American McGee tycker sig inte få tillräcklig draghjälp av er för ett nytt Alice-spel

Robot
American McGee tycker sig inte få tillräcklig draghjälp av er för ett nytt Alice-spel

Ledsen över att folk inte skriver upp sig på hans mail-lista.

#alice-asylum, #american-mcgee, #ea


Medlem

Det har ju blivit populärt inom spelindustrin att återuppleva klassiska titlar. Vågar man hoppas på att de gör en remaster åtminstone i frostbite? Vore ju läckert men drömma kan man ju alltid.

Även med tanke på att första Alice knappt går att få tag i digitalt på ett "legalt" sätt. EA har ju dödat flera fantastiska varumärken förut... skulle inte förvåna mig om de vill göra ett mobilspel istället. Lite ljusning i tunneln finns ju, de tog tag i dead space.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Jag tyckte att ettan var riktigt bra, men fastnade aldrig riktigt för tvåan.. en trea intresserar mig inte nämnvärt. Oavsett så skulle jag nog aldrig skriva upp mig på en mailinglista med specifik avsikt att visa intresse för ett spel.. det känns lite 1998?

Medlem

Har alltid undrat över hans namn...
Kan man heta American i förnamn..?
Det är ju inte så att jag heter Svensk Svensson. Men det kanske man kan.. dags o googla

Medlem
Skrivet av PontusT:

Har alltid undrat över hans namn...
Kan man heta American i förnamn..?
Det är ju inte så att jag heter Svensk Svensson. Men det kanske man kan.. dags o googla

tja man kan ju heta D*ck i usa så varför kan man inte heta american? xd

tror inte många bryr sig helt ärligt om ett nytt Alice spel..

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

tja man kan ju heta D*ck i usa så varför kan man inte heta american? xd

tror inte många bryr sig helt ärligt om ett nytt Alice spel..

Hahah ja det är sant iförsig ;D
Har ju en del härliga kombinationer av namn i Sverige också, t,ex Ann Al.. måste vara roligt att heta det.
Ne, ett nytt Alice spel är väl inte det som ligger högst upp på önskelistan precis.
Tyckte inte de andra var något o hänga i granen heller precis.

Medlem

Mailing list? Känns ju lite förlegat va...

Medlem

Nu blir jag nästan ledsen över att jag inte är intresserad av Alice-spel 😞

Medlem

gillade första alicespelet, men tyckte redan på den tiden att det såg lite väl egocentriskt ut när han tryckte in sitt namn i varje speltitel. som att det på nåt vis skulle ge extra tyngd till släppen, även fast ingen egentligen hade nån aning om vem han var.

tycker det är lika larvigt när spike lee trycker in "a new spike lee joint" i varje film, eller tarantino's "a quentin tarantino film", och dom är ju ändå superkändisar.

känns lite som att det är precis den typen av människor som blir förvånade när ingen skriver upp sig på deras mailinglista.

"jag förstår inte. jag har ju gjort det solklart för folk i årtionden. jag är american mgcee! varför skriver ingen upp sig??"

Medlem

Så de har haft listan uppe i 3 år och ändå är det första gången man hör talas om detta, trots att man håller sig väldigt uppdaterad när det kommer till spelnyheter?

Så som svar på deras fråga så: Ja, de har definitivt gjort något fel när det gäller att sprida nyheten om denna listan och dess påverkan för en eventuell uppföljare.

Medlem
Skrivet av quadratis:

gillade första alicespelet, men tyckte redan på den tiden att det såg lite väl egocentriskt ut när han tryckte in sitt namn i varje speltitel. som att det på nåt vis skulle ge extra tyngd till släppen, även fast ingen egentligen hade nån aning om vem han var.

tycker det är lika larvigt när spike lee trycker in "a new spike lee joint" i varje film, eller tarrantino's "a quentin tarantino film", och dom är ju ändå superkändisar.

känns lite som att det är precis den typen av människor som blir förvånade när ingen skriver upp sig på deras mailinglista.

"jag förstår inte. jag har ju gjort det solklart för folk i årtionden. jag är american mgcee! varför skriver ingen upp sig??"

Det är väl bra att de tydligt visar vem som gjort spelet/filmen så man vet vad man kan vänta sig för typ av produktion. Om någon hatat alla Tarantinos filmer så kanske den personen gärna vill veta i tid att det är han som gjort filmen som personen nu funderar på att se.

Något jag tycker är sämre är när de slår kända regissörer/producenters namn på film och annat i stor text och sen så visar det sig att de egentligen inte alls varit så inblandade, utan bara typ rådgivare.

Medlem

Jag ser gärna en trea men jag tänker inte besudla min inkorg med massa skitmail, han har ju hållt på med att promota en uppföljare i flera år, hade väl t.o.m en crowd fund kampanj om ja inte minns fel, kanske dags att lägga ner eller åtminstone ändra taktik, på dom här åren hade han åtminstone kunnat komma fram med en vertical slice för att ha nånting att visa upp.

Han trodde nog att folk skulle ge mer support, men det är alldeles för mycket spel och utvecklare idag för att någon ska orka bry sig. Det kommer aldrig bli någon brist på spel. Dom har nog väntat för länge.

AMR - var riktigt bra, en spel man aldrig kommer glömma.

Man kan dra paralleller till Alien: Isolation, majoriteten av gamers och spelmedia älskade det, men kommer det en uppföljare? Inte inom de närmsta tio åren tror jag.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Hade väldigt gärna sett ett Alice 3. Gillar de två första väldans mycket!

Medlem

Dra igång en kickstarter, folk lär stötta om dom är intresserad.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Har följt American Mcgee nu i flera år och ändå lyckats missa denna lista


signatur

Kompositör. Kika in mitt arbete på www.fredrikthrysoe.com

1
Skriv svar