Sony köper Crunchyroll för 1 miljard dollar

Robot
Sony köper Crunchyroll för 1 miljard dollar

Sony satsar sina pengar på anime.

#Crunchyrolls, #Playstation, #Sony


Medlem

Nä vänta och se, kommer säkert komma ett Playstation super plus för att få med crunchyroll (börjar fan låta som bethesda med skyrim)

Medlem

BUY THEM ALL!!!

FM-guru
F.d. Sisyr

Trodde det var någon form av snabbmatskedja och undrade vad relevansen var...

Skribent
Skrivet av Sisyr:

Trodde det var någon form av snabbmatskedja och undrade vad relevansen var...

Vårrullar varje månad om du har Playstation Plus,


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Varför lägga pengar på en riktig konkurrent till Gamepass när man kan köpa animestreaming som ingen är intresserad av?

Medlem

Humor då man just nu får 3 månader game pass om man skaffar Crunchyroll premium en månad...

Medlem
Skrivet av kebbe:

Varför lägga pengar på en riktig konkurrent till Gamepass när man kan köpa animestreaming som ingen är intresserad av?

Crunchyroll is a premier anime direct-to-consumer service with 5 million SVOD subscribers and growing. It serves 120 million registered users across more than 200 countries and territories offering AVOD, mobile games, manga, events merchandise and distribution. The deal provides the opportunity for Crunchyroll and Funimation to broaden distribution for their content partners and expand fan-centric offerings for consumers.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Skribent
Skrivet av Gill:

Humor då man just nu får 3 månader game pass om man skaffar Crunchyroll premium en månad...

Jag tror Crunchyroll fanns på Wii-U också? En av de få tjänster som faktiskt fanns på den konsolen.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Mina känslor ligger lite i konflikt här. Just nu har Sony verkligen ett hårt grepp om anime-marknaden i väst, det finns typ konkurrenter men inga står lika stabilt. Netflix har ju ett helt okej utbud, t.ex, men det står sig slätt mot detta. Samtidigt så var förra ägaren AT&T så...


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Då kanske dom har råd med lite bättre servrar, har haft CR tidigare och det kändes väldigt slappt rent kvalitetsmässigt, hoppas mer på Netflix när det gäller animé, ge mig bra bild och bitrate utan att betala typ 1200 sek för en blu ray.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Varför lägga pengar på en riktig konkurrent till Gamepass när man kan köpa animestreaming som ingen är intresserad av?

Instämmer. Detta har noll intressera för majoriteten av playstationanvändare..

Medlem

Ska sony nu konkurera med netflix och snabbproducera massa tecknat skräp på "vuxna" spelserier?


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av Nyhet:

I sista stycket nämns ordet ”unified” som kan tyckas vara ett lite intressant ordval. Är tanken måntro att Crunchyroll kommer ingå i Playstation Plus i framtiden?

Sony äger väl redan funimation, dvs den största konkurrenten på anime. Tror ordvalet syftar på att slå ihop dessa två tjänster till en kanske?!?

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

BUY THEM ALL!!!

Slut på kramar och dialoger, nu är det krig!

Skrivet av maq777:

Sony äger väl redan funimation, dvs den största konkurrenten på anime. Tror ordvalet syftar på att slå ihop dessa två tjänster till en kanske?!?

Ja och Aniplex äger dom åxå. så dom äger typ snart all Anime rättigheter, inte direkt bra skulle jag tycka.
Men som du säger så är nog ordvalet mer menat åt att slå ihop anime tjänster


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Inaktiv
Skrivet av Lirilesh:

Instämmer. Detta har noll intressera för majoriteten av playstationanvändare..

Synd att Sony inte frågade er istället för sina analytiker osv, hade kunnat spara mycket pengar på detta enorma snedsteg. /s

Medlem
Skrivet av kebbe:

Varför lägga pengar på en riktig konkurrent till Gamepass när man kan köpa animestreaming som ingen är intresserad av?

Anime är större an vad man kan tro. Förr har folk alltid fixat sin Anime via illegala streamingsiter eller piratat den. Men sedan streamingsiter som Funimation, Aniplex och speciellt Crunchyroll lanserades så har många istället gått över dit. Speciellt eftersom man kan se Anime gratis med reklam. Nackdelen har då varit att olika siter har haft olika rättigheter till olika serier. Precis som andra streamingtjänster för spelfilm och TV serier.

Med det här köpet äger nu sony alla tre streamingplattformar och tänker nu föra samman alla miljontals subscribers i en enda streamingtjänst som har alla rättigheter tillgängliga.

Vi får se hur det går.

Skrivet av Lirilesh:

Instämmer. Detta har noll intressera för majoriteten av playstationanvändare..

Fast Sony är ju så mycket mer än bara Playstation


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av Lirilesh:

Instämmer. Detta har noll intressera för majoriteten av playstationanvändare..

Tror faktiskt att det är fler än du tror som har intresse av det här.

Medlem

Bra nyheter


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Lirilesh:

Instämmer. Detta har noll intressera för majoriteten av playstationanvändare..

Detta har inget med Playstation eller dess användare att göra, Sony består av mer än bara Playstation. Samma sak med Microsoft, tror du Xboxanvändarnas intresse låg som grund för när Microsoft köpte Nokia? Eller när dom köpte LinkedIn?

Medlem

Undrar hur det blir med licenser nu.. Hoppas dem kan få in lite mer vettiga på crunchyroll.

Medlem

Är personligen aktivt ointresserad av Anime*, men. Spännande att se vad en sådan plattform kan göra med en jätte som Sony i ryggen.

Sedan är ju Sony en plattformsägare, och jag är ju inte så förtjust i idén på att de äger tidigare tredjepartstjänster. Men kanske blir det bra.

(* = manga är i svartvitt och du slipper röstskådisarna, infinitely better bara på de två punkterna.)

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Kazutoyo:

Detta har inget med Playstation eller dess användare att göra, Sony består av mer än bara Playstation. Samma sak med Microsoft, tror du Xboxanvändarnas intresse låg som grund för när Microsoft köpte Nokia? Eller när dom köpte LinkedIn?

Antar att han kopplade det till Playstation eftersom att 1) det är på FZ vi läser nyheten och 2) artikeln i sig spekulerar om Playstation har med saken att göra samt har Playstation Store som bild för artikeln. Det bör då inte uppfattas som jättekonstigt att en del läsare på sidan därmed har Playstation som utgångspunkt.

Tvivlar för övrigt på att FZ skrev något när Microsoft köpte Nokia eller LinkedIn, för att ta dina jämförelser.

Med det sagt håller jag med om att köpet i första hand inte har med Playstation att göra.

Medlem

Har länge tänkt att netflix borde köpa crunchyroll... men men, detta är väl bättre än inget. ogillar tjänsten, subbat av och till men det känns bara så meh. Hoppas det blir en förändring/uppdatering av den.

Medlem

Netflix börjar ju mer och mer komma ikapp Crunchyroll.

Har en aktiv prenumeration på Crunchyroll men tänker nog ta en paus när min permutation går ut i jul då dom höjt priset och att dom förlorade JoJo part 6 till Netflix.

Avstängd
Skrivet av kebbe:

som ingen är intresserad av

Skrivet av Lirilesh:

Instämmer.

Ignorance is bliss 🤣

Medlem
Skrivet av FryinRyan:

Ignorance is bliss 🤣

Tror du han har fel med att det är ointressant för majoriteten av Playstation-ägare? Det är en rätt rimlig slutsats

Avstängd
Skrivet av Vercadi:

Tror du han har fel med att det är ointressant för majoriteten av Playstation-ägare? Det är en rätt rimlig slutsats

Var mer nonchalansen att bara för att majoriteten möjligtvis inte är intresserade av det så är det onödigt och meningslöst. Dessutom instämde han i det personen sa som han citerade att INGEN är intresserad av det..

Med tanke på att playstation har cirka 110 miljoner aktiva spelare och crunchyroll har cirka 120 miljoner aktiva användare så är det ju rätt stora mängder människor det handlar om som eventuellt uppskattar uppköpet.

12
Skriv svar