalet spel som står listade utan releasedatum som redan har släppts.

Medeltidsman 🧔
Skrivet av TheVoomyOne:

Listan skulle behöva uppdateras. Flertalet spel som står listade utan releasedatum som redan har släppts.

Inne på sidan, längst ned, har du texten Skicka en rättelse där du kan hjälpa till att skicka in spel som släppts och dess datum


signatur

Lite spelsläpp jag gjort: https://184-productions.itch.io/

Medlem
Skrivet av PontusT:

Ser verkligen fram emot Crimson Desert. Hur kommer det sig att det inte är med på listan här? Man ser det knappt någonstans, men det ser ut som hej dundrades mega äventyr med en riktigt saftig och härlig varierad, levande och innehållsrik värld, som dessutom ser helt makalös ut och enorm! Verkar bli en vuxen story, och med lite va allt. Rida på drakar klättra i berg, svinga sig i rep, besöka gamla hemska tanter i läskiga träsk, portaler, pussel i olika dungeons, ett gött stridsystem, stora strider. Fantastiskt vacker grafik.
Måste sluta skriva nu om det, jag kan hålla på hela dagen!! ta till godo på trailern istället
Detta skulle släppts sent 2021, men de sköt upp det för att implementera mer väldigt häftiga saker som de kände att de bara måste ha med i spelet när det väl släpps

https://youtu.be/oveOw84tUVU

Jag har helt missat detta. Men det ser verkligen ASFETT ut! Hoppade högt upp på vill ha-listan.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Jag har helt missat detta. Men det ser verkligen ASFETT ut! Hoppade högt upp på vill ha-listan.

Ja eller hur. Synd att det blir sen 2023 release istället =/

1
Skriv svar