Svensk tjej gör motion capture till Aloy i Horizon Forbidden West

Robot
Svensk tjej gör motion capture till Aloy i Horizon Forbidden West
Medlem

Kul att ni highlightar kompetenta personer, men spontant känns det lite åt det lata hållet att inte göra det i samband med en intervju. Kanske tips för framtiden?

Skribent
Skrivet av BeeJac:

Kul att ni highlightar kompetenta personer, men spontant känns det lite åt det lata hållet att inte göra det i samband med en intervju. Kanske tips för framtiden?

Absolut! Jag fick reda på det idag av en slump genom min instagram, så kan definitivt se om jag kan prata med henne lite om det. Kampsportare till kampsportare


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Riktigt kul att läsa om, hon verkar ju onekligen ha ett riktigt spännande jobb. Mocap hamnar ibland i skymundan, och ändå är det i en hel del spel så jäkla centralt.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Skribent

Jag känner väl att om du kan skriva "Har erfarenhet av Bredsvärd" i CV:n så kan du inte bli speciellt mycket coolare eller tuffare!


signatur

"Writer and Fighter"

Avstängd

Men Aloy ska väl vara fet i uppföljaren? Hon är ju vältränad?

Medlem
Skrivet av Chrille_H:

Men Aloy ska väl vara fet i uppföljaren? Hon är ju vältränad?

Vad svamlar du om?


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Avstängd

Ja, eller har jag kanske fått det om bakfoten? Det kanske inte var fet... Var det knubbig bara, androgyn? Hmm... kanske mitt minne sviker mig.

Medlem

Heja Volvo, och Nilla i en helt okänd video...

Medlem
Skrivet av Chrille_H:

Ja, eller har jag kanske fått det om bakfoten? Det kanske inte var fet... Var det knubbig bara, androgyn? Hmm... kanske mitt minne sviker mig.

Var väl bara några neckbeards som blev upprörda över att hon inte såg modellsmal ut på en bild. Så sjukt löjligt hela grejen...

Avstängd
Skrivet av Påskmust:

Var väl bara några neckbeards som blev upprörda över att hon inte såg modellsmal ut på en bild. Så sjukt löjligt hela grejen...

Aha, okej.

Medlem

Coolt!

Aloy x Ygrid!

Som föreslås ovan, vore det intressant om ni kan få till en intervju.

Gnällkuk

Sjukt lika!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Jag är förvirrad av ditt inlägg.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Inte särskilt.

Skribent
Skrivet av Proximately:

Jag är förvirrad av ditt inlägg.

Är det Nilla eller Aloy som är lik "Ygrid"? 🤔


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Är det Nilla eller Aloy som är lik "Ygrid"? 🤔

Jag kunde ju nästan svära på att Aloy var en karaktär i ett fiktivt universum, måste ha fått någon hjärninfektion...


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Kan man 2021 alltså fortfarande inte göra detta digitalt?

Medlem
Skrivet av whoo:

Kan man 2021 alltså fortfarande inte göra detta digitalt?

Göra vad digitalt?


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem
Skrivet av whoo:

Kan man 2021 alltså fortfarande inte göra detta digitalt?

Nej, om någonting rör sig naturligt i ett spel, så är det mocap.


signatur

I drank what?

Gen
Medlem
Skrivet av whoo:

Kan man 2021 alltså fortfarande inte göra detta digitalt?

Menar du animera allt från scratch? Jag är ingen animatör men är det inte väldigt svårt och tidskrävande när man dessutom ska återskapa realism?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av whoo:

Kan man 2021 alltså fortfarande inte göra detta digitalt?

Framförallt har det blivit relativt "billigt" med mocap. Nu görs större produktioner förmodligen i dedikerade mocap-studios men det finns även enklare "dräkter" som läser av bärarens rörelser.

Tycker man det är intressant med stuntjobb överlag så kan jag även rekommendera deras Stuntmen & och Stuntwomen react-serier. Bli inte skrämd av "react", det är mest ett spel på Youtubes algoritmer. Varje avsnitt gästas av ett stuntproffs som ger intressanta insikter i allt från stora Marvel-produktioner till klassiska Jackie Chan-rullar.


signatur
Medlem

rolig tjej xd

1
Skriv svar