Forza Horizon 5:s karta är 50 % större än föregångarens

Robot
Forza Horizon 5:s karta är 50 % större än föregångarens
Hcz
Medlem

Spelar inte nån roll om det det skulle vara 1000% större karta om det inte kan lägga in support för ratt.
Steamversionen av Forza 4 går inte att spela med ratt. Visst det går att styra men det är helt galet.
Så man är tvungen att köra med kontroll vilket man inte vill när man har en G29.

Tydligen ska det inte vara lika illa på MS-store versionen. Men MS-Store är nått man inte installerar....
Så innan man funderar på om man ska ha spelet får man titta så att det går att köra med ratt ordentligt och att det inte är lika kasst som i 4:an.

Medlem

Blir stressad när jag läser sånt här kommer aldrig hinna klara men ska inte klaga det är kul med stora spel jag önskar bara att jag hade mera tid när det kommer så många andra massiva spel hela tiden man också vill hinna med + önskar att jag hade bättre tålamod att sitta med samma spel. Men som vanligt gör jag ett försök 😁

Att skryta om hur stor en open world-karta är inget försäljningnsknep som någonsin fungerat på mig, blir snarare tvärtom att man blir fruktansvärt osugen på spelet.

Medlem

Bra, alla kartor till alla spel någonsin är alltid för små. Jag vill ha Större!


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

It's not a lake, it's an ocean

Håller med om att storleken är rätt ointressant (heh), det är innehållet som spelar roll. Jag har dock haft roligt med FH4 i flera års tid, så jag är inte ett dugg orolig. Hade gärna sett mer streetracing än som verkar bli fallet. Det var en av få brister i FH4.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Blir dags för en ny TV till sovrummet i höst så man kan ligga och glida runt i Mexiko och utforska/njuta av miljöerna innan läggdags


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem

I Fallet Forza Horizon så är större karta bättre. De supportar spelet med innehåll i ett par år så man kommer att kunna vägarna utan och innan ändå. Ser fram emot att upptäcka allt i spelet!

Skrivet av Ruffles:

Håller med om att storleken är rätt ointressant (heh), det är innehållet som spelar roll. Jag har dock haft roligt med FH4 i flera års tid, så jag är inte ett dugg orolig. Hade gärna sett mer streetracing än som verkar bli fallet. Det var en av få brister i FH4.

Jo, men också en track-bana typ den i lego-expansionen. Det kanske finns på den här kartan, har missat i så fall.

Ser även fram emot expansionerna, de brukar alltid bli bra och varierande.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

I Fallet Forza Horizon så är större karta bättre. De supportar spelet med innehåll i ett par år så man kommer att kunna vägarna utan och innan ändå. Ser fram emot att upptäcka allt i spelet!

Håller med, i ett sådant här spel är det bra med en stor karta som räcker lång tid. Det går inte direkt långsamt fram på vägarna.

Inaktiv
Skrivet av hoppalängdhopp:

Att skryta om hur stor en open world-karta är inget försäljningnsknep som någonsin fungerat på mig, blir snarare tvärtom att man blir fruktansvärt osugen på spelet.

Samma här, svor lite inombords när jag läste rubriken.

Vill ha en lagom stor karta, för liten blir tjatigt, för stor blir bara ointressant.
Nu är det ju mindre störande i bilspel än i tex Assassins creed pga hur snabbt man rör sig.

Medlem

Skaffade FH4 nån månad sen och oj vad överväldigad jag blev av hur många uppdrag det finns. . Klarar man ett poppar 5 nya upp tills kartan är proppfull hehe. Blir säkert köp av 5:an innan jag klarat 4:an om man säger så
Kul spel dock, så klagar inte!

Medlem
Skrivet av Tiggaren:

Skaffade FH4 nån månad sen och oj vad överväldigad jag blev av hur många uppdrag det finns. . Klarar man ett poppar 5 nya upp tills kartan är proppfull hehe. Blir säkert köp av 5:an innan jag klarat 4:an om man säger så
Kul spel dock, så klagar inte!

Ah, det var inte samma sak när det släpptes direkt. Många av story-uppdragen är sånt som tillkommit i efterhand. Även Eliminator med mer.

Skrivet av Fulci:

Håller med, i ett sådant här spel är det bra med en stor karta som räcker lång tid. Det går inte direkt långsamt fram på vägarna.

Jo, verkar som att folk jämför det med tex Skyrim här. Det spelet var lagom stort för vad som fanns i och hur man tar sig fram. Sällan i 400 kmh då.

Medlem

Förhoppningsvis skulle ett framtida Forza spel vara norra Finland eller Norra Sverige. Lite små byar lite varstans.

Medlem

Hoppas det blir ett mörkare spel. Har generellt svårt för glättigheten som varit synonymt med Horizon serien.
Får en "kolla barn så hipp er pappa är" känsla, dvs äldre personer som försöker göra spel som tilltalar yngre och tänker skarpa färger och karaktärer som verkar ha dragit en lina eller två blir nog bra.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

Varför har dom inge riktig damage på bilarna?
Rätt så point less att köra genom stora stenar som definitivt hade förstört bilen total irl eller orsakat förlust av däcket.

Medlem
Skrivet av landy:

Varför har dom inge riktig damage på bilarna?
Rätt så point less att köra genom stora stenar som definitivt hade förstört bilen total irl eller orsakat förlust av däcket.

Därför att det är en del av licenskraven. Dom flesta biltillverkare vill inte att man ska kunna kvadda bilarna på det sättet.

Medlem

FH4 är ju ett spel man spelat en heldel, dock inte tillräckligt , får lite adhd av att allt som ploppar upp så fort man klarar en sak.

Längtar till FH5


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Gnällkuk

Pepp! Hoppas detta blir roligare än föregångaren, vet inte var det var men jag fastnade aldrig riktigt för förra :/


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Detta väntar jag på, är inte så mycket för tävlingarna utan kör mest runt i världen och försöker få bra tid i fartkamerorna. Är för dålig på att hålla mig på vägen för att prestera bra i racen om jag stänger av all hjälp.

Skrivet av Oakenborn:

Hoppas det blir ett mörkare spel. Har generellt svårt för glättigheten som varit synonymt med Horizon serien.
Får en "kolla barn så hipp er pappa är" känsla, dvs äldre personer som försöker göra spel som tilltalar yngre och tänker skarpa färger och karaktärer som verkar ha dragit en lina eller två blir nog bra.

Så blir det nästan alltid när det är bilspel med story.
Sen är det ju inte helt ovanligt med "hippa töntar" om man är i sammanhang där det är mycket stylade BMW och Audi.

Jag hoppas de börjar köra spelet dubbat till svenska igen som ettan. De va riktigt fräsigt.

Inaktiv
Skrivet av Lord Silver:

Därför att det är en del av licenskraven. Dom flesta biltillverkare vill inte att man ska kunna kvadda bilarna på det sättet.

Vet att det var prat om det där redan på Gran turismo tiden eller vilket spel det var. Synd att dom kör på det. Att se en stor fet motor komma fram under huven när man krashar bilen skulle jag bara se som mer reklam åt företaget som tillverkar bilen.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Ribcage:

I Fallet Forza Horizon så är större karta bättre. De supportar spelet med innehåll i ett par år så man kommer att kunna vägarna utan och innan ändå. Ser fram emot att upptäcka allt i spelet!

Jo, men också en track-bana typ den i lego-expansionen. Det kanske finns på den här kartan, har missat i så fall.

Ser även fram emot expansionerna, de brukar alltid bli bra och varierande.

Ja, expansionerna brukar vara bra. Gillade verkligen Blizzard Mountain och Hot Wheels i FH3! Tyckte de var lite svagare i FH4.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Jag hoppas de börjar köra spelet dubbat till svenska igen som ettan. De va riktigt fräsigt.

What 😂 spelade aldrig 1an men ja låter ju as fräsigt dubbad svenska och töntig story kan ju bli hur humoristiskt som helst hoppas verkligen på det låter super kul givet köp dag 1 isfl 👍

Inaktiv

Storleken har ingen betydelse bara de lyckas utnyttja den på rätt sätt. Vill inte ha nå jävla ubisoftsyndromet där kartan är sprinklad med små meningslösheter bara för att fylla ut och på så sätt generera speltid.

Medlem

Okay, jag ser att det är en del gnäll i kommentarerna i att man har valt att lyfta fram storleken på kartan är 50 % större än föregående. En del verkar dra paralleller till andra spel där man INTE kör bil. Snälla kan ni vara så vänliga att utveckla då jag som har ett stort bilintresse ser absolut inga nackdelar med att man har mer och mer varierade vägar att köra på.


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Oakenborn:

Hoppas det blir ett mörkare spel. Har generellt svårt för glättigheten som varit synonymt med Horizon serien.
Får en "kolla barn så hipp er pappa är" känsla, dvs äldre personer som försöker göra spel som tilltalar yngre och tänker skarpa färger och karaktärer som verkar ha dragit en lina eller två blir nog bra.

Haha ja, det är ju tyvärr kutym för genren. Höll på att få psykbryt på Need for Speed Heat exempelvis som var precis så som du beskriver, men uppskruvat till max. Usch.

Medlem

Personligen hade jag hoppats på rejält mycket större än så, jag tycker FH4 är riktigt futtigt vad gäller storlek - det tar inte så många minuter att ta sig från ena änden av kartan till den andra. :/ Jämför med ex. Test Drive Unlimited 2, där tar det verkligen en jäkla stund att köra runt ön. The Crew-spelen är också bra mycket större.

Instämmer i kritiken mot framtoningen, "storyn" och berättandet däremot, men å andra sidan är dessa ju i princip lika hopplösa vilket modernt motorspel man än kikar på i dagsläget. (NFS, The Crew, TDU, Forza, Dirt, mfl.)


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Detta väntar jag på, är inte så mycket för tävlingarna utan kör mest runt i världen och försöker få bra tid i fartkamerorna. Är för dålig på att hålla mig på vägen för att prestera bra i racen om jag stänger av all hjälp.

Så blir det nästan alltid när det är bilspel med story.
Sen är det ju inte helt ovanligt med "hippa töntar" om man är i sammanhang där det är mycket stylade BMW och Audi.

Jag hoppas de börjar köra spelet dubbat till svenska igen som ettan. De va riktigt fräsigt.

Haha var det i Horizon 1? Jag kommer ihåg att jag började spela något Forza spel på 360 men fick stänga av pga oerhört pinsamma svenska röster. Tror inte jag kunde byta till engelska heller. Spelade aldrig igen.

Skrivet av Sisyr:

Haha ja, det är ju tyvärr kutym för genren. Höll på att få psykbryt på Need for Speed Heat exempelvis som var precis så som du beskriver, men uppskruvat till max. Usch.

Kräks lite i munnen när du säger så. Avskyr verkligen. Och jag som varit sugen på att testa men det blir hard pass på det.

Skulle bara vilja ha en enkel story där en vanlig kille eller tjej gillar bilar och racing och börjar med en skruttbil som ska rustas upp för att sen ha råd med snabbare och snabbare bilar. Som i dom gamla goda racingspelen jag växte upp med.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem
Skrivet av Oakenborn:

Haha var det i Horizon 1? Jag kommer ihåg att jag började spela något Forza spel på 360 men fick stänga av pga oerhört pinsamma svenska röster. Tror inte jag kunde byta till engelska heller. Spelade aldrig igen.

Ja de va många som ogillade det och att man inte fick välja. Men i trean och fyran slipper man Svenskt tal tvåan har jag aldrig testat.

Sen kan du ju använda mute funktionen under mellansekvenserna man klarar sig ju fint utan den infon i den typen av spel.

Medlem

Tycker mest att FH5 miljön känns ensidig och ödslig av det jag sett.

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Personligen hade jag hoppats på rejält mycket större än så, jag tycker FH4 är riktigt futtigt vad gäller storlek - det tar inte så många minuter att ta sig från ena änden av kartan till den andra. :/ Jämför med ex. Test Drive Unlimited 2, där tar det verkligen en jäkla stund att köra runt ön. The Crew-spelen är också bra mycket större.

Instämmer i kritiken mot framtoningen, "storyn" och berättandet däremot, men å andra sidan är dessa ju i princip lika hopplösa vilket modernt motorspel man än kikar på i dagsläget. (NFS, The Crew, TDU, Forza, Dirt, mfl.)

Aldrig kört spelen du nämnde men var kartorna även fyllda med innehåll och varierat. Och kunde man köra genom skogarna och över fälten som i horizon 4 eller var de mest vägarna och lite utanför som i horizon 1?

12
Skriv svar