Rykte: Fromsoftware jobbar på Playstation-exklusivt spel

Medlem
Skrivet av loerk:

Precis, det har med cross-gen att göra, inte att det inte är exklusivt till en eller annan platform.
Eller skulle RDR2 som är ett av de snyggaste spelen förra generationen varit mycket snyggare om det bara fanns på en konsol?
Sluta lura er själva.

Håller inte med alls. En hårdvara kommer alltid vara enklare att utveckla till. Rdr2 är snyggt på en 25-30k pc. Last of us 2 är minst lika snyggt på en 1,9 tflops ps4:a, tack vare att det är exklusivt.

Medlem
Skrivet av lars_kongo:

Håller inte med alls. En hårdvara kommer alltid vara enklare att utveckla till. Rdr2 är snyggt på en 25-30k pc. Last of us 2 är minst lika snyggt på en 1,9 tflops ps4:a, tack vare att det är exklusivt.

RDR 2 ser väldigt bra ut på billigare datorer också.
Och Last of us 2 är väl inte direkt något man ska jämföra med ett open world-spel. Ska man ändå jämföra dem så är nog RDR2 att klassas som det mer tekniskt imponerande spelet.

Medlem
Skrivet av lars_kongo:

Håller inte med alls. En hårdvara kommer alltid vara enklare att utveckla till. Rdr2 är snyggt på en 25-30k pc. Last of us 2 är minst lika snyggt på en 1,9 tflops ps4:a, tack vare att det är exklusivt.

Rdr2 tycke jag såg väldigt bra ut även på gamla Xbox One och ps4. Men ja det är mycket snyggare på en bra PC.
Last of US 2 har jag aldrig testat men det är väl en helt annan typ av spel med mindre områden? Eller det kanske är uppbyggt på ett helt annat sätt än ettan.

Medlem
Skrivet av lars_kongo:

Du menar att det inte påverkar grafiken om man måste anpassa den till att kunna rulla på Xbox series S, low-spec PC, eller rentutav XBONE som i Elden Ring fallet? Det är en slump att PS5-exklusiva Demon Souls ser sjukt mycket bättre ut än Elden Ring?

Det har ju kommit Playstation-exklusiva spel till PC och de ser bättre eller likadan ut på PC. Så du snackar en massa skit.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Det har ju kommit Playstation-exklusiva spel till PC och de ser bättre eller likadan ut på PC. Så du snackar en massa skit.

Vad har pc-portar gjorda i efterhand med saken att göra?

De flesta borde förstå att det är mycket enklare att optimera ett spel och fokusera på att få det så snyggt som möjligt om man bara behöver bry sig om EN hårdvara. Men jag antar att det som pc-ägare svider för mycket att erkänna.

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Ja, det är inte utan att man känner sig lite utestängd.

*skrattar på Bobetothohesosdodsoskoka*


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

12
Skriv svar